آیا مالک یک تبلت هستید؟ کی آن را خریده‌اید؟ آیا قصد خرید تبلت جدید دارید؟

بیش از 59.49 درصد از پرسش‌شوندگانی که مالک یک تبلت هستند می‌گویند قصد خرید تبلت جدید ندارند.

به گزارش خبرآنلاین، از کسادی بازار تبلت بیش از یک سال می‌گذرد و کاربران فهمیده‌اند که شاید تبلت نتوانسته جای لپ‌تاپ یا دسکاپ شان را بگیرد و حتی وسواسی‌ها نیز برای خرید، به‌سوی سیستم‌های هیبریدی دوکاره گرایش پیداکرده‌اند که هم تبلت است و هم لپ تاپ!

هنوز نمی‌توان به‌طورقطع از مرگ تبلت صحبت کرد، اما آماری که فون ارنا منتشر کرده نیز قابل تأمل است.

طبق نظرسنجی مذکور یک پنجم 1600 مشارکت‌کنندگان اظهار کردند که مالک تبلت نیستند و تنها یک چهارم از آنها گفتند که در سال‌های 2015 و 2016 تبلت خریده‌اند. بیشتر پرسش‌شوندگان گفته‌اند که تبلت شان را در سالهای 2013 و 2014 خریده‌اند و تنها 13 درصدشان در سال 2012 و پیش از آن تبلت خریده بودند.

همچنین کمتر از 20 درصد گفته‌اند که تا پایان سال قصد خرید تبلت جدید دارند و نزدیک به 60 درصد نیز گفته‌اند که دیگر به سوی تبلت نمی‌روند.

به همین دلیل واقعاً نمی‌توان آینده روشنی را برای بازار تبلت تصور کرد، مگر اینکه تبلت-لپ تاپ‌های هیبریدی و دوکاره کمی از درد کسادی را کم کنند.

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 542803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حبیب RO ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    4 0
    خوب من حدود 3 ساله یه تبلت 8 اینچی گالاکسی تب 4 دارم که یه سخت افزار متوسط داره خیلی کم از کامپیوتر استفاده میکنم،کل وبگردی وشیکه های اجتماعی رو جواب میده باهاش راحت فیلم میبینم بازیرنویس وبهتر از لب تاب وپی سی اگه لازم بشه از نرم افزارهای تخصصی تر اندرویدم استفاده میکنم مثل نیاز به وییرایش یه فایل صوتی یا عکس،فایلای پی دی اف و کتابهای الکترونیکی رو باهاش مطالعه میکنم واصلا اهل بازی نیستم که اگه بودم برام کافی بود وامتحان کردم خوب چه نیازی دارم به لب تاب؟ اما سوال بزرگ همه اینکارا نیاز به چه سخت افزار وتوان پردازشی داره؟این چیزیه که چند سال قبل همین دستگاهها بهش رسیدن وتو این چند سالم اتفاق خاصی تو دنیا نیفتاده که نیاز به سخت افزار جدید یا خاصی بیفته واقعا چرا باید برم یه تبلت دیگه بخرم؟
  • بی نام A1 ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    4 0
    دلیل اصلی افت بازار تبلت به نظرم اینه که ما تمایل داریم از «یک» گجت استفاده کنیم. ایمیلها، شبکه های اجتماعی و پیامکها و غیره اگر بنا باشه روی دو گجت همزمان دیده بشن باعث عدم هماهنگی و مزاحمت میشه و یکی از این دوتا باید به نفع دیگری کنار گذاشته بشه، برد مطلق با موبایله که قابلیت حمل بهتر، امکان برقراری تماس و ابعاد و وزن بهتر داره در حالی که به جز اندازه صفحه نمایش تمام کارایی های تبلت رو دارا هست.