ایسنا نوشت: رئیس پلیس پیشگیری ناجا از ارائه خدمات مشاوره‌ای به یک میلیون و 680 هزار نفر از شهروندان در کلانتری‌های کشور خبر داد.

سردار محمد شرفی در نشست تخصصی روسا و معاونین پلیس پیشگیری ناجا، تأکید کرد: در چهار ماهه امسال در حوزه پیگیری طرح‌های برخورد با ناامنی‌های اخلاقی افزایش دو درصدی داشته‌ایم. همچنین طی این مدت بررسی آمارهای پلیس پیشگیری نشان می‌دهد که در این حوزه سرقت به عنف کاهشی 9 درصدی ، شرارت کاهشی 52 درصدی، سرقت مسلحانه 12 درصد و جرایم خشن 42 درصد کاهش داشته است.

او با بیان اینکه در حوزه پلیس پیشگیری شاهد افزایش 21 درصدی پرونده‌های قاچاق بودیم، گفت: همچنین در دستگیری متهمان این بزه نیز 30 درصد افزایش داشتیم.

شرفی با بیان اینکه دستگیری قاچاقچیان حرفه‌ای نیز 13 درصد افزایش داشته است، تأکید کرد: در حوزه برخورد با توزیع کنندگان خیابانی مواد مخدر نیز پلیس پیشگیری 72 درصد افزایش دستگیری داشته است.

پیوستن 5000 تن از صاحبان صنوف به سامانه هشدار در تهران

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به فعالیت سامانه هشدار در تهران تأکید کرد: این سامانه مدتی است که در سطح تهران راه‌اندازی شده و 5000 تن از اصناف مختلف به آن پیوسته‌اند. نکته قابل توجه اینجاست که اصنافی که به این سامانه پیوسته‌اند هیچ مورد سرقتی از آنان رخ نداده است؛ چرا که در این سامانه سیستم امنیتی، واحد صنفی و مراکز تجاری مستقیما به پلیس وصل می‌شود.

او با اشاره به اجرای طرح نگهبان محله نیز گفت: 50 هزار نفر تحت عنوان نگهبان محله تحت آموزش قرار گرفته‌اند و امیدواریم که در برنامه ششم تعداد این افراد افزایش یابد.

شرفی از ارائه خدمات مشاوره‌ای به یک میلیون و 680 هزار نفر از مراجعه کنندگان به کلانتری‌ها طی چهار ماهه امسال خبر داد و گفت: در این حوزه نیز شاهد افزایش 38 درصدی هستیم.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا از پیگیری اجرای طرح اعمال نظرات کارشناسانه پلیس در طرح‌های توسعه‌ای اقتصادی عمرانی و فرهنگی خبر داد و گفت: دنبال این هستیم تا نظرات پلیس به عنوان پیوست امنیتی در این طرح‌ها قرار گیرد.

او با بیان اینکه اجرای ماده 49 آئین دادرسی کیفری نیز در پلیس پیشگیری فراهم شده است، گفت: بر این اساس هر فردی که از سوی پلیس دستگیر شده یا تحت نظرگاه‌های ما باشد، به شکل آنلاین و سیستمی مقام قضایی نیز از آن مطلع خواهد بود. همچنین هنگام دستگیری نسبت به تفهیم اتهام متهمان اقدام شده و آنان اجازه استفاده از وکیل‌شان را پیدا خواهند کرد یا چنانچه ملاحظات دارویی داشته باشند این ملاحظات برایشان اعمال خواهد شد.

شرفی با بیان اینکه بستر تبادل پرونده‌ها در کلانتری‌ها فراهم شده است، گفت: بر این اساس پرونده‌ها میان کلانتری و دستگاه قضایی به شکل آنلاین تبادل خواهد شد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: یکی از انتقاداتی که از پلیس وجود داشت این است که مجرمان پس از دستگیری متنبه نمی‌شوند. در همین راستا ما اقدامات تنبیهی را برای پیشگیری از گرایش مجدد به جرم انجام داده و این موارد 44 درصد افزایش داشته است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 565115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =