آژانس بین المللی انرژی در گزارش امروز خود ثبات قیمت نفت در ۶ ماهه دوم سال ۲۰۱۶ را پیش بینی و خوشبینی خود را از بازار نفت سال آینده اعلام کرد.

آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرده است که در ۶ ماهه دوم ۲۰۱۶ قیمت نفت تعادل پیدا کند. این آژانس پیش بینی کرده است که میزان تقاضای نفت رو به افزایش است .

در همین حال در ماه گذشته از سال ۲۰۱۳ افت قابل توجهی در تولید نفت جهان بوده است. 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رشد در تقاضای نفت جهانی به ۱.۳ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۶ افزایش خواهد یافت و این در حالی است که پیش بینی می شود برای سال ۲۰۱۷ با همین روند رشد، میزان تقاضا به ۹۷.۴ میلیون بشکه در روز خواهد رسید. 

 کشورهایی که عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه ( OEDC ) نیستند بیشترین رشد را در تولید گاز در هر دوسال خواهند داشت. این گزارش اضافه کرد که رشد تولید کمی بیشتر از قبل شده و این به دلیل کاهش قیمت نفت گذشته بوده است. 

در بخش تولید کنندگان این سازمان گزارش می دهد که کاهش قیمت نفت از اواسط سال ۲۰۱۴ به دلیل عرضه بیش از حد بوده است. در واکنش به این موضوع، در ماه گذشته کشور های اوپکی و غیر اوپکی مجموعا تولیدات خود را ۸۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داده اند.

در می تولید حدود ۹۵.۴ میلیون بشکه در روز بوده  که ۵۹۰  هزار  بشکه  کمتر  از  زمان  مشابه  سال  گذشته  بوده  است. این  همان مقداریست که به عنوان کاهش قابل توجه از سال ۲۰۱۳ مطرح شده بود. 

در این گزارش پیش بینی می شود که اتفاق بزرگ و هیجان انگیزی در میزان تولید و تقاضا نیفتد و قیمت نفت به تعادل می رسد. در بازار روز سه شنبه، نفت برنت ۳۸ سنت کاهش داشته و به کمتر از ۵۰ دلار، ۴۹.۹۷ دلار رسیده است. نفت خام نیز ۴۴ سنت کاهش داشته و بشکه ای ۴۸.۴۴ دلار رسید. در این گزارش آمده است که  اولین  رشد تقاضا  بیشتر  از  پیش بینی  بوده است.

در همین حال گمانه زنی می شود که تولید اعضای غیر اوپکی در سال ۲۰۱۷ بالا رود و ۲۰۰ هزار بشکه در روز پس از کاهش ۹۰۰ هزار بشکه در روز، افزایش خواهد یافت. 

منبع: سی ان بی سی

 

22439

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 546309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =