پالایشگاه نفت پلدختر تنها در حد تبلیغات باقی ماند/ تعرفه برق پلدختر کاهش یابد

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی از اجرا نشدن پالایشگاه این شهرستان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه احداث این پالایشگاه تنها در حد تبلیغات باقی ماند و بعد از گذشت هشت سال هنوز اقدامی برای احداث آن صورت نگرفته است

سید حمید کاظمی در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین اظهار داشت:مصوبه ای که دولت در رابطه با پالایشگاه داشته فقط به شرط ورود سرمایه گذار بوده ولی متاسفانه تا کنون هیچ سرمایه گذاری کار خاصی برای اجرایی شدن این پروژه انجام نداده است.
وی افزود: از هشتم اسفند ماه سال گذشته تا کنون با هفت سرمایه گذار در زمینه ساخت پالایشگاه رایزنی و وارد مذاکره شدیم که در نهایت یک نفر از آنها برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرده به شرط این که حداقل خوراک این پالایشگاه تامین و از 30 هزار بشکه حداقل به 100 هزار بشکه در روز افزایش یابد که در این زمینه به توافقاتی رسیده ایم و نامه های اداری آن از سوی استانداری لرستان در حال تهیه است .
وی با بیان اینکه هیچ سرمایه گذاری حاضر نیست برای ۳۰ هزار بشکه در روز اقدام به ایجاد پالایشگاه در شهرستان کند گفت: با توجه به این که 600 هزار بشکه نفت از پلدختر به پالایشگاه های نفت اراک ، تهران و کرمانشاه برای تولید فرآورده های نفتی انتقال می یابد جهت رفع دغدغه های سرمایه گذار با وزیر نفت وارد مذاکره شدیم و رایزنی هایی در این رابطه صورت گرفت که برای افزایش میزان بشکه نفت و خوراک پالایشگاه به توافقات اولیه دست یافته ایم.
نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت :پروژه های عمرانی از قبیل پالایشگاه نفت ، کارخانه سیمان و ایستگاه های پمپاژ کشاورزی که به بوته فراموشی سپرده شده اند را در اولویت کار خود قرار داده و پیگیر حل مشکلات آنها هستم و طی مدت کمتر از یک ماه که به عنوان نماینده مردم پلدختر در مجلس حضور دارم در رابطه با حل مشکلات شهرستان به 9 وزیر نیرو ، ارتباطات، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی ، نفت، اقتصاد و وزیر کشور و همچنین رئیس سازمان محیط زیست برای رفع مسائل و مشکلات شهرستان تذکر کتبی داده ام .
کاظمی افزود: در رابطه با عدم تخصیص اعتبار برای چهار خطه کردن جاده پلدختر - خرم آباد و احداث یک مسیر جدید از آزاد راه پل زال به پل دختر، ایلام و کربلا به وزیر راه و شهرسازی تذکر دادم و همچنین با توجه به وابستگی معیشت و زندگی مردم به کشاورزی در خصوص تخصیص اعتبارجهت تسریع در ساخت ایستگاه های پمپاژ «جایدر» ، «واشیان» و «بان بازه» چم مهر به وزیر نیرو و جهاد کشاورزی تذکر داده ام و از طریق معاون وزیر برای تخصیص اعتبارات لازم رایزنی هایی انجام شد.
وی به کارخانه سیمان پلدختر اشاره کرد وگفت: برای حل مشکل کارخانه سیمان با وزیر صنعت ، معدن و تجارت رایزنی شد و پیگیری های لازم از طریق هیات مدیره بانک ملی برای راه اندازی این واحد در شهرستان پلدختر در حال انجام است.
وی افزود: برای حل مشکل کارخانه سیمان پلدختر به دو طریق وارد عمل شدیم یکی احیا مصوبه هیات مدیره بانک ملی برای ساخت کارخانه سیمان با استفاده از تسهیلات و دیگری از طریق فایناس و مشارکت پیمانکار ایرانی و یک شرکت خارجی تا بتوان این پروژه را دوباره فعال کرد .
کاظمی کاهش تعرفه برق پلدختر که یک منطقه گرمسیری است را از مطالبات به حق مردم دانست و خاطر نشان کرد : پیگیرکاهش تعرفه برق گرمیسری برای شهرستان پلدختر شدیم و در این رابطه از طریق مجمع نمایندگان استان لرستان نیز وارد عمل شده و نامه ای به امضا 9 نماینده مجلس تسلیم وزیر نیرو شده و از وزیر مربوطه دستور این کار گرفته که پس از بررسی پارامترهای هواشناسی و تعیین درجه حرارت و میزان رطوبت این موضوع درهیات دولت مطرح و پس از تصویب ابلاغ می شود .
