ایسنا نوشت: تلویزیون رژیم صهیونیستی از سفر قریب الوقوع نخست وزیر این رژیم به مصر و دیدارش با رئیس جمهوری این کشور خبر داد.

از سوی دیگر یک تحلیل‌گر اسرائیلی از عملیات نظامی تل‌آویو در خاک مصر پرده برداشت و فاش کرد،‌ سیسی بیشترین تماس تلفنی محرمانه را با نتانیاهو داشته است.

به گزارش  شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، بنیامین نتانیاهو،‌ نخست وزیر رژیم صهیونیستی و اسحاق هرتزوگ،‌ رهبر اپوزیسیون این رژیم در راستای به حرکت درآوردن دوباره مذاکرات با طرف فلسطینی به زودی به مصر رفته و در آنجا با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفتگو خواهند کرد.

در این راستا و در واکنش به سخنان اخیر سیسی، آلون بن داوود،‌ تحلیلگر امور نظامی شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرد،‌ تل‌آویو در قلب مصر دست به انجام عملیات‌هایی نظامی به شدت محرمانه زده است.

اما این تحلیلگر در اظهارات خود روشن نکرد که آیا این عملیات‌ها با هماهنگی مسئولان مصری انجام شده و آیا سیسی در جریان اجرای این عملیات‌ها قرار داشته یا نه به ویژه که روابط میان تل‌آویو و قاهره در حال حاضر در ماه عسل است و هماهنگی امنیتی و نظامی این دو اخیرا به اوج خود رسیده است.

این تحلیل‌گر افزود:‌ نتانیاهو هفته گذشته (دهم مه جاری میلادی) و در مراسم بزرگداشت کارکنان سابق وزارت خارجه این رژیم از این مساله پرده برداشت و گفت:‌ حدود پنج سال قبل و به صورت دقیق در سپتامبر 2011، تل‌آویو به دنبال یورش به سفارتش در قاهره که چند ماه پس از آغاز انقلاب 25 ژانویه رخ داد و طی آن کادر دیپلماتیک تل‌آویو محاصره شدند، ‌مصر را به اعزام نیروهای نظامی‌اش برای نجات جان کارکنان این سفارت تهدید کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این خصوص گفت:‌ تهدید به اعزام نیرو به مصر، حساب‌ها را بر هم زده و دولت قاهره را مجبور کرد با هماهنگی وزارت خارجه به نجات اسرائیلی‌ها برود.

داوود ادامه داد:‌ در حالی که نتانیاهو به دلیل شکست‌هایش و به خطر انداختن منافع تل‌آویو مورد انتقاد کارشناسان اسرائیلی قرار می‌گیرد، اما از سوی سیسی تقدیر می‌شود.

سایت روزنامه عبری زبان و راست‌گرای "مکور ریشون" در این رابطه به نقل از رئیس کمیته روسای سازما‌ن‌های یهودی آمریکا نوشت، نتانیاهو در دیدار اخیرش با این کمیته در حاشیه نشستی در قدس اشغالی به آنها ابلاغ کرد که سیسی در دیدار اخیرشان، او را "رهبری با توان بالا" توصیف کرده است، "توانی که نه تنها او را شایسته رهبری دولت و مردمش می‌سازد بلکه ضامن پیشرفت منطقه و کل جهان است".

این چاپلوسی سیسی نسبت به نتانیاهو دلیل کار یوال اشتاینیتز را در برملا کردن دلایل واقعی اقدام قاهره در تخریب کانال‌های میان غزه و سینا روشن می‌سازد.

اشتاینیتز تاکید کرده بود که قاهره این اقدام را بنا بر درخواست تل‌آویو انجام داده است. البته این حرف بر موضعگیری قاهره نسبت به "اسرائیل" تاثیری نداشت. اما دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی به شدت از این اظهارات اشتاینیتز خشمگین شده و او را به تهدید منافع تل‌آویو متهم کردند. زیرا بر ملا کردن موضعگیری سیسی می‌توانست باعث شود قاهره همکاری‌های استراتژیک خود را با تل‌آویو قطع کند. پارادوکس اینجا است که مدح و ستایش نتانیاهو از سوی سیسی در دوره زمانی است که وی از سوی مسئولان برجسته "اسرائیل" به دلیل سیاست‌های افراط‌گرایانه‌اش و اعمال نظرات شخصی در سیاست و شعله‌ور کردن انتفاضه قدس به شدت مورد انتقاد است.

برداشت‌ها و نظرات شخصی سیسی نسبت به نتانیاهو صحت آنچه امیر تیفون،‌ خبرنگار سایت عبری زبان "والاه" را که به نقل از منابع سیاسی بلند پایه اسرائیل گفته بود،‌ سیسی بیش از هر مقام خارجی محرمانه با نتانیاهو تماس تلفنی دارد،‌ ثابت می‌کند.

در همین راستا بن کاسبیت،‌ تحلیل‌گر روزنامه عبری زبان معاریو نیز فاش کرد سیسی از اینکه اسرائیل خانه رهبران حماس را در جنگ اخیر غزه هدف قرار می‌داد استقبال می‌کرد و به همین دلیل نیز از میانجیگری برای توقف جنگ خودداری می‌کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 537920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =