۰ نفر
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰

در یک بازار متعادل و منطقی این سندهای مالی هستند که حرف اخر را می زنند نه رفتارهای هیجانی و احساسی.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یک کارشناس ارشد بازار سرمایه گفت:"چشم انداز سال 95 بورس کاملاً به وضعیت اقتصادی کشور بستگی دارد اگر رونق ایجاد شود مسلما بر بورس اثر مثبت می‌گذارد.

ابراهیم عنایت ادامه داد: "نکته‌ای که همه باید به آن توجه کنند این است که بورس به تنهایی یک فعال اقتصادی نیست بلکه آیینه اقتصاد کشور است".

وی در ادامه این گفت و گو به "سنا" گفت: "اگر وضعیت کلی اقتصاد خوب باشد و رونق ایجاد شود شرکت‌هایی که در بورس حضور دارند، از این مساله منتفع می‌شوند و تولید و فروش و درآمدشان افزایش پیدا می کند و خواه ناخواه روی قیمت سهام و نهایتاً شاخص بازار اثر می‌گذارد".

عنایت ابراز امیدواری کرد که "گشایش‌هایی که بعد از برجام ایجاد شده، روی شرکت ها به صورت واقعی اثر بگذارد و بازار از حالت احساسی و هیجانی دور شود".

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: "وقتی به تحلیل بنیادی اعتقاد داشته باشید، با پارامتر های اقتصاد کلان، سند ها و صورت های مالی شرکت ها را تجزیه و تحلیل می کنید و به آنها اعتبار می دهید، بنابراین انتظاراتی که پایه و اساس فاندامنتال یا بنیادی ندارد در این مدل جایی ندارد".

وی افزود: "باید اقتصاد کلان کشور رشد کند و صنایع منتفع شوند تا در صنایع مختلف شرکت‌هایی که آمادگی دارند بتوانند از این شرایط بهره برداری کنند تا یک رونق اقتصادی و نهایتا بورسی ایجاد شود".

22339

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 544367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    2 0
    آقای کارشناس نظرات شما حرفه ایی نیست درست است وضعیت اقتصادی دخیل است اما وضعیت اقتصادی که در دولت قبلی بدتر بود چرا بورس و سرمایه گذاری فعال بود. آن کسی که حرف آخر را میزند همان است که از روزی که پایش را وارد بورس کرد بورس را تخریب کرد.ضمنا چرا مسولین ارشد اقتصادی اجازه میدهند قیمت سهام از چندین برابر قیمت واقعی پایین بیاید.آیا آقایان توانایی یک بازار گردانی ساده در تعریف کف قیمت هر سهم را ندارند و نگذارند از این مبلغ واقعی پایین بیاید.فقط دنبال پست و صندلی و سرمایگذاری خارجی هستند یعنی اینکه خودمان هیچی آقای خارجی بیا اقتصادمان را درست کن .که با این ذهنیت بنظر میرسد تخریب بورس ادامه خواهد داشت.