در چارچوب تفاهم نامه امنیت سایبری که روز گذشته در باکو و با حضور روسای جمهور ایران و آذربایجان توسط وزرای دو کشور به امضا رسید، دو طرف توافق کردند، در زمینه حفاظت از شبکه ها و زیرساختهای اطلاعاتی و تبادل دیتا و اطلاعات در مقابل حمله ها و خطرات سایبری با یکدیگر همکاری کنند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از وزارت ارتباطات،بر اساس اين تفاهم نامه بين وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات ايران و وزارت ارتباطات و فناوري هاي نوين آذربايجان موضوع همكاري در خصوص امنيت سايبري و محافظت از شبكه ها و زيرساختهاي اطلاعاتي و تبادل داده و اطلاعات از طريق احداث و راه اندازي مراكز cert براي جلوگيري، حفاظت و پيگيري هر گونه حمله سايبري انجام گردد.


همجواري دو كشور ايران و آذربايجان و همكاري دو كشور از طريق مراكزcert امكان شناسايي، جلوگيري و پيگيري هرگونه اقدام تخريبي عليه زيرساختها و شبكه هاي اطلاعاتي و تبادل داده را تسهيل كرده و زمينه ساز امنيت بيشتر فضاي مجازي و سايبري كشور خواهد شد.


گفتني است اين تفاهم نامه به همراه پنج تفاهم نامه و توافق نامه در سفر دو روزه دكتر روحاني به آذربايجان و در حضور رياست جمهوري ايران و آذربايجان به امضاء رسيده است.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 565028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =