نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به برگزاری هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن کشور در سال جاری، گفت: تمامی امکانات برای اجرای مناسب سرشماری بسیج شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، جاسم جادری در سومین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان هرمزگان با گرامیداشت و تبریک میلاد امام حسن (ع)، عنوان کرد: وظیفه سنگینی که امام حسن پس از شهادت پدر بزرگوار خود بر عهده داشتند ایفای نقش همبستگی بود و صلح امام حسن موجب حفظ اسلام و وحدت مسلمین شد.

وی ادامه داد: این امام بزرگوار در دوران پر خیر و برکت زندگی خود دو بار تمام اموال خود را در راه خدا بخشیدند و این امام آموزه های اخلاقی بسیاری برای ما به عنوان الگو قرار داده اند.

استاندار هرمزگان در ادامه با اشاره به برگزاری هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن کشور در سال جاری، افزود: آمار پایه برنامه ریزی است و اگر آمار نداشته باشیم برنامه ریزی ما ناقص خواهد بود و آمار برای کشور جنبه حیاتی دارد.

جادری تصریح کرد: از مردم می خواهیم در زمان سرشماری به ماموران کمک کنند و آنها را افراد امین تلقی کنند و اطلاعات درست به آنها ارائه دهند و فرمانداران نیز امکانات را برای برگزاری مناسب سرشماری بسیج کنند.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی را باید در سال جاری اجرایی کنیم، اظهار داشت: همه باید به این برنامه کمک کنند تا اهداف این برنامه اجرایی شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به طرح احداث شهرک صنعتی جاسک، بیان داشت: دولت برای اجرای این طرح در جاسک وقت گذاشته و همه باید کمک کنند تا این طرح عملیاتی شود.

جادری گفت: شورای برنامه ریزی استان با کلیات طرح شهرک صنعتی جاسک موافق است و جزئیات و جانمایی آن باید بررسی شود.

وی خاطرنشان کرد: از این پس هر طرح صنعتی در شرق هرمزگان و سواحل مکران باید پیوست های زیست محیطی و سلامت را داشته باشند و هرکس می خواهد کار صنعتی انجام دهد باید وظیفه اجتماعی خود را نیز انجام دهد.

برگزاری سرشماری عمومی نفوس و مسکن از کارهای مهم کشور در سال جاری است

صالح دریانورد رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هرمزگان نیز در این نشست با بیان اینکه شورای برنامه ریزی بالاترین نهاد تصمیم گیری استان است که به موجب قانون تشکیل می شود، عنوان کرد: متعاقب این شورا کارگروه های تخصصی به عنوان بازوان شورای برنامه ریزی قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: در ابتدای برنامه ششم تغییراتی در این کارگروه ها ایجاد می شود و دبیرخانه شورا موظف است کلیه مصوبات کارگروه ها را با قوانین و ضوابط انطباق دهد و به شورا بیاورد تا مصوب شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هرمزگان با اشاره به اعتبارات عمرانی و هزینه ای استان هرمزگان، افزود: تا کنون اعتبارات عمرانی و هزینه ای سال جاری ابلاغ نشده و بودجه به صورت سه دوازدهم آمده است.

دریانورد یکی از اقدامات مهم دولت در سال جاری را برگزاری سرشماری عمومی نفوس و مسکن دانست و تصریح کرد: سرشماری مبنای اطلاعات کشور است و ضرورت دارد تمام امکانات کشور برای انجام سرشماری بسیج شود چون سرشماری تنها کار یک دستگاه نیست.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 548799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =