بررسی ورزشکارانی که در المپیک شانس کسب مدال دارند

رقابت های المپیک 2016 ریو از روز پنج شنبه به صورت رسمی آغاز می شود.

مرتضی رضایی- خبرگزاری خبرآنلاین؛دیگر زمان زیادی به آغاز بازی های المپیک باقی نمانده است.با تک سهمیه ای که خیلی اتفاقی و به دلیل دوپینگ روسها در قایقرانی به مجللی رسید تعداد سهمیه های ایران در ریو به عدد 64 رسید.اما از این تعداد و اگر قرار باشد واقع بینانه به ورزشکاران،سوابق قبلی شان و رقبایی که در المپیک دارند نگاه کرد حالت خوش بینانه این است که کاروان ایران بتواند از تعداد مدال های دوره قبل عبور کند.

با این حال در ورزش هیچ چیز قابل پیش بینی نیست و شاید اتفاقات دیگری در المپیک رقم بخورد که تعداد مدال ها را افزایش دهد و شاید هم عکس این قضیه رقم بخورد.با این حال باید حالت خوشبینانه را در نظر گرفت و این انتظار را از ورزشکاران داشت که بهترین عملکرد خودشان را در ویترین ورزش جهان را به معرض نمایش بگذارند.

نام ورزشکار

رشته

مدال در المپیک لندن

شانس مدال در ریو

حمید سوریان

کشتی فرنگی

طلا

سوریان که راه سختی را برای کسب سهمیه در المپیک داشت از دید کارشناسان شانس اول مدال طلا در ریو نیست.با این حال باز او سوریان است و پر افتخار ترین کشتی گیر تاریخ ایران وشاید تمام معادلات را در ریو بهم بزند.

امید نوروزی

کشتی فرنگی

طلا

پس ازالمپیک لندن اتفاق های زیادی برای او افتاد.از درگیری با وزیر ورزش تا چوب کشی در مسابقات انتخابی تیم ملی و ....با این حال از وقتی بنا به تیم ملی برگشته خیلی ها می گویند او می تواند یکی از مدال آوران ایران در ریو باشد.مدالی که رنگش نقره و شاید هم طلا باشد.

حسن رحیمی

کشتی آزاد

هشتم

نماینده کشتی ایران در وزن 55 کیلوگرم درالمپیک لندن به مقامی بهتر از هشتم نرسید.رحیمی در مرحله یک هشتم نهایی مقابل آمیت کومار شکست خورد.با این حال از رحیمی به عنوام یکی از شانس های مدال طلا در ریو یاد می کنند.

حسن یزدانی

کشتی

­­-

حسن یزدانی در المپیک لندن حضور نداشت.کشتی گیر وزن 74 کیلوگرم ایران راه سختی برای رسیدن به مدال طلا دارد.در مسیر او جردن باروفس آمریکایی حضور دارد.کشتی گیری که تعداد شکست هایش در این وزن به عدد 5 نمی رسد.با این حال حسین یزدانی بخت نخست مدال طلا است.

رضا یزدانی

کشتی آزاد

حذف از مسابقات به دلیل آسیب دیدگی

رضا یزدانی که یکی از شانس های کسب مدال در المپیک لندن بود به دلیل آسیب دیدگی نتوانست مسیر را ادامه بدهد  و در مرحله نیمه نهایی از گردوه رقابت ها حذف شد.یزدانی که مصدومیت با او عجین شده است در فاصله چند ماه مانده به المپیک ریو هم مصدوم شد و هنوز هم کشتی گرفتنش در برزیل در هاله ای از ابهام قراردارد.با این حال خیلی از کارشناسان بر این عقیده هستند که او اگر به شرایط مسابقه برسد می تواند برای ایران مدال طلا بگیرد.

سهراب مرادی

وزنه برداری

حذف از گردونه رقابت ها.او در حرکت یک ضرب نتوانست وزنه ای را بالای سرش ببرد و در حرکت دوضرب هم امتیازی را کسب نکرد.

یکی از شانس های اول سب مدال طلا در زن 94 کیلوگرم سهراب مرادی است.او که تا همین سال قبل بازنشسته شده بود و دنیای وزنه برداری را کنار گذاشته بود حالا یکی از مهمترین ورزشکاران وزنه برداری و شانس نخست مدال طلا در این وزن است.

کیانوش رستمی

وزنه برداری

مدال نقره

رستمی در المپیک لندن به مدال برنز دست پیدا کرد اما 4 سال پس ازاین اتفاق و دقیقا ماه قبل بود که خبر رسید دوپینگ نفر دوم آن رقابت ها مثبت اعلام شده است و با این شرایط مدال نقره به کیانوش می رسد.رستمی که در جام فجر رکورد جهان در دسته 85 کیلوگرم را شکست جدی ترین وزنه بردار برای کسب مدال طلا در المپیک است.

بهداد سلیمی

وزنه برداری

مدال طلا

بهداد پس از مصدومیت هنوز آن طور که باید به شرایط ایده آل و به رکوردهایی که خودش زده بود نرسید است.با این حال دوپینگ لوچف و البیگف،جدیترین رقیبان روسی او در مسابقات باعث شده تا خیلی ها بگویند او شانس اول مدال طلا در المپیک است.هرچند که نباید از کنار نام تاخالادزه گرجستانی به راحتی گذشت اما بهداد می تواند مدال خوشرنگی را در المپیک کسب کند.

فرزان عاشورزاده

تکواندو

حضور نداشت

فرزان،یکی از صدرنشین های رنکینگ تکواندو و یکی از شانس های کسب مدال طلا است.هرچند که خیلی ها می گویند حریفان دست او را خوانده اند و کارش برای کسب مدال طلا سخت است اما مسئولان کمیته ملی المپیک روی مدال او حساب ویژه ای کرده اند.

مهدی خدابخشی

تکواندو

حضور نداشت

مهدی خدابخشی شانس نخست کسب مدال طلا است.حتی بیشتر ازفرزان عاشورزاده.تکواندو کار تهرانی تیم ملی اگر اتفاق خاصی نیفتد می تواند مدالی خوشرنگ را بر گردن بیاویزد.

سجاد مردانی

تکواندو

حضور نداشت

شانس سجاد نسبت به فرزان و مهدی کمتر است.با این حال شاید در پیش بینی ها مقابل نام او مدال طلا را ننویسند اما عقیده خیلی ها این است که او می تواند نقره یا برنز را بر گردن بیاویزد.

کیمیا علیزاده

تکواندو

حضور نداشت

تنها بانوی تکواندوکار ایران در المپیک.درباره کیمیا نظرها متفاوت است.بعضی ها می گویند او به مدال طلا می رسد و نظر بعضی ها هم این است که بی تجربگی او باعث می شود تا رنگ مدالی که در ریو می گیرد طلا نباشد.کیمیا غیر قابل پیش بینی است اما مدتهاست که مربی اش دارد روی مسائل روحی و روانی او کار می کند.

زهرا نعمتی

تیروکمان

او در المپیک لندن حضور نداشت اما در پاراالمپیک توانست مدال طلا را بر گردن بیاویزد.

در المپیک کانون توجهات است.ورزشکاری که خیلی ها از همین حالا مدال طلا را برایش کنار گذاشته اند.نعمتی حتی در گزارشی که سایت بازی ها روی خروجی اش گذاشته بود یکی از شانس هاس کسب مدال طلا برای کاروان ایران بود.

الهه احمدی

تیراندازی

احمدی در المپیک لندن هم حضور داشت اما در تفنگ 10 متر و 50 متر نتوانست افتخاری به دست بیاورد.

بانوی تیراندازی ایران در ماه های اخیر جزو یکی از صدرنشین ها در رنکینگ جهانی بوده است.او که در المپیک ریو هم حضور داشت حالا دیگر نیاز به کسب تجربه ندارد.به عقیده کارشناسان اگر قرار باشد تیراندازان ایران مدال طلا بگیرند این مدال توسط الهه احمدی به دست می آید.

نجمه خدمتی

تیراندازی

حضور نداشت

امیدها پس از الهه احمدی به نجمه خدمتی است.خدمتی که خودش همواره گفته دوست دارد در آینده مثل احمدی شود شانس زیادی برای کسب مدال دارد.حالا اینکه رنگ مدال او طلا باشد،نقره یا برنز در المپیک مشخص می شود.

مجتبی عابدینی

شمشیر بازی

عابدینی در لندن و در مرحله یک چهارم نهایی از گردونه رقابت ها حذف شد و در نهایت در ربته 36 این رقابت ها ایستاد.

ملی پوش شمشیر بازی ایران در المپیک لندن هم حضور داشت.هرچند که او در این رقابت ها به مقام قابل توجهی دست پیدا نکرد اما باید گفت که حالا 4 سال از آن روزها گذشته است و عابدینی به پختگی کامل رسیده است.شکست دادن رقبای صاحب نام در جهان باعث شده تا خیلی ها شانس تصاحب مدال این شمشیر بازی را بالا توصیف کنند.

احسان روزبهانی

بوکس

روزبهانی در لندن در مرحله نیمه نهایی حذف شد و در این رقابت ها به عنوانی بهتر از پنجمی دست نیافت.

تنها بوکسور ایران در المپیک رقبای قدری برای کسب مدال دارد با این حال خودش گفته دوست دارد در المپیک طوری مشت بزند که کسی نتواند حقش را بخورد.در جدول کسب شانس مدال ها برای روزبهانی مدال برنز پیش بینی شده است.

لیلا رجبی

دوومیدانی(پرتاب وزنه)

لیلا رجبی در المپیک لندن در مرحله مقدماتی در رده 22 ایستاد و در دور نهایی نتوانست عنوانی را برای ایران کسب کند.

مدال طلای بازی های آسیایی را دارد اما در المپیک کارش خیلی سخت است.با این حال رجبی شاید بتواند یک مدال برای کاروان ایران در المپیک کسب کند.

احسان حدادی

دوومیدانی(پرتاب دیسک)

حدادی در المپیک لندن توانست برای نخستین بار در تاریخ مدال نقره را برای ایران به ارمغان بیاورد.

در لندن مدال نقره را بر گردن آویخت.احسان حدادی با شرایط 4 سال قبلش فاصله زیادی دارد اما نکته ای که وجود دارد این است که در این دوره از رقابت ها هارتینگ،جدی ترین رقیب او با مصدومیت روبرو است و اگر احسان بتواند مثل لندن پرتاب کند می توان امیدوار بود که او در این دوره از رقابت های المپیک هم مدال کسب کند.

 

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 561717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =