«خبرجنوب» نوشت: با هدف بهبود سطح علمی، پژوهشی و تقویت انگیزه در مسئولان ورزش مدارس، همایش تجلیل از 70 نفر از دبیران تربیت بدنی پژوهنده استان برگزار شد.

مدير كل آموزش و پرورش فارس در اين همايش با بيان اين كه اقدام پژوهشي از ضروريات و نيازهاي اساسي كشور است گفت: فرق كشورهاي توسعه يافته و كشورهاي در حال توسعه اين است كه كشورهاي از نوع توسعه يافته بر اساس تحقيق و پژوهش نيازها و رفتارهاي مخاطبين جامعه را شناخته و به آن پاسخ مي دهند.
حميد رضا آذري با اشاره به اين كه كيفيت انسان ها در جوامع نشان دهنده كارآمدي آن هاست تصريح كرد: ورزش ما براي ساختن انسان هاي سالم نياز به كارهاي علمي و پژوهشي دارد و ما حتي اگر بخواهيم به ورزش قهرماني نگاه كنيم بايد از همين سنين ابتدايي و دبيرستاني اقدام كنيم، كه البته ورزش در كشورهاي اروپايي از سنين دو -سه سالگي آغاز مي شود.
استاد تمام فوق دكتراي طب ورزشي از دانشگاه جان مورث ليورپول انگلستان نيز با بيان اين كه طبق قانون هيچ موقع نبايد بيشتر از 30 دقيقه روي صندلي نشست تصريح كرد: تحقيقات انجام شده نشان مي دهد كه اگر يك ساعت روي صندلي بنشينيد 8/21 دقيقه از طول عمرتان كم مي شود.
دكتر نادر رهنما گفت: نشستن 6 ساعت پشت كامپيوتر و بازي و كار كردن با آن كه با تحرك و حركت همراه نباشد 8/4 سال اميد به زندگي را كم مي كند.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 542045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =