10 روز از سخنان مشعشع جناب آقای فراستی درباره فیلم «دونده زمین» از رسانه ملی گذشت و با وجود واکنش‌های بسیاری که داشت با سکوت گوینده روبرو شد.

او تنها نسبت به اينکه کمال تبريزي گفته بود ساخت سرزمين کهن را متوقف مي‎کند، بار ديگر او را به تمسخر گرفت و گفت: بايد عزاي عمومي اعلام کرد، هاهاها!!!

البته اين جنس سخنوري از نامبرده براي شنوندگانش عادي است؛ خواه مخاطبش تبريزي باشد، خواه مهران مديري يا حاتمي‌کيا.

اصلا بي احترامي به مخاطب سيماي ملي هم عادي است. مي‌خواهد مخاطب برنامه هنري «هفت» باشد يا برنامه سرگرمي «اکسير» با اجراي فرزاد حسني يا «دور همي» مهران مديري! اين مخاطب، هم مي‌تواند مهمان اين برنامه‌ها باشد هم بيننده تلويزيون. چه «زرشک طلايي» هديه بگيرد و چه از پربيننده ترين رسانه کشور واژه «دياثت فرهنگي» را بشنود!

هيچ کس هم خود را در مظان پاسخگويي نمي‌بيند. مگر اين همه سال که به بي طرفي سياسي در اين رسانه انتقاد شد، گوش کسي بدهکار بود؟ حداکثر اينکه با بالا گرفتن انتقادات يک بيلان کاري ارائه مي‌دادند که ما چندصد هزار ساعت برنامه ساختيم و تمام! براي سازندگان اين برنامه‌ها هم مهم نبود که کسي باورشان مي‌کند يا نه؟ مخاطبينشان را با سرخوردگي به سوي رسانه‌هاي بيگانه سوق دادند، ککشان هم نگزيد! برايشان اهميت هم ندارد که مخاطب از ديدن برنامه‌هايشان رو ترش کند و ناراحت از پاي جعبه جادو برخيزد.

اين همه بي خيالي در فضايي که هيچ نظارتي بر عملکرد اين رسانه نيست هم، دور از ذهن نيست. وقتي شوراي نظارت بر صداوسيما، هيچ ضمانت اجرايي براي اعمال نظارتش ندارد، وقتي رئيس سازمان عريض و طويل صداوسيما به اعضاي اين شورا وقت ملاقات هم نمي‌دهد و به اين اعتبار که منتخب رهبر است، به هيچ تذکري وقعي نمي‌نهد و....

اما تصور کنيد که مجريان اين رسانه هم همچون نمايندگان مجلس انتخابي بودند. در شرايطي که نه گوينده جوجه خروس به وزير خارجه راي آورد؛ نه آن نماينده‌اي که ظريف را خائن خطاب کرد و نه ديگراني که جلسات علني مجلس را با داد و فريادهايشان به هم مي‌ريختند؛ فکر مي‌کنيد مردم به فراستي راي مي‌دادند يا به فرزاد حسني؟؟

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 543256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اهورا IR ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    14 1
    به هیچ کدام رای نمی دهم . باید مثل بعضی نمایندگان اخراج شوند
  • حسین A1 ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    10 1
    خیر
  • بی نام A1 ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    18 2
    اقای فراستی تا حالا فیلمی هم ساخته ؟ اسمشو بگین هنرشو ببینیم
  • بی نام IR ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    5 2
    فيلم هاي بسياري از كارگردانان سينماي ايران هم توهين به وقت و شعور مخاطب است به اعتقاد من با وجود برخي ايرادات فراستي از جمله استفاده اش از عباراتي چون دياثت فرهنگي وجود چنين منتقداني براي احساس خطر فيلمسازان سهل انگار و رانت خوار لازم است.
  • بی نام IR ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    2 29
    جمع کنین بابا سواد نداشته باشین به دیاثت فرهنگ میگین توهین
    • بی نام A1 ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
      20 0
      بابا با سواد، شما واژه دیوث رو در حوزه فرهنگ برای ما عوام ترجمه کن که و 70 میلیون ایرانی رو از این جهل و بی سوادی نجات بده ما هم قول میدیم شما و معدود با سوادهایی مثل شما و فراستی و کارگردان محبوبش رو با همین واژه مورد علاقه خودتون حطاب کنیم که بیشتر لذت ببرید.
  • سارا A1 ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    5 15
    به فراستی رای میدادم.ولی به فرزاد حسنی نه.
  • بی نام EU ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
    0 1
    هیچکدام خوب نیستند.