استاندار البرز در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با تأکید بر ضرورت سر و سامان بخشیدن به مرکز دفن زباله حلقه دره در استان،کارگروه ویژه ای را ذیل معاونت هماهنگی امور عمرانی مأمور کرد تا بصورت متمرکز وضع موجود را بررسی و با طرحی مبتنی بر مطالعات علمی و کارشناسی، پیشنهادات را ظرف 2 هفته به ستاد فرماندهی برای تعیین تکلیف اعلام کنند.

به گزارش خبر آنلاین البرز، "سیدحمیدطهائی" عصر شنبه در «هفتمین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی» که در سالن شهدای دولت برگزار شد، با انتقاد از وضعیت مرکز دفن زباله در استان گفت:امروزه در دنیا زباله طلای کثیفی تلقی می شود که ارز آوری دارد اما متاسفانه نه تنها از این ثروت استفاده نشده که با دفن غیر اصولی و سنتی، آلودگی محیط و تهدید سلامت مردم را شاهد هستیم.
وی با بیان اینکه مجاورت این مرکز در کنار منطقه ویژه اقتصادی از ابتدا غیراصولی و مبتنی بر طرح مطالعاتی نبوده است، افزود: در شرایط فعلی از دو منظر وضعیت حلقه دره باید مشخص شود، نخست تحلیل وضعیت موجود و دوم روند جابجایی و تمرکززدایی یا ساماندهی مکان کنونی، بصورت علمی و اقتصادی بررسی و آسیب شناسی شود.
استاندار البرز کارگروه ویژه ای را مأمور تعیین تکلیف وضعیت حلقه دره ساخت و گفت: ظرف مدت 2 هفته نسبت به تشکیل این کارگروه و تصمیم گیری نهایی اقدام شود.
طهائی همچنین از اختصاص زمینی 100 هکتاری به منظور امحاء زباله های بیمارستانی و عفونی توسط سازمان همیاری شهرداری ها خبر داد و گفت: با توجه به وجود مراکز درمانی که تولید زباله های بیمارستانی دارند ضروری است که هر چه سریعتر نسبت به ساماندهی این بخش از زباله های استان نیز اقدام شود.
در ابتدای این جلسه نیز «علی یزدانی» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور به ارائه گزارشی از وضعیت صنایع خرد و متوسط پرداخت و اقدامات حمایتی دولت را در بازگشت واحدهای نیمه فعال چرخه صنعت و تولید تشریح کرد.
در ادامه گزارشی نیز از وضعیت واگذاری پروژه های عمرانی استان از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارائه شد.
در هفتمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، معاونان استاندار،مشاوران،نمایندگان مردم در مجلس و جمعی از مدیران کل استان و روسای بانک ها نیز حضور داشتند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 550077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =