سردار ابوحمزه گفت: عدالت نیز مشمول شریعت و فقه می شود و اقتصاد اسلامی، سیاست اسلامی، فرهنگ و اقتصاد اسلامی برگرفته از این مولفه است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ سردار غلامعلی ابوحمزه، فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) سپاه همدان که در آئین اختتامیه طرح ولایت دانشجویی در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه بوعلی سینا سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: وجود نسل جوان و نوجوان با توجه به ظرفیت های موجود در این قشر فرصت و ظرفیت مناسبی برای پیشبرد اهداف نظام بدنبال داشته است.


وی خاطرنشان کرد: بر خلاف برخی تصورهای غلط و افراط گرایانه نسل جوان تهدید و آسیبی برای جامعه نیست.

فرمانده سپاه همدان یادآور شد: هم اینک دو نگاه نسبت به جوانان وجود دارد که برخی تمامی جوانان را پاک و برخی دیگر تمامی آنها را آلوده به گناه می دانند که این رویکردهای اشتباه هم در نخبگان و خواص و هم در عوام نسبت به جوانان وجود دارد.

سردار ابوحمزه تاکید کرد: بیشتر نسل جوان انسانهایی پاک هستند و اقلیتی که در مسیر اشتباه قرار دارند نیز قابل اصلاح هستند.

وی افزود: چنانچه ظرفیت نسل جوان و نوجوان به خوبی بازشناسی شود از آن می توان بعنوان فرصت بهره گرفت در غیراینصورت به آسیب تبدیل می شود.

فرمانده سپاه همدان تصریح کرد: امام خمینی (ره) مطالبات جدی نسبت به جوانان داشتند که مهمترین آنها شناخت دقیق اسلام ناب است.

سردار ابوحمزه با ذکر اینکه هم اینک تضاد و تقابل جدی بین دو اسلام ناب و آمریکایی وجود دارد گفت: تجلی اسلام امریکایی ، اسلام متحجر وابسته به غرب است.

فرمانده سپاه همدان اظهار داشت: بنابراین باید به خوبی ویژگیهای اسلام آمریکایی و اسلام ناب را شناخت و با رصد هوشنمدانه مواضع مسئولان، احزاب و افراد پی برد کدام در مسیر انقلاب قرار دارند.

وی گفت: تبلور و تجلی اسلام نبوی و فاطمی برگرفته از سه محور عقلانیت، عدالت و معنویت است و در راستای عقلانیت باید اصول و مبانی دینی را بر مبنای عقلانیت و نه از روی تقلید پذیرفت.

وی افزود: معنویت در عرصه فضایل انسانی و اخلاق مطرح می شود و ارتباط انسان باخدا، با محیط و دیگر موراد را شامل می شود.


لازم به ذکر است طرح ولایت دانشجویی با حضور دانشجویان بسیجی استان همدان به مدت 10 روز در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه بوعلی سینای همدان برگزار شد.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 561727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =