از ادعا تا واقعیت مواضع احمدی‌نژاد/ ادعای دفاع از بیت المال کجا و اختلاس و برداشت‌های بدون مجوز کجا

«عده‌ای که در دست‌اندازی به بیت‌المال مسابقه می‌گذارند و آلوده به سیاسی‌کاری هستند، نمی‌توانند مدعی پیروی از پیامبر باشند و دیگران را تخطئه کنند.»

ليلا سرمد: این بخشی از سخنان روز دوشنبه مردی است که با هر نیم نگاهش نسبت به بازگشت به عرصه قدرت جمع زیادی از بزرگان جریان اصولگرا و اصلاح طلب نگران می‌شوند، چراکه  به عقیده آنها حضور 8 ساله محمود احمدی‌نژاد در راس دستگاه اجرایی کشور با توجه به  دست‌اندازی‌های صورت گرفته در آن دوره به بیت‌المال و تبعات اقتصادی که به دنبال داشته است، به اعتراف هر عقل سلیمی دیگر نباید تکرار شود.

محمود احمدی‌نژاد با شعار عدالت و توزیع یکسان امکانات بر سر کار آمد، اما میراثی که او و تیم همراهش بعد از 8 سال سکانداری دستگاه اجرایی کشور به جای گذاشت، به گواه بسیاری سهمگین‌ترین ضربات را بر پیکر عدالت وارد کرد.

معاون اول؛ متهم به اختلاس و پرداخت جريمه نقدي ميلياردي

چه آنکه در فاصله کوتاهی از پایان حضور احمدی‌نژاد و همراهانش در ساختمان پاستور، معاون اول دولت او براساس اتهامات وارده  به رحیمی  در پرونده‌ های بیمه ایران، به جرم «اختلاس» به پنج سال و 91 روز حبس و پرداخت سه میلیارد و 850 میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد.

ماجرای دخالت محمدرضا رحیمی در برخی سوء استفاده‌های مالی از بیت‌المال همزمان با روزهایی که او در کنار محمود احمدی‌نژاد در جلسات هیات دولت در کسوت معاون اول می‌نشست مطرح بود، اوایل آذرماه سال ۱۳۸۹، صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه، بدون نام بردن از افراد گفت: «پشت یک پرونده مربوط به یک اختلاس کلان، افراد مهمی قرار دارند.» غلامحسین محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور نیز از بررسی قضایی اتهام فساد مالی که به محمدرضا رحیمی وارده شده بود، خبر داد و گفت که رحیمی پس از دریافت اظهارات سایر متهمان، به دستگاه قضایی احضار خواهد شد.اما محمود احمدی‌نژاد که این روزها مشخص نیست بر اساس کدام استدلال خود را در صف حامیان بیت‌المال قرار داده، این اتهامات در خصوص معاون اول خود را رد کرد.

احمدی نژاد که به نظر می‌رسد  محاسباتش را بر مبنای زمان حال تنظیم می کند و به آنچه در گذشته انجام داده توجه ندارد، در مقطعی که بررسی اتهامات رحیمی در دستگاه  قضایی شکل جدی به خود گرفت، طی نامه‌ای که این بار از دفتر رییس جمهور سابق برای رسانه‌ها ارسال می شد، ضمن فرافکنی جدید مبنی بر اینکه اتهامات رحیمی مربوط به دوران قبل از حضور وی در دولت بوده است، چتر حمایتی خود را از روی سر مردی که سابقا  معاون اولش بود، برداشت!

زنجاني؛ متهم نفتي مولود دولت پاک‌دست

دی ماه سال 1392حسن روحانی طی دستوری به معاون اول خود خواستار آن شد که با فساد اقتصادی خصوصاً در مورد کسانی که برای پر کردن جیب خود از تحریم‌ها سود برده‌اند، برخورد کند. یک روز بعد از این دستور بابک زنجانی  دستگیر شد. وی که کیفرخواستی بیش از دویست صفحه برای او تنظیم شد، در پایان بیش از بیست جلسه محاکمه به اعدام محکوم شد .

یکی از بارزترین اتهامات بابک زنجانی  تاجر ایرانی که اولین بار در قالب پروژه‌ یک شنبه سیاه احمدی نژاد در مجلس نهم نامش  شنیده شد، این بود که با اختیاراتی که مشخص نیست چرا دولت وقت به او اعطا کرده، از دوران تحریم‌ها به نفع منافع خود استفاده کرده بود. از برجسته‌ترين اتهامات بابک زنجانی این بود که بیش از دو میلیارد دلار حاصل از فروش نفت ایران را به خزانه دولت واریز نکرده بود؛ مبلغی که هنوز بعد از کش و قوس‌های فراوان به حساب دولت نیامده است.

بقايي و اتهامات مالي نامشخص

هجده خرداد سال 94 غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود اعلام کرد: حمید بقایی که قرار بازداشت برایش صادر شده، از این تاریخ تحت بازداشت قرار می‌گیرد. گفته می شد حمید بقایی معاون اجرایی دولت احمدی‌نژاد که زمانی نیز در دولت وی رییس سازمان میراث فرهنگی بود در ارتباط با پرونده‌ های مالی مربوط به صندوق قرض‌الحسنه نهاد ریاست جمهوری و برخی فعالیت‌هایش در مناطق آزاد دستگیر شده است، بقایی بیست و هشتم دی ماه سال92، با تبدیل قرار بازداشتش به کفالت، آزاد شد، اما  دلیل رسمی بازداشت چندماهه او نامشخص ماند.

برداشت از بيت المال براي دانشگاهي که وجود نداشت

احمدی‌نژاد برای دوران بعد از ریاست در قوه مجریه برنامه داشت، او می خواست بعد از پایان دوران ریاست جمهوری اش  دانشگاهی تاسیس و با حلقه یاران نزدیکش در آنجا به امور دانشگاهی مشغول شود، بر این اساس در آخرين روزهاي دوران ریاست جمهوری‌اش  16 میلیارد تومان از حساب دولت به حساب یک دانشگاه در شرف تأسیس که هنوز هم شخصیت حقوقی نداشت، واریز شد!

بعد از مشخص شدن این مساله در دولت یازدهم و پی‌گیری‌های جدی قضایی در این خصوص سال گذشته کاظم پالیزدار مشاور معاون اول رییس جمهور و رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی عنوان کرد: 16 میلیارد تومان پول واریزی به حساب مشترک آقای احمدی نژاد و ح ب، برای دانشگاه ایرانیان را مسترد کردیم.

سه سال از پايان عمر دولت‌های نهم و دهم گذشت، دولت‌هایی که غیر از حواشی سیاسی، بسیاري معتقدند سوء استفاده‌های آن از بیت المال قابل جمع بندی نیست و اعلام تمام آنها نیز موجب سلب اعتماد افکار عمومی می‌شود. شاید در روزهای باقی مانده تا انتخابات 96 حجم بیشتری از این سوء استفاده‌های مالی افشا شود، پرونده‌هایی از جنس دکل نفتی مفقود شده در ایران که با وجود پرداخت هزینه خرید آن از بیت المال در زمان دولت احمدی‌نژاد، یک دفعه سر از خلیج مکزیک در آورد، آن هم در حال انجام عملیات حفاری! یا هدایای متعلق به موزه ریاست جمهوری که بعد از خروج شبانه شان از موزه، به گفته برخی آمار دقیقی از آنها در دست نیست!

شاید هم در ماه‌های باقی مانده از دولت یازدهم پرونده‌های بیشتری در خصوص خروج  ارز از کشور در دولت گذشته مطرح شود، موضوعی که چندی پیش معاون اول رییس جمهور بدان اشاره داشت و از انتقال ۲۲ میلیارد دلار نفتی ایران به دوبی و استانبول پیش از آغاز کار دولت یازدهم خبر داده بود. بعيد هم نيست که فیش های حقوقی  بیشتری از دريافتي مديران دولت گذشته افشا شود؛ فیش‌هایی که نشان می‌دهد با مصوبات دولت قبل چه جیب‌هایی از مدیران  دولتی که با بیت المال پر نشده است. شاید لازم باشد در این شرایط احمدی نژاد که بخش اعظم این سوء استفاده‌ها مربوط به دولت او می شود و یا متاثر از قوانین به جای مانده از زمان اوست در مفهوم بیت المال دقیق‌تر شود .« بیت المال به مکانی گفته می‌شود که اموال عمومی متعلّق به همه‌ مسلمانان در آن‌جا فراهم و نگهداری می‌شود تا در مصالح آنان صرف گردد.»

2727

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 551274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 64
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    فقط در یک کشوری مثل ایران هست که در زمان دولت یک نفر ، دکل نفتی به اون گندگی گم بشه میلیاردها دلار اختلاس بشه ، با نفت 140 دلاری کمر اقتصاد مملکت ششصد تیکه بشه و بعد رییس اون دولت هم راست راست تو چشم مردم نگاه کنه و طلبکار هم باشه.
    • بی نام RO ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
      اگه یک در میلیون این مردمی نژاد تایید صلاحیت بشه واسه ریاست جمهوری آینده،ترجیح میدم برم تو قلمرو داعش زندگی کنم تا زیر ریاست این
    • علي DE ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
      راستي واقعا" چرا با اين موجود برخورد قضايي نميشه ؟
    • وو A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
      مردم ایران انصافا هوش اجتماعی بالایی ندارن.احمدی نژاد دانش سیاسی و اقتصادی نداشت و واسه این عرصه کوچیک بود.اما آیا تموم مصیبت های این ملت بخاطر احمدی نژاده یا سطح فرهنگ و سواد پایین خود جامعه؟؟؟
    • هیلگار A1 ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
      چرچیل میگه واسه حکومت کردن به یه اقلیت خائن نیاز داری و به یه اکثریت ابله.حالا خودتون در نظر بگیرین آدمایی که میخوان تموم نابسامانی های مملکت رو گردن یه آدم معمولی هیچکاره و تاریخ مصرف گذشته بندازن اقلیت خائنن یا اکثریت ابله؟؟؟
    • کاک ممد A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
      قربون این دولت تدبیر برم من که همینجوری داره واسه مردم جانفشانی میکنه و نرخ تورمو رسونده به نیم درصد
    • بی نام IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
      66 73
      حق باشماست .... البته الان هم مسولین فعلی عملکرد خوبی ندارند .
    • محسن A1 ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
      فقط در کشور ایران هست که پسر وزیر دولت اصلاحات که الان لندن نشینه دکل نفتی رو غیب میکنه بعد اصلاح طلبها نگران اومدن دکتر احمدی نژاد میشن که نکنه بیت المال غارت بشه و مطبوعات اعم از مکتوب و انواع دیجاتالی جوری پروپاگاندا کنن که جای مقصر واقعی عوض بشه و مردم هم فقط ظاهر بینی کنن. خبر عزیز سانسور فراموش نشه عزیزم.
    • بی نام A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
      چه عکس باحالی ازش گذاشتین.خخخخ حرص میخوره
    • بی نام IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
      70 13
      احمدی نجاد:چطوری؟؟
    • بی نام A1 ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
      11 5
      نفرین بر پوپولیسم و عوام فریبی
  • mey A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    12 27
    شاخصهای ما برای مقایسه دولتها چیه و هر دولتی چه جایگاهی داره...آیا تنها شاخص ما احساس بعضی مسئولینه؟؟
  • امید رستگار A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    51 5
    خدا عاقبت این ملت را ختم به خیر کند.
  • بی نام A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    152 9
    زمان ایشان دلار شد 3500...تا حالا هم باقی مونده..پراید شد 20000000 میلیون تا حالا هم دست نخورده...یادمه یه زمانی گوجه هم شد کیلویی 5000 تومان که ایشون با بقالی سر کوچه حلش کرد..قطعنامه ها هم کاغذ پاره اعلام کرد که همون قطعنامه ها پدر ما رو درآورد و..و...و...
  • ایرانی A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    من بعنوان یک ایرانی متاسف میشم از ابراز نظر جاهلانه کسانی که شاید شارژ اینترنتشون رو با پول رایانه دولت قبلی تهیه کردند ودر تائیددولت فعلی از هر ادبیاتی استفاده میکنند.
    • بی نام RO ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
      68 5
      چرا شماها اینجوری هستید.؟ اخه جهالت هم حدی داره.
    • بی نام IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
      140 6
      رایانه؟ :|
    • بی نام A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
      74 4
      تو اگه ابرانی بودی می گفتی نون سنگک 1000 بنزین 1000 پراید20000000 دلار3500سکه1400و....100برابر اون یارانه است
    • امیر حیدری باطنی A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
      74 3
      خدایی رایانه؟؟؟؟؟ :|
    • بدون نام ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
      73 2
      رايانه!!!!خخخخ
  • امیر IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    دولت روحانی خالی هم از فساد نیستش کار این دولت شده تخریب دولت قبل خود شما ک انتقاد میکنید فردا روز از شما هم انتقاد میکنن پس ب حق انتقاد کنید
  • بی نام A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    بزرگترین ارزوی من این است نمیرم و مهدی موعود ظهور کند و ببینم با این حضرات چه برخوردی می کند.
  • ناشناس A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    12 67
    خانم سرمد:یک ذره هم که شده انصاف داشته باشید فعلا که بدتر شده
  • بی نام A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    73 8
    هر بلایی که بر سر این کشور میاید مقصر اصلی صدا و سیماست چون احمدی نژاد را صدا و سیما احمدی نژاد کرد
  • محسن IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    43 2
    ........ منم روم نمیشه بنویسم .ومیلیون ها نفر دیگه هم همینطور.
  • بی رنگ IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    53 7
    سلام من فردی کاملا راستگو من با هیچ کدوم از دولت ها کار ندارم فقط اینو میخوام بگم بیایید اصول گرا و اصلاح طلبی را کنار بگذاریم فقط به خاطر خدا کار مردم را راه بیاندازیم در ضمن من در یک دانشگاه کارم میکنم که با حقوق 12000000 ریال به خدا بیش از مبلغی که دریافت میکنم کار میکنم.سپاسگزارم.
  • سهیل IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    33 30
    اقای معجزه هزاره سوم دولت عدالت و دولت پاک و.... خوابت خیر
  • بی نام IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    او خواهد آمد
    • بی نام A1 ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
      26 6
      او توسط ملت پس زده خواهد شد
  • علی IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    این دولت فرصت 100 روزه در زمان انتخابات خواست که الان چندمین صد روزم داره می گذره . همش اعلام می کنن که ما نمیدونستیم دولت قبل اینقدر خراب کرده بود و . اینجا جای دو سواله اگر می دونستید و به انتخابات اومدید و الان توان درست کردن به اصطلاح خراب کاری دولت قبل رو ندارید که چرا امدید؟ و اگر نمی دونستید و پیش بینی اینده رو نکرده اید که بازم اجحاف در حق ملت کردید که بدون تخصص وارد عرصه به این بزرگی شدید. ملت ما هم با فرض بر اینکه دولت قبل خرابکاری فضاحتی کرد زیر بار کم کاری شما نمیره . که چوب لای چرخه اقتصاد کشور کردید. من 13 سال کاسبم اما تا به امروز تو این دوسال به سختی تمام 13 سال برام بوده. خبر انلاین به جای سیاسی کاری خبر واقعی و وضعه مردم رو مخابره کنید .درد مردم الان نه گذشته
    • محمد A1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
      64 10
      احمدی نژادمثل سونامی بودکه اومدساختن این کشورنیازبه زمان پول داره که متاسفانه گزینه دومش امکان نداره اولی راهرچی بخوای داریم وگرنه دولت یازدهم عملکردش عالیه منتهامیگن بی مایه فتیره چون مایه ای نگذاشتند 900میلیاردپول معلوم نیست کجارفته
    • بی نام A1 ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
      2 3
      اتفاقا مشکل ما با کاسبی شماست ... کاسب تحریم‌های ۱۳ ساله ایران ...
  • امیر A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    29 51
    الان حامیان دولت روحانی دقیقا راهه بگم بگمه دولت احمدی نژاد رو میرن تخریب تخریبه از کارهای کرده و عملکرد خودت بگو قبلا اختلاس و زد و بند و غیرقانونی پول میبردن الان قانونی حقوق میگیرن
    • بی نام A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
      14 13
      خب مشخصه دیگه وقتی منطق ندارن تخریب میکنن . یعنی خدایی الان مردم هم فرق اختلاس و حقوق رو فهمیدن نمیدونم چرا اینا باز .... . چند تا اختلاس گرا رو اعدام کردن به نظرتون از اینام کسی اعدام میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    درود بر احمدی نژاد، خار چشم کاسه لیسان.
  • محمد تقی یزدان پناه RU ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    59 8
    با سلام به خدا قسم هر چه این مملکت گرفتاری اقتصادی وسیاسی و...........داره همش از بی کفایتی وبی تدبیری احمدی نژاد ودارو دسته اش میباشد که 8 سال با خود خواهی ها ولجاجت ها وبی قانونی ها مملکت را به خاک سیاه نشاند
  • عارف IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    11 49
    نویسنده باید بداند صفدر حسینی از باند دوم خرداد ومولود آنهاست راست میگویند حقوق وزرای هردو دولت رامنتشرکنند لطفا اراجیف نبافید مظلومیت بقایی هم مشخص شد.حقوق روحانی وزنگنه وجهانگیری را فاش کنید حقوشریتعتمداری که مشخص شدو..
  • هاله یا حوله IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    28 2
    ماه پشت ابر نمی مونه جواب تمام بدبختیها ......؟
  • مهدی A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    14 54
    احمدی نژاد مرد بود.،اگر اختلاس شد در زمان دولتش خوردن و بردن این وسط هوای مردم رو هم داشت ولی حالا چی حقوق های کذایی و ملتی که روز به روز فقیر تر میشن
  • علی A1 ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    63 7
    بجای خاتمی باید احمدی نژاد را ممنوع التصویر کنند که دوباره فکر امدن نکند مردم دیگر گول سیب زمینی چای یارانه و... را نمی خورنددر زمان خودت که 45000 تومان یارانه با دلار 1000 تومان دادی ودلار به 3500 تو مان رسید ایا تفاوتش را پرداخت کردی تورم 40 درصدی جای خودش
  • بی نام IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    53 5
    ملتی بدبختتر از ما پیدا میشود که رجل سیاسیش احمدی نژاد باشد فقط یکمی به گوشه لبهایش نگاه کنید میبینید همه چیز را به مسخره میگیرد
  • بینام A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    51 8
    شایدباورنکنیدولی به والله قسم زمان همین آقابنده ییک انتقادسازنده ومحترمانه دررابطه با اقصادوموانع آن کردم ازطریق همین سایت ها 20روزبعدبنده رابجرم اقدام علیه امنیت ملی گرفتندوبماندکه هنوزدرگیرم قدرروحانی رابدونیدهمینکه آزادی داده شده ازاین طریق نظراتمان راانعکاس دهیم اجای قدر دانی وسپاس داره اینومن متوجه میشم که بقول قدیمی هابسرآمده حکیم است
    • بی نام RO ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
      10 7
      كدوم سايتها؟؟؟
    • بدون نام ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
      6 4
      این دروغ بزرگی است.
  • بی نام A1 ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    17 52
    اینجا همه طرفدار احمدین من نمیدونم ملت این همه تو فضای مجازین چی میخونن چرا قضاوت کورکورانه می کنن
  • بی نام EE ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    49 10
    به نظرم پیشرفت نکردن ایران و درجا زدنش به خاطر وجود افرادیه که مثل احمدی نژاد فکر میکنن...
    • بی نام A1 ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
      7 12
      اگه به تفکر شما باشه که مملکت به باد فناست ، تفکر شما کم ضربه به مملکت وارده کرده ؟؟ اگه تفکر مخالف شما نبود الان وضعیت کشور هم معلوم نبود به کدوم جهنم دره ایی ختم میشد.
  • ناشناس A1 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    13 60
    دمش گرم خدایی یه کاری کرد کشور تو چند قسمت پیشرفت فوق العاده ایی پیدا کرد .
  • بی نام GB ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    32 7
    برای مردم فرق نمیکنه که چه کسی اختلاس کرده و مبلغش چقدره و مال کدوم گروه سیاسیه چون دیگه عادت کردیم به این مسایل من فکر میکنم برای مردم مهم اینه که رکود اقتصادی حل بشه و نون سر سفره هاشون بیاد و اومدن یا نیومدن آقای احمدی نژاد نسبت مستقیمی با نحوه کار آقای روحانی داره.بهتره به جای بدگویی مسولین معلوم الحال دولت قبل از دولت فعلی مون بخوایم که بهتر کار کنه وگرنه مردم باز هم جو گیر میشن و به احمدی نژاد رای میدن.
  • بی نام A1 ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    5 3
    چکار به احمدی نژاد دارند، اول خودشونو اثبات بکنند بعدا دولت قبل رو محکوم بکنند
  • علی A1 ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    29 3
    واقعا عجیب ملتی هستیم تا آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس جمهور بود از اون بد گفتیم چشم امید به آقای خاتمی دادیم در نهایت اواخر دوران ریاست جمهوری باز از خاتمی بد گفتیم و به استقبال احمدی نژاد رفتیم و باز بد گفتیم روحانی شد رییس جمهور باز بد میگوییم‌،دوستی خارجی می گفت چرا مردم ایران به پای رای و نظر خودشان نمی مانند مگر ریاست جمهورتان از آشمان آمده که به او ناسزا میگویید،درست میگفت ما مردمی احساساتی کم حافظه و به شدت دشمن دوست هستیم ،کسایی که احمدی نژاد را انتخاب کردند و ایران و مملکت را که دلار 1000 ت و خزانه پر تحویل گرفت و با دلار 3400 ت و خزانه خالی تحویل رییس بعدی داد ‌باید به همان اندازه ملامت بشوند ، ساختمانی را با کمتر از ساعت میتوان تخریب کرد اما ساختن آن سالها زمان نیاز است.
  • ناشناس A1 ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    18 3
    محمود اگر در انتخابات باشد بهتر است ولی یک نفر هم از جبهه ی اصلاحات نه روحانی تا میزان ارای محمود مشخص شود
  • بی نام A1 ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    27 5
    دكتراش هم مثل مملكت داريش هست
  • غریبه A1 ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    27 4
    ایرانی جماعت مردم عجیبی هستند. چطور ما بعد از این همه سال جنگ برای دموکراسی و مشروطیت و آزادی خواهی به آدمی مثل احمدی نژاد رسیدیم؟ واقعا برای من معمایی پیچیده است. چطور ما به یک آدم پوپولیسم رسیدیم؟
    • بی نام A1 ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
      2 5
      منظورت آدم پوپولیسته؟
  • بی نام A1 ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    12 7
    یه مقایسه بین هزینه های جاری دولت روحانی و احمدی نژاد داشته باشين، اونموقع میفهمین کی پول بیت المال رو حروم کرده
  • ناشناس A1 ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    13 2
    روحانی اگر در زمان تبلیغات از حذف یارانه صحبت کند یا اینکه برای پرداخت قطعی ان به مردم قول ندهد بدون شک شکست خواهد خورد
  • بی نام A1 ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    6 3
    دفن1700تن سیب زمینی برای تنظیم بازار وقیمت در این دولت هم اتفاق افتاده.توجه داشته باشید.
  • بی نام IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
    9 0
    اقا خواهش می کنم صلاحیت ش رو تأیید کنید و بزارین بیاد ببینیم 20 میلیون رای داره یا تو اون انتخابات....
  • بی نام A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
    6 20
    زنده باد محمود کبیر.
    • بی نام A1 ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
      8 6
      خدايي تو صفتي كه بهش دادي تجديد نظر كن تنها چيزي كه بهش نمياد كبيره
  • کیوان RO ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
    6 3
    دکترررررررر چی بدم خدمتتون؟
  • دکتر A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
    4 2
    بله بله ،زحمات زیادی برای به قهقهرا بردن کشور کشیدن .بر منکرش لعنت..دقیقا با 8سال ریاست جمهموری 80سال افتادیم از دنیا عقب چیز مهمی نیست ملت غیور هنوز پابرجاست
  • بی نام IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    0 0
    احمدی نژاد کیلوئی چند اوبه تاریخ پیوست