نماینده مردم پلدختر در مجلس به آزاد راه پل زال و تبعات ناشی از احداث آن اشاره کرد و گفت : اجرای آزاد راه پل زال علاوه بر این که در کاهش تصادفات و کوتاه شدن مسیر شمال به جنوب نقش مهمی داشته اما از طرفی احداث این پروژه با از دست دادن سه هزار شغل به شهرستان پلدختر ضربه وارد کرده و باعث بحران بیکاری و معضلاتی در شهرستان شده که باید تلاش شود حداقل بخشی از این فرصت های شغلی از دست رفته جبران شود.
وی با اشاره به خسارت سیل به زیر ساخت های شهرستان پلدختر و تذکر به وزیر کشور در رابطه با عدم اختصاص اعتبارات لازم برای جبران این خسارت ها افزود: در جریان سیل اردیبهشت ماه امسال 700 میلیارد ریال به زیر ساخت ها ، بخش کشاورزی و منازل مسکونی و زندگی مردم خسار ت وارد شد و ما این موضوع را که چرا اعتباری در این خصوص به شهرستان سیل زده پلدختر اختصاص داده نشده به وزیرکشور تذکر دادم.
وی گفت: دررابطه با آنتن دهی تلفن همراه و ایجاد زیرساخت های اینترنت و فعال سازی سرویس های اینترنتی 3 G , 4G به تفکیک مناطق شهری و روستایی به وزیر ارتباطات تذکرات لازم داده شد.
وی افزود: تعداد 16 نفر از نیروهای شرکتی شرکت مخابرات شهرستان پلدختر وهمچنین 300 نفر ازنیروهای استانی که با وجود متحمل شدن زحمات زیاد در این شرکت با حقوق پایین فعالیت می کنند که این مسئله مشکلاتی را برای آنها بوجود آورده و ما پیگیر آن هستیم و موضوع را به به وزیر ارتباطات تذکر دادیم .
کاظمی با بیان این که امنیت حرف اول را در سرمایه گذاری می زند افزود: کارخانه آهک هیدراته لرستان که در شهرستان پلدختر واقع شده و به خاطر بالا بودن کیفیت سنگ آهک آن، آهک هیدراته این کارخانه به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود .
وی تصریح کرد: با توجه به تکنولوژی جدید آهک هیدراته را می توان برای ساخت کاغذ ضد آب به کاربرد بنابراین ، این کارخانه ظرفیت مناسبی برای تولید این محصول است به همین خاطر پیگیر جذب سرمایه گذار در این رابطه هستیم..
وی به ریزگردها و مشکلات ناشی از آنها اشاره کرد و گفت: در رابطه با آلودگی هوا و ریز گردها که نفس کشیدن را برای مردم لرستان سخت و مشکل کرده اند به رییس سازمان محیط زیست کشور تذکر داده ام و قرار شد با همکاری سایر کشورهای همسایه نسبت به حل این معضل اقدام جدی صورت گیرد .
نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: بیمارستان 64 تختخوابی پلدختر تنها 24 تختخواب دارد که ساختمان ، تجهیزات و پزشک متخصص سه رکن اصلی بیمارستان هستند و اگر بیمارستانی اینها را نداشته باشد در حد یک درمانگاه هم نیست،
کاظمی افزود: با پیگیری ها و رایزنی های به عمل آمده از طریق بهداشت و درمان یک دستگاه سی تی اسکن خریداری و در بیمارستان پلدختر نصب کردیم اما برخی ها گفتند این دستگاه سال 90 خریداری شده که این یک ادعا بیش نیست و اگر راست می گویند چرا همان سال این دستگاه را به پلدختر نیاورده و نصب نشد .
وی گفت: تا کنون در جهت در جهت رفع مشکلات بیمارستان پلدختر ، درمانگاه و آمبولانس برای معمولان سه نشست با رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان داشته ام و مسایل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان را منعکس کرده ایم و قرار شد یک دستگاه آمبولانس و تجهیزات لازم برای درمانگاه معمولان در آینده نزدیک خریداری شود و احداث یک درمانگاه در منطقه «زیودار» نیز در دستور کار قرار گرفته است.
وی با بیان این که با مردم در عین حال صادق هستم و شفاف حرف می زنم افزود: مرداد ماه امسال از طریق تربیون مجلس در نخستین نطق خود مسایل و مشکلات پلدختر و معمولان را برای رییس جمهور و هیات دولت تشریح خواهم کرد و تا جایی که قانون اجازه دهد و بتوانم از حقوق مردم شهرستان و ملت ایران دفاع خواهم کرد .
نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس گفت: درصورتی که پیگیری هایم نتیجه ندهد به صورت شفاف در مراسم های عمومی مانند راهپیمایی روز جهانی قدس و 22 بهمن موضوعات را به اطلاع مردم خواهم رساند

اسما اسماعیل پور/

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 551159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =