وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تشریح پروژه های اقتصاد مقاومتی در وزارت اظهار کرد: پروژه ها به صورت مستمر تنظیم شده و به صورت هفتگی مورد بررسی قرار می گیرند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات دكتر واعظي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در گفت و گو با مركز روابط عمومي وزارت با اشاره به تحقق شعار "اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل" و همچنين در ارتباط با پروژه هاي اقتصاد در اين وزارت بيان كرد: از سال گذشته بر اساس سياست هاي كلي اقتصاد مقاومتي بعد از احصاي 24 بند از اين سياست ها، بندهايي كه مربوط به حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات و همچنين فضايي بود مشخص شد كه درادامه با برنامه ريزي دقيق، ماموريت هاي مشخصي براي اين بخش ها در كارهاي پژوهشي از ايده تا توليد تعيين و به پژوهشگاه هاي مربوطه ارسال شد.

دكتر واعظي با اشاره به جلسات مقاومتي كه به صورت هفتگي در وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات برگزار مي شود، خاطرنشان كرد: در چند سال گذشته جلسات متعددي در بخش اقتصاد مقاومتي در وزارت برگزار شد، كه در اين جلسات منطبق با سياست هاي اقتصاد مقاومتي شش پروژه براي تحقق اقتصاد مقاوتي در وزارت تعريف شد كه اين پروژه ها به صورت هفتگي مورد بررسي و پيگيري قرار مي گيرند.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به رهنمودهاي مقام معظم رهبر در زمينه تحقق اقتصاد مقاومتي گفت: همانظور كه ايشان دستور دادند اقدام و عمل در زمينه اقتصاد مقاومتي جزو الويت هاي تمام دستگاه ها از جمله وزارت ارتباطات است و اميدواريم در نيمه دوم سال ثمرات اين فعاليت ها را به مردم اعلام كنيم.

وي در ادامه با بيان اينكه بودجه پروژه هاي تعريف شده در اقتصاد مقاومتي از سه منبع برخوردار است اظهار كرد: در دوقسمت از اجراي پروژه كه ابتدا پروژه هايي هستند كه جنبه زير ساختي دارند و هيچ سودي را تا سال هاي بعد به خود اختصاص نمي دهند و بخش خصوصي نيز رغبتي به سرمايه گذاري در آن ها ندارد و ديگري نيز در مرحله هاي ديگر اجراي پروژه كه بحث امنيتي كشور مطرح مي شود، بايد از بودجه داخل وزارت در اجراي پروژه هاي استفاده كرد.

دكتر واعظي افزود: منبع دوم، استفاده از پتانسيل بخش خصوصي است، تعيين شد تا فعاليتي صورت گيرد تا پروژه هاي بزرگ براي بخش خصوصي جاذبه داشته باشند و با سرمايه گذاري در آن به سود برسند؛ گفتني است مذاكرات زيادي با اين بخش صورت نيز صورت گرفته كه استقبال آن ها هم از اين پروژه ها خوب بود.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به انجام مذاكرات هسته اي و عبور از تحريم ها گفت: بعد از برجام، فضاي مناسبي از نظر بين المللي براي كشور به وجود آمد كه اين مسئله سبب شد تا منبع سومي ايجاد شود، كه آن هم سرمايه گذاران خارجي هستند.

وي در پايان خاطرنشان كرد: پروژه ها اقتصاد مقاوتي در وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات به گونه اي تنظيم شده است تا هر آنچه كه دولت سرمايه گذاري مي كند، سه برابر آن توسط بخش خصوصي انجام شود و وزارت ارتباطات در اصل بستر اين سرمايه گذاري ها را ايجاد مي كند.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 539985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =