در حالی که شهر ارومیه از داشتن یک استادیوم استاندارد محروم است، اخبار انتخاب ارومیه بعنوان میزبان بازی های تراکتورسازی تبریز در هفته های اول لیگ برتر بیشتر به یک برنامه طنز شباهت دارد.

سینا افشاریان- ارومیه یکی از 10 شهر پرجمعیت کشور که زمانی میزبان اردوهای تیم های سطح اول فوتبال کشورمان بود حالا در حسرت یک استادیوم استاندارد قرار دارد.
استادیوم تختی که در سال 1350 ساخته شده همینک در بدترین وضعیت خود قرار دارد و حتی توانایی میبانی دسته اول را هم ندارد.
این استادیوم که ظرفیت 2000 نفری دارد در فصل گذشته لیگ دسته دوم با کمترین بارش برف دچار مشکل می شد و به همین دلیل دیدارهای شهرداری ارومیه بارها به تعویق افتاد.

دیگر ورزشگاه در شهر ارومیه، زمین چمن خانه جوان است که با توجه وضعیت آن و سکوهای تماشاگرانش بیشتر به یک زمین تمرینی شباهت دارد تا میزبانی یک مسابقه در حد لیگ برتر.

و در پایان استادیوم 15000 نفری شهید باکری که از 83 عملیات ساختش آغاز شده بعد از گذشت 12 سال نه تنها تکمیل نشده است بلکه بدلیل کیفیت ضعیف چمن مصنوعی آن به یک تغییر بنیادین نیاز دارد از طرفی باقی قسمت های استادیوم هم تکمیل نشده و حتی در صورت تخصیص تمام بودجه بعید است بتواند طی این مدت تا آغاز لیگ برتر بتواند میزبان بازیهای لیگ برتر تراکتورسازی باشد.

با عدم تخصیص اعتبارات مناسب، عدم رسیدگی مطلوب، عدم تلاش مسئولین برای اتمام این استادیوم آبرومند و مشکلات همیشگی پیمانکاران پروژه های دولتی دست به دست هم داده اند تا این استادیوم حداقل به این زودی ها آماده میزبانی مسابقات نباشد.
کیفیت ضعیف و در حد درجه 3 زمین چمن آن هم از نوع مصنوعی که معمولا هیچ تیم حرفه ای حاضر به بازی روی آن نیست، مشکلات ورودی های استادیوم، مشکلات نورافکن ها، زیرسازی نامناسب چمن، کیفیت پائین نصب دروازه ها، احتیاج صندلی های تماشاگران به ترمیم، نواقص رختکن تیم ها و ده ها مشکل ریز و درشت که باید برای آماده شدن این استادیوم برای میزبانی باید مورد بازنگری و تعمیر قرار بگیرد.

با توجه به علاقه مردم ارومیه به رشته والیبال و ضعف رشته فوتبال، مسئولین استانی آذربایجان غربی و شهری توجه و علاقه کافی به رشته فوتبال ندارند از طرفی این توجه به رشته والیبال هم در بین مسئولین برای داشتن یک سالن مجهزتر و بزرگتر برای کسب میزبانی مسابقات بزرگتر نیز در بین آنها دیده نمیشود.

حالا در یک چنین وضعیتی از نداشتن یک استادیوم مجهز و آماده تا عدم توانایی میزبانی مسابقات لیگ دسته اول چطور مسئولین تراکتورسازی تبریز، ارومیه را یکی از گزینه های احتمالی میزبانی بازی های این تیم در هفته های اولیه لیگ برتر دانسته اند؟

به نظر می رسد در پشت این اعلام میزبانی ارومیه از بازی های تراکتورسازی، تلاش های سیاسی عده ای مسئولین باشد که جایگزین خرید امتیاز تیم ها شده باشد؟

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 552355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =