رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: در اقتصاد مقاومتی بحث واکسینه کردن نظام در زمینه‌های مختلف مطرح است و کسانی که در رأس امور قرار دارند با بعد تبلیغی نحوه و برنامه کار را برای مردم بازگو کنند

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ علی اکبر نظری، رئیس شورای اسلامی شهر همدان که در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر سخن با موضوع بررسی اقتصاد مقاومتی و عرضه لوازم تحریر ایرانی واسلامی سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: هنوز سران سه قوه برای اقتصاد مقاومتی خط مشی ترسیم نکرده‌اند.

وی تصریح کرد: یکی از شاخص‌های اقتصاد مقاومتی گفتمان‌سازی است که اهمیت بسیار زیادی در اجرا دارد.

وی با بیان اینکه ترسیم این خط مشی باید از طریق سران سه قوه انجام شود، گفت: باید اعتقاد به گفتمان‌سازی در اقتصاد مقاومتی در میان دولتمردان رسوخ پیدا کند.

وی با بیان اینکه هنوز سران سه قوه برای اقتصاد مقاومتی خط مشی ترسیم نکرده‌اند، گفت: ابتدا دولتمردان باید وارد این عرصه شوند، سیستم گفتمان‌سازی در یک کالبد مشخص ورود پیدا کند تا ما بتوانیم به مواردی از قبیل گفتمان‌سازی بپردازیم.

سعید حسام یکی از ایده‌پردازان طرح اقتصاد مقاومتی نیز در خصوص طرح گفتمان‎سازی در اقتصاد مقاومتی گفت: برای اجرای کامل و دقیق این طرح باید هزینه و زمان طولانی صرف شود.

وی با بیان اینکه باید این طرح ابتدا در بین مسؤولان و سپس در میان مردم مطرح و روشن شود، مهمترین ابزار گفتمان‌سازی را کار تبلیغاتی دانست و خاطرنشان کرد: آنچه در تعریف گفتمان‌سازی مورد تأکید کارشناسان قرار دارد تبدیل گفتمان‌سازی به روح کلی افکار جامعه و زیرساخت‌های اجتماعی است که به وسیله ابزار تبلیغی می‌تواند در جامعه همه‌گیر شود.

وی تأکید کرد: از خصوصیات بارز گفتمان‌سازی دوری از رفتارهای ‌دستوری در جامعه و رعایت اصل «مأمور به وظیفه مقدم بر اصل مأمور به نتیجه» است که باید در جامعه رعایت شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 553250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =