شاگردان لوزانو به جمع 8 تیم برتر المپیک صعود کردند

ملی پوشان ایران که با شکست دادن کوبا شانس خود را برای صعود به مرحله بعدی مجددا به دست آوردند، با این انگیزه به مصاف مصر رفتند که این تیم را شکست دهند و به جواز حضور در مرحله بعد را کسب کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ایران در مسابقه اولش به آرژانتین باخت و دومین مسابقه را هم به لهستان واگذار کرد. بازی سوم هم کوبا حریف ایران بود که ایران این مسابقه را برد و پس از آن مصر حریف ایران شد.

در شروع این مسابقه شاگردان لوزانو توانستند امتیاز اول را بگیرند تا نشان دهند با جدیت آمده اند که بازی را ببرند. ایران مسابقه را خوب شروع کرد اما مصر در ادامه نشان داد که حریف دست و پا بسته ای نیست. مصری ها زمانی که به امتیاز هشتم رسیدند، ایران 6 امتیازی بود و پس از آن ایران تلاش می کرد تا فاصله امتیازها را جبرا کند.

مصری ها عملکرد خوبی داشتند و بازی 10 - 8 به سود مصری ها شد. ایران سرانجام دو امتیاز گرفت و بازی در امتیاز 10، مساوی شد.ایران امتیاز یازدهم را هم گرفت و از حریف جلو افتاد. 

مصر قوی تر از آنچه که تصور می شد کار کرد و در طول مسابقه سایه به سایه ایران حرکت می کرد. نه ایران می توانست فاصله اش را زیاد کند نه مصری ها توان فاصله گرفتن از ایران را داشتند. دو تیم با شرایط مساوی به امتیاز 23 رسیدند تا مصر ثابت کند که به ایران اجازه نخواهد داد به راحتی برنده شود.

ایران توانست به امتیاز 24 برسد. حالا فقط یک امتیاز برای بردن ست اول نیاز است که البته مصری ها اجازه نمی دهند این اتفاق رخ دهد. مصر امتیاز 24 را می گیرد و حالا تیمی برنده است که به امتیاز 26 برسد. مصر سرویس را خراب کرد تا ایران 25 امتیازی شود. فرهاد قائمی توپ را به اوت زد و بازی دوباره مساوی شد؛ این بار در امتیاز 25. ایران با اشتباه مصری ها امتیاز 26 را گرفت. مجددا مصر امتیاز مساوی را گرفت.

مجددا ایران امتیاز برتری را گرفت. شاگردان لوزانو 27 امتیازی شدند. سرویس ایران را موسوی زد. مصری ها توپ را دفاع کردند و سرانجام میلاد عبادی پور با گرفتن امتیاز 28، ست اول را به نام ایران کرد.

ست اول با نتیجه 28 - 26 به سود ایران به پایان رسید.

ست دوم

تیم ملی ایران ست دوم را هم خوب شروع کرد. در شروع ست دوم، ایران دو امتیاز متوالی گرفت. اما مصری ها در ست دوم هم مانند ست اول ایران را غافلگیر کردند و نشان دادند که به راحتی امتیاز نخواهند داد. این تیم پا به پای ایران حرکت کرد و حتی توانست از ایران جلو بزند. مصری ها زمانی که به امتیاز 11 رسیدند ایران تنها 9 امتیاز داشت. 

اما در همین لحظات بود که ایران بازی را جدی گرفت و توانست پس از چند دقیقه خودش را به مصر برساند. شاگردان لوزانو نتیجه را 14 - 12 به سود خود کردند و وقت استراحت اعلام شد. پس از وقت استراحت، مصر امتیاز 13 را گرفت. ایران توانست برتری خود را به مدت زیادی حفظ کند. ایران به امتیاز 20 که رسید، مصری ها در امتیاز 17 بودند و فاصله خوب ایران و مصر، نوید پیروزی در ست دوم را می داد.

ایران با حفظ همین فاصله دو سه امتیازی جلو می رفت تا اینکه نتیجه 22 - 19 به سود ایران شد و سرمربی مصر برای تیمش درخواست وقت استراحت کرد. پس از وقت استراحت، مصر دو امتیاز گرفت و بازی 22 - 21 شد. پس از آن ایران امتیاز 23 را گرفت. سعید معروف سرویس ایران را زد که مصری ها این توپ را تبدیل به امتیاز بیست و دوم خود کردند. 
اما ایران هم امتیاز بیست و چهارم را گرفت. حالا ایران تنها یک امتیاز برای بردن ست دوم می خواهد. عادل غلامی این امتیاز را برای ایران گرفت و ایران ست دوم را برد.
ست سوم
با شروع ست سوم، بر خلاف دو ست قبلی، مصر توانست امتیاز اول را بگیرد. البته تیم ایران هم اجازه نداد مصر فاصله بگیرد و از همان ابتدا دو تیم پا به پای یکدیگر جلو رفتند. ایران در این ست هم توانست برتری خود را به حریف نشان دهد و گرچه نتوانست فاصله را زیاد کند، اما اکثرا از رقیب جلو بود.
ایران با نتیجه 10 - 8 از حریف جلو افتاده بود و چهره سرمربی مصر نشان می داد امید زیادی به نتیجه گرفتن تیمش در این دیدار ندارد. ایران امتیاز یازدهم را هم گرفت و اختلاف به 3 امتیاز رسید.
مصری ها هم البته اجازه ندادند فاصله بیشتر شود. آن ها خودشان را به ایران نزدیک کردند و مجددا ایران توانست چند امتیاز متوالی بگیرد و نتیجه را 17 - 13 کند. مصری ها دیگر امید زیادی برای بردن مسابقه نداشتند و مربی تیمشان وقت استراحت گرفت.
پس از وقت استراحت، ایران یک امتیاز دیگر هم گرفت. امتیاز بعدی هم به ایران داده شد که پس از ویدئو چک، امتیاز را به مصر برگرداندند و مسابقه 18 - 14 شد.
مصری ها دیگر امیدی به عوض کردن نتیجه نداشتند و ایران هم انگیزه زیادی پیدا کرده بود که با فاصله بیشتری ست سوم را ببرد. ایران نتیجه را 23 - 16 کرد و حالا تنها دو امتیاز دیگر برای بردن این مسابقه نیاز است.
امیر غفور امتیاز بیست و چهارم را هم گرفت. پس از آن ایران امتیاز بیست و پنجم را گرفت و ست سوم را هم به نام خود کرد تا سه امتیاز این دیدار را بگیرد.

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 566935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =