نماز جمعه خرم آباد از نشاط فرهنگی برخوردار است/برپایی ۱۸ نماز جمعه در لرستان

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد اجرای طرح های مختلف در حاشیه نماز جمعه خرم آباد نشان می دهد که نماز جمعه این شهرستان از نشاط فرهنگی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین لرستان به نقل از مهر ،آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد که در مصلی الغدیر این شهر برگزار شد، تقوا را سبب حفظ انسان از آفات و خطرات دینی دانست و اظهار داشت: امام محمد باقر (ع) در حدیثی می فرماید ای مردم از خدا بترسید و دینتان را بوسیله تقوا حفظ کنید زیرا تقوا انسان را از خطرات دینی حفظ می کند.

نمازجمعه سبب خیر و برکت برای مردم کشور شده است

وی به با اشاره به اینکه اولین جمعه مرداد ماه به عنوان روز نمازجمعه نامگذاری شده است، بیان داشت: در سال ۵۸ اولین نمازجمعه کشور بعد از پیروزی انقلاب در تهران و به امامت مرحوم آیت الله طالقانی برگزار شد و اکنون شاهد این هستیم که نمازجمعه سبب خیر و برکت برای مردم کشور شده است.

خطیب جمعه خرم آباد به فضیلت و اهمیت روز جمعه اشاره کرد و گفت: روز جمعه یکی از اعیاد چهارگانه در اسلام بوده و روز انتظار ظهور امام زمان (عج) است که اعمال فراوانی در این روز ذکر شده است و مهمترین آن ها نماز جمعه است بطوریکه خداوند در سوره جمعه مومنان را به شرکت در نماز جمعه دعوت کرده است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه منفعت شرکت در نمازجمعه بیشتر از کسب و کار است، عنوان کرد: نمازجمعه محور همه عبادات و آرام بخش دل هاست همچنین نماز جمعه محل اجتماع مسلمانان بوده و از آن جا که جامعه اسلامی نیاز به اجماع دارد پس به برگزاری نمازجمعه نیز نیاز دارد بنابراین جامعه اسلامی برای دست یافتن به رشد، توسعه، انسجام و اتحاد باید به نماز جمعه اهمیت دهد.

برپایی ۱۸ نماز جمعه در لرستان

وی نماز جمعه را نیاز اساسی جامعه اسلامی دانست و افزود: نماز جمعه مظهر وحدت و انسجام است و سبب قدرت و شوکت مسلمانان می شود و جامعه اسلامی نیاز به پشتیبانی و حضور مردم در صحنه داشته و نماز جمعه جلوه حضور مردم در صحنه و مهمترین پشتیبان برای حکومت اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد به برگزاری بیش از ۹۰۰ نماز جمعه در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: تا چند سال گذشته هشت نماز جمعه در لرستان برگزار می شد و از زمانیکه ما به لرستان آمده ایم تعداد آن ها به ۱۸ نمازجمعه رسیده است لذا شاهد آثار و برکات این فریضه مقدس در استان هستیم.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه نماز جمعه یک منبر مقدس، قابل اعتماد و اطمینان است، تصریح کرد: سخنی که مردم از امام جمعه می شوند سخن موعظه، نصیحت، روشنگری و آگاهی بخشی است لذا نماز جمعه سنگر پاسداری از ارزش های اسلام و انقلاب اسلامی است.

اجرای طرح های مختلف در حاشیه نماز جمعه خرم آباد

وی نمازجمعه را مهمترین خاکریز نفوذ ناپذیر جبهه انقلاب اسلامی دانست و افزود: دشمنان در نمازهای جمعه کشور هجمه های زیادی وارد کردند بطوریکه در نمازجمعه تهران هنگامیکه مقام معظم رهبری خطبه می خواندند بمب گذاری کرده و نمازگزاران را شهید کردند همچنین دشمنان تبلیغات روانی علیه نمازجمعه راه انداخته و ائمه جمعه را به شهادت رساندند اما مردم مومن و انقلابی با صلابت در نماز جمعه شرکت می کنند و این یک افتخار برای کشور است.

خطیب جمعه خرم آباد با بیان اینکه امروز بزرگترین اجتماعی که در کشور شکل می گیرد در محل نماز جمعه است، ادامه داد: در ماه رمضان امسال شاهد اجتماع عظیمی از مردم در نمازجمعه خرم آباد بودیم درحالیکه وقتی می خواستیم نسبت به ساخت شبستان جنوبی مصلی الغدیر این شهر اقدام کنیم برخی افراد اعتراض کرده که این وسعت بزرگ جمعیتی که آن را پر کند نخواهد داشت ولی رمضان امسال دیدیم طبقه اول و بالکن این شبستان مملو از جمعیت نمازگزاران بود و جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار نفر در نماز جمعه حضور یافت.

آیت الله میرعمادی به برگزاری چندین طرح مهم در حاشیه نمازجمعه هر هفته شهرستان خرم آباد اشاره کرد و بیان داشت: یکی از این طرح ها طرح شمیم خدمت بوده که در آن مدیران دستگاه های اجرایی استان حضور یافته و به سوالات نمازگزاران پاسخ می دهند همچنین هر هفته تعدادی از روحانیون استان در نماز جمعه حاضر شده و به سوالات شرعی مردم پاسخ می دهند.

نماز جمعه خرم آباد از نشاط فرهنگی برخوردار است

وی اجرای طرح سلامت و ویزیت نمازگزاران را از دیگر طرح های نمازجمعه خرم آباد دانست و افزود: طرح مشاوره رایگان، طرح قرائت زیارت عاشورا و مداحی توسط هیئات مذهبی، طرح فروش کتاب های مذهبی در محل مصلی و طرح مهد آدینه برای نگهداری خردسالان و آموزش کارهای فرهنگی و هنری به آن ها از دیگر طرح های نماز جمعه خرم آباد هستند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد اجرای طرح حلقه های معرفت درخصوص آموزش قرائت قرآن و تسهیل قرائت نماز و طرح مسابقه پیامکی صبح ظهور در قالب پاسخگویی به سوالات مطرح شده از خطبه ها از دیگر برنامه های ستاد نمازجمعه خرم آباد دانست و گفت: برگزاری این برنامه ها نشان می دهد نمازجمعه این شهرستان از نشاط فرهنگی برخوردار است لذا از همه خادمان، نهادها و ادارات، نیروهای نظامی و امنیتی، بسیج، اعضاء ستاد نمازجمعه برای برگزاری بهتر نماز جمعه و از رسانه ها و خبرگزاری ها برای انعکاس اخبار نماز جمعه تشکر می کنیم.

آل سعود حامی تروریست است

آیت الله میرعمادی به مناسبت پنجم مرداد سالروز عملیات افتخار آفرین مرصاد در سال ۶۷ اشاره کرد و بیان داشت: زمانیکه صدام در جنگ تحمیلی شکست خورد منافقین مجهز شده و علیه ایران حمله ای را شروع کردند اما مردم ما با اراده قوی در برابر منافقین ایستادگی کردند و در قالب عملیات مرصاد با رمز یا علی ابن ابی طالب منافقین زمین گیر و به هلاکت رسیدند و این درس عبرتی برای همگان شد.

وی با بیان اینکه منافقین یک روز در دامن آمریکا، اسرائیل غاصب و صدام قرار داشتند، اضافه کرد: امروز می بینیم آل سعود بدبخت درمانده و پریشان به سراغ منافقین رفته و دست به دامن آن ها شده است تا از او حمایت کنند لذا مشخص است که آل سعود حامی تروریست هاست.

خطیب جمعه خرم آباد با بیان اینکه آل سعود دشمن اصلی ملت ایران شده است، تصریح کرد: آل سعود کسانی هستند که بویی از اسلام نبرده و متهجرانی هستند که ریشه در صهیونیست ها دارند بطوریکه زائرین ایران، سوریه و یمن را از حج منع کرده اند و درحالیکه ود لیاقت حرمین شریفین را ندارند.

احیای حوزه های علمیه توسط آیت الله بروجردی

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه سران آل سعود دنبال عیاشی و خوش گذرانی هستند، افزود: درحال حاضر پادشاه عربستان در مغرب در حال تفریح و عیش و نوش است و نه تنها دنبال اسلام نیست بلکه دنبال اسلام آمریکایی هستند.

وی اضافه کرد: سران آل سعود بدانند همچنان که منافقین در ذلت و خواری قرار گرفته اند آن ها نیز که به منافقین متمسک شده اند نیز به خواری و ذلت خواهند افتاد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد به ۵۷ امین سالگرد ارتحال ملکوتی آیت الله بروجردی اشاره کرد و بیان داشت: این مرجع عالیقدر از خطه عالم خیز لرستان بوده که افتخاری برای اسلام و جهان تشیع محسوب می شود که در دوره ایشان مرجعیت قدرت گرفته و حرف اول را می زد همچنین در دوره ایشان فقه شیعه از سوی اهل سنت به رسمیت شناخته شد.

آیت الله میرعمادی اضافه کرد: در دوره آیت الله بروجردی حوزه علمیه گسترش پیدا کرد و فقه شیعه و احادیث شیعه زنده شد و حوزه ای که امام جعفر صادق (ع) دایر کرد دوباره در زمان آیت الله بروجری احیا شد.

لزوم تقویت آموزش های فنی و حرفه ای در لرستان

وی به مناسبت ششم مردادماه روز کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای اشاره کرد و گفت: آموزش های فنی و حرفه ای یک تجربه موفق در کشور ما بوده که در این طرح جوانان تحصیلکرده آموزش فنی دیده و برای خود اشتغال ایجاد می کنند.

خطیب جمعه خرم آباد با بیان اینکه دانشگاه ها به تنهایی نمی توانند در ایجاد اشتغال موثر باشند، عنوان کرد: باید در کنار تحصیل آموزش های فنی و حرفه ای نیز وجود داشته باشد و در تحقق اقتصاد مقاومتی نیز آموزش های فنی و حرفه ای نقس اساسی دارند لذا این آموزش ها باید جدی گرفته شوند و جوانان تحصیلکرده خودشان برای خود اشتغال ایجاد کنند.

آیت الله میرعمادی بر لزوم تقویت آموزش های فنی و حرفه ای در استان تاکید کرد و گفت: برخی افراد به دفتر ما مراجعه کرده و می گویند ما را برای اشتغال به جایی معرفی کنید درحالیکه هیچ فن و حرفه ای بلد نیستند درصورتیکه اگر حرفه ای بلد باشند یک شغل آبروند پیدا کرده و خود کارآفرین می شوند

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 559008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =