در تمامی استان ها یک سری زیر ساخت هایی انجام شده است اما استان ما در واقع فاقد چنین ظرفیت هایی است و با تدوین یک سند راهبردی می توانیم حرف هایی برای گفتن داشته باشیم .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان کهگیلویه و بویراحمدنایب ییس اتاق بازرگانی یاسوج گفت :چشم انداز و برنامه مناسبی که راه توسعه صنعت و گردشگری را برای ما هموار کند نداریم.
چنگیز هاشمی در نشست هم اندیشی بخش خصوصی استان با رییس کمیسیون برنامه ،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فرصت ها محدود است و گذر زمان برای ما فرصت سوزی است ما قشر تحصیلکرده جوان زیادی داریم که دارای مشکلات فراوانی هستند بحث بیکاری ،اعتیاد و ناهنجاریها ی اجتماعی جوان مارا عذاب می دهد برداشت ما این است که یک آمایش سر زمینی در استان ما بخوبی صورت نگرفته است.
هاشمی افزود : در تمامی استان ها یک سری زیر ساخت هایی انجام شده است اما استان ما در واقع فاقد چنین ظرفیت هایی است و با تدوین یک سند راهبردی می توانیم حرف هایی برای گفتن داشته باشیم .
هاشمی با تاکید بر زیر ساخت ها گفت :وجود زیر ساخت های گردشگری ،صنایع تبدیلی،صنعتی و کشاورزی کمک شایانی به اشتغال خواهد کرد برنامه ما ایجاد منطقه آزاد تجاری است و یکی از لازمه های صادرات در واقع همین زیر ساخت بندر خشک است .
وی افزود: علیرغم همه اینها یکی از مشکلات ما وضعیت دانشگاهها است و در واقع ورود به اقتصاد و بازار می طلبد که ما از ظرفیت های علمی استفاده کنیم اگر قرار است اقتصاد ما به پویایی برسد باید ظرفیت های علمی ما بیشتر شود و این نیازمند احداث پارک علم و فن آوری است.
نایب ییس اتاق بازرگانی یاسوج ادامه داد:دانشگاهها در استان ما تحرک لازم را ندارند و ظرفیت های دانشگاه فقط در درس دادن خلاصه می شود .
چنگیز هاشمی با انتقاد از نفت و گاز گچساران گفت : از جناب آقای تاجگردون تقاضا داریم نفت و گاز گچساران را مدیریت کنند ما شاهد هستیم که برای استخدام در نفت و گاز گچساران از دیگر استان ها استخدام می کنند و سهم ما از نفت و گاز گچساران فقط آلودگی و دود است .
هاشمی افزود : درآمدسرانه استان را با نفت و گاز که حساب می کنند ما دومین استان کشور هستم و زمانی که محاسبه نمی کنند رتبه آخر را داریم و نفت علاوه بر اینکه برای ما کاری نمی کند ما را هم بد نام خوش کرده است و ما توقع دایم این بدنامی نفت برای ما با تلاش آقای تاجگردون استقلالش برای استان خودمان باشد.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 560681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =