تسنیم نوشت: رئیس پلیس فدرال سوگند خود که در پرونده ایمیل‌های هیلاری کلینتون مرتکب خلاف نشده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از بی بی سی، جیمز کومی، رئیس پلیس فدرال آمریکا در مقابل نمایندگان کنگره این کشور سوگند خورد که در رسیدگی به پرونده ایمیل‌های هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مرتکب خلاف نشده است.

کارشناسان پلیس فدرال پس از یک سال بررسی هزاران ایمیل اداری کلینتون که بر خلاف قانون از سرور شخصی‌اش ارسال شده بود یا دریافت کرده بود نهایتا توصیه به پیگرد قضایی کلینتون نکردند.

همزمان وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که تحقیقات درباره نحوه انتقال اطلاعات محرمانه توسط خانم کلینتون در دوران سکانداری وزارت خارجه را دوباره شروع خواهد کرد.

این وزارتخانه گفت که علاوه بر خانم کلینتون در مورد عملکرد شماری از دستیاران سابق او که اکنون وزارت خارجه را ترک کرده اند تحقیق خواهد کرد.

پلیس فدرال آمریکا، اف.بی.آی، سه‌شنبه اعلام کرد خواهان پیگرد قضایی هیلاری کلینتون به خاطر استفاده از سرور شخصی ایمیل در دوران حضورش در وزارت امور خارجه برای دریافت اطلاعات محرمانه دولت، نخواهد شد.

جیمز کومی، رئیس اف‌بی‌آی آن روز گفته بود خانم کلینتون احتمالا با این کار خود قوانین مربوط به دریافت اسناد محرمانه دولتی را نقض کرده است و در مواجه شدن با این اطلاعات محرمانه "بسیار بی‌دقت" بوده است اما هیچ دادستان معقولی، از آن پرونده نمی‌سازد.

5050

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 554112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =