ایسنا نوشت:مهدی تقوی استاد دانشگاه علامه طباطبایی و کارشناس اقتصادی گفت: قانون هدفمندی یارانه ها متاسفانه در کشور به درستی اجرا نشده است و تحت تاثیر این امر شاهد رشد هزینه های تولید بودیم که نتیجه آن رکود تورمی بوده است.


 
وی  همچنین اظهار داشت: پس از اجرا شدن هدفمندی یارانه ها تورم به ۴۰ درصد رسید و رشد اقتصادی به منفی ۳ درصد نزول پیدا کرد و این مسئله سبب افزایش آسیب های اجتماعی در کشور شد.
 
این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: با توجه به اینکه تورم جیب مردم را خالی کرده است، پرداخت یارانه ۴۵ هزار تومانی نه تنها هیچ فایده ای برای خانوار ندارد بلکه در ازای پرداخت این یارانه به قشر ثروتمند باید مالیات به درستی دریافت شود و از محل دریافتی ها به تولید و کالاهای پرمصرف یارانه پرداخت شود.
 
تقوی در پایان ضمن اشاره به این موضوع که یارانه پرداختی می توانست صرف کارهای عمرانی شود تا اشتغال زایی را به همراه داشته باشد عنوان کرد: تیم دولت در حال حاضر باید ناتوانی خود در پرداخت یارانه را با صراحت اعلام کرده و ادامه این روند را متوقف کند تا منابع آزاد شده را در راستای کاهش تورم و حل معضل رکود هزینه کند چرا این امر باعث ایجاد اشتغال و افزایش قدرت خرید می شود.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 547701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    1 0
    ان چیزی که موجب رکود تورمی شده بالا بودن نرخ ارز است که هم بر قدرت خرید مردم و متعاقبا تقاضا تاثیر مستقیم گذاشته و هم تولید داخلی را زمین گیر به ویژه در حوزه صنایع و تولیدات غیر کشاورزی که نیازمند ارز ارزان تر برای مواد اولیه، تجهیزات و ماشین الات و لوازم جانبی ان و دانش فنی وارداتی هستند.
  • بی نام IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    4 1
    یارانه برای خانواده های کم در آمد سودی نداشت و باری از دوش آنها بر نداشت در عوض بار سنگینی را بر دولت تحمیل میکرد کاش این یارانه ها از ابتدا صرف اشتغال زائی میشد.
  • علی A1 ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    5 4
    استاد دانشگاهی که در ماه چندین میلیون در آمد داره معلومه 45 هزارتومان براش چیزی نیست 45 هزارتومان زخم خیلی از خانواده ها را درمان میکنه
  • محسن IR ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    5 0
    درست است.دولت دارای تفکرخوب است واینهارامیداندولی متاسفانه بشدت ملاحظه کاراست وسست عمل میکند همین عامل به وجهه دولت بسیارلطمه زده است چون عملاباترس دراجرایی کردن تفکرات صحیح خودفرصت سوزی کرده واگربه این ترتیب باقیمانده زمان خودراطی کندبعیداست بااقبال ملت برای یک دوره دیگرروبروشود
  • بی نام IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
    0 0
    یارانه سیاست گداپروری دولت قبل که بسیار هم سیاست موفقی بود.