وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس ایرانی کمیسیون همکاری مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان که همزمان با سفر ریاست جمهوری به کشور آذربایجان، به این کشور سفر کرده است ضمن دیدار و گفتگو با وزیر ارتباطات و فناوریهای نوین این کشور شرایط ایران را برای همکاری های سه جانبه در حوزه ict، پست و تجارت الکترونیکی مناسب ارزیابی کرد.

به گزارش خبرآنلاین و به  نقل از مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، در اين ديدار دو طرف بر توسعه همكاري هاي ارتباطي دو كشور ايران و آذربايجان، همكاري و رفع تداخلات فركانسي در مرزها، تحقيق و توسعه در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات و همكاري هاي پستي تاكيد كردند.

در اين ديدار دكتر واعظي با اشاره به اين موضوع كه پست ايران جزء اولين كشورهايي است كه به عضويت اتحاديه پست درآمد گفت: ايران داراي ظرفيت هاي پستي بالايي در زمينه تجارت در پست و خدمات نوين پستي دارد كه آمادگي كامل براي تبادل تجربيات وهمكاري در زمينه هاي مختلف را دارد.

وي افزود: ايران آماده است تا پست مالي كشور آذربايجان را راه اندازي كند.

دكتر واعظي در همين زمينه با اشاره به موقعيت جغرافيايي كشور ايران و برخي امكانات خاص زيربنايي پستي در كشور و امكان حمل مرسولات كشورهاي منطقه توسط پست ايران گفت: پست جمهوري اسلامي ايران داراي امكانات زيربنايي مانند فرودگاه اختصاصي پيام است و با توجه به اهداف وزارت ارتباطات در برنامه توسعه آينده و تلاش براي تبديل ايران به هاب پستي منطقه، و از طرف ديگر همجواري و نزديكي مسافت بين ايران و بسياري از كشورهاي منطقه و از جمله آذربايجان و روسيه، آمادگي لازم براي حمل مرسولات پستي منطقه را در كوتاهترين زمان براي پست ايران ممكن دانست.

وزير ارتباطات در ادامه اين ديدار در خصوص ظرفيتهاي ديگر پستي ابران گفت: پست ما در زمينه هاي پست الكترونيك و لجستيك اقدامات فراواني انجام داد و هم اكنون در حال نهايي كردن تراكنش هاي بين المللي تجارت الكترونيك است كه با توجه به برخورداري از بانك عامل تخصصي در اين حوزه شرايط براي همكاري هاي سه جانبه ايران، آذربايجان و روسيه كاملا مهيا است.

واعظي در پايان خواستار همكاري هاي سه جانبه ايران، آذربايجان و روسيه در همه زمينه هاي ارتباطات و فناوري اطلاعات شد و از همتاي آذري خود براي حضور در ايران دعوت كرد.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 565231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =