امام جمعه موقت تهران گفت: یک صدایی، وحدت حول محور ولی فقیه است. چند صدایی دشمن را امیدوار می‌کند و به همدلی و همزبانی آسیب می‌رساند.

به گزارش خبرآنلاین، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران بابیان اینکه این انقلاب که بینی استکبار را به خاک مالیده است، در دست ما امانت است، گفت: دو خطر جهالت و ظلم ما را تهدید می‌کند که باید در برای این خطرات بصیرت داشته باشیم.
وی بابیان اینکه باید تصمیم بگیریم یک جهاد کبیر انجام دهیم، تصریح کرد: برای این کار نباید گول دشمن را بخوریم و از آنها به‌ویژه آمریکا تبعیت نکنیم.
خطیب موقت نماز جمعه تهران بابیان اینکه عربستان سعودی روزی خود را خادم‌الحرمین می‌دانست و امروز نیز این ادعا را دارد، گفت: امروز همه می‌دانند که عربستان به چه سرنوشتی گرفتارشده و چگونه سقوط کرده است.
آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: عربستان از خداوند بریده و به دامن آمریکا و رژیم اشغالگر قدس پناه برده است و عوض بندگی خداوند بندگی آمریکا را پذیرفته است.

اهم سخنان خطیب موقت جمعه تهران در خطبه های امروز نمازجمعه به نقل از خبرگزاری ها به شرح زیر است:
** همه مسئولان در حل مشکلات کشور جدیت کامل داشته باشند، مسئولان نباید مشکلات را شوخی بگیرند چون مشکلات زیاد است و باید با همدلی و هماهنگی یکدیگر چرخهای اقتصاد کشور را به حرکت درآورند تا به مرحله اقتصاد مقاومتی برسیم. در پس به حرکت درآوردن چرخهای اقتصادی کشور باید به رفع رکود و بیکاری برسیم.
** باید برای مبارزه با مفاسد اداری و اقتصادی، قاچاق کالا و برای کاهش تورم و توجه به فرهنگ دینی جامعه، مسئولان اهتمام ویژه داشته باشند.
** متصدیان هرچه زودتر بکوشند تا مصلای تهران برای انجام فریضه نماز جمعه آماده شود، مصلی برای ادای فریضه نماز است و برای تجارت نیست. من از نماز گزارانی که در چنین روزی روی آسفالت و مقابل آفتاب داغ مستمع خطبه‌ها هستند خجالت می‌کشم.
** آماده نشدن مصلی ظلم به نماز گذاران و روزه‌دارانی است که زیر آفتاب نماز می‌خوانند، خداوند از این ظلم به‌سادگی نمی‌گذرد و مسئولان باید تلاش کنند مصلی تهران هرچه سریع‌تر برای طول سال آماده شود.
** دو خطر ما را تهدید می‌کند، یکی جهالت و دیگری ظلم و ستم. یکی اینکه انسان نفهمد وظیفه‌اش چیست و بصیرت نداشته باشد و دیگر اینکه اسیر دنیاست و ظلم می کند لذا باید مراقب باشیم.
** کاهش تورم، مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری ، مبارزه جدی با قاچاق، اهتمام جدی به فرهنگ دینی جامعه به ویژه جوانان از جمله موضوعات مهمی است که باید به آن توجه شود. بیاییم و تصمیم بگیریم یک جهاد کبیر را انجام دهیم. جهاد کبیر یعنی گول دشمن را نخوریم و به شدت از تبعیت دشمن به ویژه آمریکا در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی بپرهیزیم. این جهاد کبیر، جهادی است که مقام معظم رهبری آن را بیان کرده‌اند.
** عربستان سعودی که یک روز خود را خادم الحرمین می دانست و متاسفانه امروز هم می داند، ببینید به چه سرنوشتی گرفتار شده و چطور سقوط کرده است. عربستان سعودی از خدا بریده به دامن امریکا و رژیم اشغالگر قدس افتاده است، به جای بندگی خدا، بندگی امریکا را پذیرفته و به جای فراهم کردن مقدمات انجام مراسم حج، کارش شده نسل کشی در یمن و حمایت مالی از گروه های تکفیری و تروریستی و برای ریختن خون مسلمانان هم هیچ حد و مرزی را نمی شناسد.
** هر چند که مدتی از این موضوع گذشته اما یاد امام (ره) را گرامی می دارم چرا که امام (ره) به کشور ما عزت داد و فریاد زد و مردم خوب هم جواب دادند و تبعیت کردند. در دوران مبارزه یک فریاد بلند بود و بس و آن فریاد، فریاد ولی امر بود و این رمز موفقیت بود که امروز هم رمز موفقیت همین است.
** در قانون اساسی آمده که سیاست‌های کلی نظام را بعد از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت، شخص ولی فقیه معین می کند و لازم الاتباع است. لذا تمام برنامه‌ها، فرهنگ، سیاست، اقتصاد و سیاست خارجی ما را باید شخص رهبر تعیین کند. فقط یک صدایی، وحدت حول محور ولی فقیه است و چند صدایی دشمن را امیدوار می‌کند و به همدلی و همزبانی آسیب می‌رساند. مجلس خبرگان که متشکل از 88 فقیه عالی قدر بزرگوار است و از سراسر کشور جمع می شوند، در بیانیه خود به این امر مهم تاکید فراوان داشته‌اند. گویندگانی که سخن می‌گویند مراقب باشند این اصل یک صدایی را به دقت عملی کنند.
** همه ما راجع به دشمنان خارجی زیاد حرف شنیده‌ایم. آمریکا، اسرائیل و غربِ همراه با آمریکا به ویژه آل سعود دشمنانی برای ایران اسلامی ما هستند و زیاد گفته‌ایم که باید دشمن و توطئه‌ها را بشناسیم و در مقابله نقشه‌ها به مناسبت اقدام کنیم، اما کمتر مطرح شده که ما همین برنامه را در مورد دشمن داخلی هم داشته باشیم. باید بدانیم که شیطان دشمن ماست و نماینده تام الاختیارش هوای نفس است که دشمن ماست. این شیطان توطئه‌ها و دام‌های فراوانی دارد؛ بنابراین مراقب باشیم که گرفتار توطئه‌های شیطان نشویم.
27213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 544825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
    11 2
    ایشون چجوری تو لیست امید بودن؟ یکی توضیح بده لطفا؟