ایرنا نوشت: دستیار ویژه رئیس جمهوری و عضو شورای عالی آزاداندیشی دینی گفت: دین عین عقل و علم است و در مقابل عقل و علم نیست ؛ اگرجامعه اسلامی بخواهد از فقر، فساد و عقب ماندگی نجات یابد، باید به علم و عقلانیت و اعتدال روی آورد.

حجت الاسلام علی یونسی در جلسه آزاد اندیشی دینی اساتید در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز اظهارکرد: اگر عقلانیت از دین گرفته شود غرق خرافات شده، اگر عدالت از دین گرفته شود انواع تبعیض به وجود می آید و اگر اخلاق در دین نباشد غرق خشونت شده و دین از مردم گرفته می شود.
وی ادامه داد: اسلام دین عقل، اخلاق، عدالت، فطرت و آزادی است، برای فهم درست از اسلام واقعی، دو روش وجود دارد.
یونسی افزود: یکی روش عقلانی که نظر و تئوری است و نگاه به فهم جهان و دین است و ما را به عمق واقعیت جهان، دین و هستی هدایت می کند و روش دوم روش عمل است و اگر موضوعی را همه عقلا قبول کنند شارع مقدس نیز قبول دارد.
یونسی افزود: عنصر دین و نقش اجتماعی آن در تاریخ، سیاست، اقتصاد و فرهنگ بیش از هرچیز دیگر تأثیرگذار بوده است.
وی خاطرنشان کرد: دین تاکنون همواره و بطور قطع در آینده یکی از عوامل موثر و تأثیرگذار در زندگی شخصی و اجتماعی افراد بوده و خواهد بود.
دستیار ویژه رئیس جمهوری و عضو شورای عالی آزاداندیشی دینی تأکید کرد: برای مسلمانان این طور جا افتاده است که مرزی بین دین و دنیا و علم و دین نیست و هر آنچه از سنخ علم و نور است همان دین است.
29213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 560129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =