پایت؛ امید سختی های دشان / پسری که حالا بعد از گلزنی فقط می خندد

دمیتری پایت مقابل آلبانی هم برای تیم ملی کشورش گلزنی کرد.

احسان خراسانی خبرگزاری خبرآنلاین؛ زیبا تر از گل دقیقه 90 دمیتری پایت که در کنج دروازه رومانی آرام و گرفت و باعث شد فرانسه در کشور خودش جام را با برد آغاز کند، اشک های او بعد از فرستادن شادی بین هموطنانش بود. اشک هایی که همراه با کلی عشق و تعصب از چشمان این پسر راست پای خوش تکنیک پایین می آمد. خیلی وقت بود که فرانسه چنین عشقی را کم داشت. بعد از پایان دوران طلایی فرانسه که با نقش آفرینی ستاره هایی مثل زیدان و ترزگه همراه بود، همه منتظر بودند تا یک نابغه در فوتبال این کشور ظهور کند. نه تنها فرانک ریبری که دائما مصدوم بود، بلکه پاول پوگبا هم که حالا رئال برای جذب آن دست به پیشنهاد های هنگفت زده است، هیچکدام موفق به القای این حس در بین مردم فرانسه نشدند که شاید حتی هاله ای زیدان در تیم ملی کشورشان دیده شود.

قبل از شروع جام، وقتی اسم دمیتری پایت در لیست تیم فرانسه اعلام شد، بیشترین انتظار همه از او این بود که یکی از آن کاشته های رویایی خود در وستهم را تکرار کند و صاحب یکی از گل های زیبای جام باشد. اما نه. بحث فرا تر از این حرف هاست. داریم درباره ستاره ای صحبت می کنیم که در میان انبوهی از جوانان تیم دشان، در حد یک ستاره و غیر قابل باور ظاهر شده است. پایت حالا تبدیل به بازیکنی شده است که انگار قرار است در هر بازی همه امید فرانسه برای بقا به او باشد. یک راست پای خوش تکنیک که با حرکات زیبای خودش، روی اعصاب مدافعان حریف تاثیر می گذارد و علاوه بر این حالا گل هم می زند.

گلزنی او در بازی دوم فرانسه در مرحله گروهی یورو 2016، چیزی شبیه به تحقق یک رویا برای خود او و یک رستگاری از جنس غرور برای دیدیه دشان بود. کسی که قبل از شروع جام به واسطه خط زدن نام کریم بنزما، تند ترین انتقاد ها را شنید. ولی صبر کرد و حالا نتیجه کار او همه را به تحسین وا داشته است. فاصله میان اشک و خنده دمیتری پایت فقط چند روز بود. جالب اینجاست که هم اشک او و هم خنده او، هر دو دشان را روی هوا فرستاد. شاید خود دشان هم فکر نمی کرد که با حضور ستاره هایی مثل گریزمان و مارسیال و پوگبا، این پایت باشد که در نقش فرشته نجاتش ظاهر شود. بدون شک بعد از پایان جام از پسر متولد 29 مارج سال 1987 بیشتر خواهید شنید. البته که کار پایت هنوز تمام نشده است. در میان نمایش نه چندان قدرتمند فرانسه در این دو بازی، روشن ترین ستاره ترکیب فرانسه همین پایت بوده است. بازیکنی که مطمئنا در بازی های آینده فرانسه نقش محوری تری خواهد داشت. باید صبر کنیم و ببینیم، پایت، یعنی روشن ترین ستاره آسمان این روز های فرانسه می تواند در پایان یافتن حسرت 16 ساله مردم کشورش برای کسب یک جام، از این پررنگ تر هم ظاهر شود؟ اتفاقی که می تواند او را در تاریخ فوتبال فرانسه تاریخ ساز کند. پس از این به بعد، هر وقت بازی های فرانسه شروع می شود، همه امید دارند که پایت گلزنی کند. حالا اشک یا خنده بعد از گل، به خود او بر می گردد. مردم فرانسه که دارند از این نمایش پایت هظ می کنند!

41257

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 546890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =