ایسنا نوشت: شهردار جدید لندن از نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا دعوت کرده تا با سفر به لندن به همراه وی با مسلمانان این شهر آشنا شود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روزنامه تلگراف، دعوت صادق خان، شهردار مسلمان جدید لندن از دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا نشان از بهبود روابط بین این دو سیاستمدار دارد که پس از پیروزی صادق خان در انتخابات شهرداری اخیر لندن دچار تنش شده بود. 

این در حالی است که ترامپ در جریان مناظرات انتخاباتی خود خواهان ممنوعیت ورود تمامی مسلمانان به آمریکا شده بود؛ ممنوعیتی که ممکن است دامن صادق خان را نیز به عنوان یک مسلمان بگیرد. با این حال ترامپ اظهار کرده بود که صادق خان می‌تواند در این میان یک استثنا باشد. 

در واکنش به این "لطف" ترامپ، شهردار لندن نسبت به شکست سنگین وی در انتخابات ماه نوامبر ابراز امیدواری کرده بود. 

در مقابل ترامپ، صادق خان را به "گستاخی" متهم کرد و به این ترتیب جنگ کلامی میان این دو تن آغاز شد و ادامه یافت. 

صادق خان هشدار داده بود، واکنش ترامپ در قبال مسلمانان، انگلیس و آمریکا را کشورهایی ناامن‌تر می‌کند. اکنون وی از ترامپ دعوت کرده تا با سفر به لندن و دیدار با مسلمانان دیدگاه خود را دراین باره تغییر دهد. 

شهردار لندن خطاب به غول املاک آمریکا گفت: به ترامپ می‌گویم، اگر رویکردت به اسلام رد آن است، اگر مسلمانان را افرادی می‌بینی که نمی‌توان با آن‌ها سازگار شد، و این افراد با ارزش‌های غربی هم‌خوانی ندارند، به لندن بیا. در اینجا صدها تن زندگی می‌کنند که هم‌ مسلمان و هم غربی هستند. به لندن بیا،‌با خانواده من، خودم و دوستانم و سایر اهالی لندن دیدار کن و به ان ترتیب مطمئن شو که زندگی در کنار مسلمانان ممکن است.

۵۰۵۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 538734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =