جانشین رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز آذربایجان غربی گفت: در سال 94 بیش از 50هزار تبعه پاکستان و افغانستان در مبادی خروجی و نقاط مختلف استان دستگیر شدند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، علیرضا رادفر در نشست خبری گفت: با تدوین سیاست های کلان و مبارزه های صورت گرفته در بحث قاچاق کالا در کشور، حجم ریالی کالای قاچاق شده به کشور در سال 94 نسبت به سال 92 با کاهش 38 درصدی مواجه شده است.
وی افزود: انسداد مرزها، تجهیز مبادی ورودی و خروجی به تجهیزات الکترونیکی روز، تجهیز پاسگاه ها، اصلاح ساختار ورود و خروج، نظارت بیشتر و ... از جمله راهکارهای اجرا شده بوده است.
جانشین رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز آذربایجان غربی تصریح کرد: دولت از ابتدای حضورش با هدف حل معضل قاچاق و کاهش آن بوده است ضمن اینکه برنامه اصلاخ نوع نگاه مردم به کالاهای خارجی و سوق دادن به سمت استفاده از کالاهای داخلی را در حال اجرا دارد.
رادفر گفت: افزایش بیکاری، افزایش یارانه های پرداختی، تعطیلی واحدهای تولیدی و ... از جمله مشکلاتی است که قاچاق کالا سبب آن می شود.
وی افزود: استان آذربایجان غربی با هم مرز بودن با 3 کشور یکی از مهم ترین استان های درگیر بحث قاچاق است که در سالهای گذشته با برگزاری بیش از 170 جلسه مختلف با بیش از 800 مصوبه در این زمینه بدنبال حل این معضل هستیم.
جانشین رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز آذربایجان غربی تصریح کرد: با اجرای این مصوبات و تلاش های ارگان های ذیربط در سال 94 موفق شدیم کاهش 53 درصدی ورودی پرونده به تعزیرات را رقم بزنیم.
رادفر گفت: در 3 ماهه نخست سال جاری نیز اجناس دخانی، مشروبات الکلی، سوخت، ماهواره، پارچه، البسه و روسری، وسایل آرایشی و بهداشتی و انواع دارو بیشترین آمار قاچاق را داشتند که البته با پیشگیری های انجام شده و تلاش های صورت گرفته جز در بخش انواع اقلام دارویی که بیشتر مختص دام و طیور بوده است با کاهش قابل توجهی در قاچاق دست پیدا کنیم.
وی افزود: در سال گذشته یکی از مهم ترین اتفاقات در حوزه قاچاق که درگیر آن بودیم قاچاق انسان بوده است که طی سال 94 بیش از 50هزار انسان که اکثرا تبعه پاکستان و افغانستان بمنظور مهاجرت به اروپا بودند دستگیر شدند که رقم قابل توجهی بود.
جانشین رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز آذربایجان غربی در مورد قاچاق انواع سلاح تصریح کرد: بدلیل وجود باندها قاچاق در کشورهای همسایه و کارخانه های تولید سلاح شکاری، استان ما هم در معرض قاچاق انواع سلاح بوده است که در سال 94، موفق به متلاشی کردن 39 باند در این زمینه شدیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 551694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =