دیدار چهار سفیرخارجی با روحانی؛ تاکید بر تعمیق روابط و تلاش مشترک برای مبارزه با تروریسم

صبح امروز سفرای جدید فرانسه، اسلواکی، اندونزی و آذربایجان در دیدارهای جداگانه‌ای با رئیس جمهور، استوارنامه‌های خود را تقدیم او کردند.

به گزارش خبرآنلاين به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، حجت الاسلام حسن روحاني در تمامي اين ديدارها خواستار تعميق و گسترش روابط آنها با تهران و اجراي توافقات و تعهدات دو جانبه‌اي شد که تا پيش از اين مقرر شده‌اند.

همکاري براي مقابله با تروريسم و بازگشت صلح و آرامش به منطقه بويژه در سوريه و عراق و همچنين گستردگي روابط در سايه توافق هسته‌اي ايران با غرب، از ديگر محورهاي اين ديدارها بود که اهم مطالب آن را در جدول زير مي‌بينيد:

اسامي ديدارها

اهم سخنان روحاني

اهم سخنان سفراي خارجي

"فرانسوا سنمو" سفیر جدید فرانسه

در سفرم به پاريس اسناد بسیار مهمی برای گسترش روابط دو کشور امضا شد که اجرای سریع آنها از جمله در حوزه مبادلات بانکی، مسیر توسعه و تحکیم همکاری ها بویژه میان بخش های خصوصی دو کشور را هموارتر می سازد. ایران و فرانسه با توجه به توانمندی های خود می توانند نقش مهمی در تقویت پایه های آرامش و ثبات در عراق و سوريه ایفا کنند.

 تروریسم معضلی برای جهان است و ایران از دیرباز برای مبارزه با تروریسم تلاش کرده است و همکاری های دو کشور به این مبارزه، شتاب می دهد.

پاریس مصمم به توسعه و تعمیق روابط با تهران در همه حوزه‌ها است. فرانسه تمام تلاش خود را برای اجرای سریع توافقات میان دو کشور بکار گرفته است.

سرعت و پویایی جدیدی که در روابط و همکاری های تهران - پاریس با سفر جنابعالی ایجاد شده، باید حفظ و تقویت شود و پاریس همه تلاش خود را در این ارتباط بکار گرفته است.

«لوبومیو گلیان» سفیر جدید اسلواکی

روابط ایران و اتحادیه اروپا درحال نوسازی است و زمینه برای همکاری های مشترک در همه حوزه های اقتصادی، سیاسی، علمی و فرهنگی آماده است.

اسلواکی ریاست آتی شورای اتحادیه اروپا را برعهده خواهدداشت که می تواند پنجره ای برای سرعت بخشیدن در همکاری های تهران و اتحادیه اروپا باشد.

تقویت روابط میان اتاق های بازرگانی دو کشور و تشکیل "اتاق بازرگانی مشترک" نقش مهمی در ارتقاء سطح همکاری های اقتصادی و تجاری تهران - براتیسلاوا برجای می گذارد.

اسلواکی مصمم به توسعه همکاری های همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران است.

 سفارت اسلواکی در تهران، همزمان فعالیت های دیپلماتیک مرتبط با افغانستان، پاکستان و خاورمیانه را نيز برعهده داشته و عملا سفارتخانه ای منطقه ای است. اسلواکی در دوره ریاست بر شورای اتحادیه اروپا نیز تلاش خود را برای تقویت همکاری های این اتحادیه با ایران بکار می گیرد.

«اوکاتاونیو علی مودین» سفير اندونزي

ایران آمادگی دارد در زمینه خدمات فنی - مهندسی و سرمایه‌گذاری‌های مشترک در بخش‌های مختلف از جمله انرژی و ساخت سد نیروگاه و پالایشگاه روابط و همکاری‌های خود را با اندونزی توسعه دهد.

ایران و اندونزی به عنوان دو کشور مهم در جهان اسلام که معرف اسلام اعتدالی و رحمانی هستند، در شرایط امروز باید در راستای بیان حقیقت اسلام، در مقابل آنچه برخی گروه‌های افراطی و تروریستی از اسلام ارایه می‌کنند، تمام مساعی خود را بکار گرفته و برای رفع مشکلات موجود در جهان اسلام همکاری و همبستگی بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

جمهوری اسلامی ایران و اندونزی به عنوان دو کشور مهم در جهان اسلام با توسعه همکاری‌ها و روابط می‌توانند به جهان نشان دهند که اسلام دین رحمت برای همه جهانیان است.

«بنیاد حسین اف» سفير آذربايجان

بايد از فضا و فرصت بوجود آمده پس از توافق و لغو تحریم‌ها برای توسعه روابط و همکاری‌های ایران و آذربایجان استفاده کرد. مسایل و مشکلات منطقه از جمله معضل تروریسم و افراطی‌گری باید با همکاری و مشارکت همه کشورها، حل و فصل شود.

روابط ایران و آذربایجان همواره بر پایه دوستی و همکاری بوده و هیچگاه نسبت به حمایت و دوستی با ایران تردید نداشته‌ایم. توسعه و پیشرفت همکاری‌ها و روابط تهران - باکو، در زمینه مناسبات دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی به نفع دو ملت و دو کشور خواهد بود.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 537623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =