۰ نفر
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۳:۴۴

سعید عبدولی و حمید سوریان در المپیک ریو کار سختی دارند.

مجید حاتمی - خبرگزاری خبرآنلاین؛ از این بدتر نمی شد نه به خاطر قرعه که حریفان دور اول سوریان وعبدولی گربه سیاه های تیغ داری هستند که شاید خودشان نامدار و مدال اور نباشند اما در لت زدن به حریفان سرشناس از جمله ایرانی ها ید طولایی دارند. دقایقی پیش وزن کشی دو وزن ۵۹ و ۷۵ کیلوگرم کشتی فرنگی برگزار شد و سوریان همان نابغه ۷ مداله که قرار است در روز میلاد امام هشتم ، هشتمین مدال طلایش را به سینه بزند در همان دور اول به کسی خورد که در مسابقات گزینشی سهمیه المپیک در قزاقستان امید های سوریان را نقش برآب کرده بود و اجازه کسب سهمیه را به حمید کشتی ایران نداده بود. اصلا فراتر از شینیبو اوتا ، نام ژاپن در بازیهای آسیایی و المپیک برای سوریان خوش یمن نیست! که اسلاف اوتا هم برای سوریان دردسرهای فراوانی ایجاد کرده اند. کوهی هاسه گاوا در بازهیای آسیایی ۲۰۱۰ سوریان را ناکام کرد و همین کشتی گیر در گزینشی المپیک قبلی هم سوریان بالاتر از سوریان روی سکوی اول ایستاد! نه در سراسر مسابقات کشتی المپیک و نه برای سوریان در دور دوم فرش قرمزی پهن نشده و کشتی با برنده آلمات کپیسبایف قزاقی همان کشتی گیر کهنه کار وزنه بالا که حالا در ۵۹ کشتی می گیرد  و ابراهیم لابازانوف قهرمان روسی جاام پادوبنی هم ، می تواند به اندازه کافی قرعه سوریان را دشوار نماید .


اما درباره سعید عبدولی همین بس که در دور اول باید با کشتی گیری پیکار نماید که گربه سیاه همه ۷۵ کیلویی های تاریخ کشتی فرنگی ایران در حداقل یه دهه اخیر است. یک دانمارکی که اتفاقا بهترین کشتی گیر این کشور هم هست .
مهمترین خسیسه مادسن این است که همه کشتی هایش مثل فینال است وکم نمی کند! یعنی کشتی اول و آخرش یکسان است و با قدرت بدنی خوبش می تواند جنگنده باشد حتی مثل نیمه نهایی لاس وگاس که عبدولی را شکست داد بالاتر و بهتر از عبدولی که ما ایرانی ها او را اسطوره جنگندگی و جسارت می دانیم .


مادسن اتفاقا جلوی ما  ایرانی ها خیلی شیر می شود و بهتر از قبل کشتی می گیرد چون هرجا لبه تیغ به او خوردیم این ما بودیم که افتادیم و مادسن با همه شناختی که بنا از او و کشتی هایش دارد همیشه مرد لحظه های سخت بوده و سهت.
برای این وزن امید ها کمی بیشتر از وزن سوریان است که اگر سعید عبدولی کشتی اول المپیک را مثل فینال ببیند و موتورش قبل از کشتی روشن شده باشد و بتواند مادسن را شکست دهد تقریبا دشواری های کمتری را تا فینال خواهد داشت حتی با وجود آرسن جلفالاکیان ارمنی که آنقدر مصدومیت کشیده که از آن ابهت قبلی افتاده و دیگر نمی تواند مثل قبل تهدید محسوب شود.

41257

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 567066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =