اقتصادنیوز نوشت: پس از اینکه گزارش وزارت انرژی آمریکا خبر از نهمین هفته کاهش ذخایر نفت و افزایش غیرمنتظره عرضه بنزین داد، قیمت نفت در معاملات ساعات اولیه آسیا در روز پنجشنبه اندکی افزایش یافت.

هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت برای تحویل در ماه سپتامبر با رشدی 2 سنتی 45 دلار و 77 سنت معامله شد. قراردادهای ماه آگوست در روز چهارشنبه با افزایش 29 سنتی مواجه شده بود.

قیمت هر بشکه نفت برنت نیز با 5 سنت افزایش به 47 دلار و 22 سنت رسید. در جلسه گذشته هر بشکه از این معیار جهانی 51 سنت افزایش قیمت داشت.

گروه مشاور انرژی اسپکتز اعلام کرد: «بسیاری از فعالان بازار انتظار کاهش بیشتر ذخایر نفت را در فصل اوج رانندگی در آمریکا داشتند. به وضوح این انتظارات برآورده نشده است.»

بر اساس آمار گزارش شده از موسسه اطلاعات انرژی آمریکا، موجودی ذخایر نفت خام ایالات متحده در هفته منتهی به 15 جولای 2.3 میلیون بشکه کاهش داشته است.

این موسسه اعلام کرد، سطح موجودی 519.5 میلیون بشکه‌ای برای این مقطع زمانی بی‌سابقه بوده است. بر اساس گزارش EIA، ذخایر بنزین آمریکا با رشدی 911 هزار بشکه‌ای مواجه شده که حد بالای محدوده میانگین بوده است.

ماه جولای به عنوان اوج مسافرت‌های تابستانی در نظر گرفته می‌شود به طوری که انتظار می‌رود بسیاری از آمریکایی‌ها با هزاران مایل سفر بیشترین میزان بنزین به نسبت ارزان این موقع از سال را بسوزانند.

آمار EIA نشان می‌دهد با وجود کاهش تولید روزانه 168 هزار بشکه‌ای بنزین و افزایش 0.9 درصدی نرخ مصرف پالایشگاه‌های ذخایر سوخت موتوری در آمریکا افزایش یافته است.
22539

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 558694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =