ماجرا محرومیت پوگبا و مسئولان ایرانی که نمی‌دانند کی را کجا محروم کنند!

در ایران یک تماس تلفنی و یک «حاجی من بمیرم تو بمیری» قوی تر از تمام قانون هایی است که برای فوتبال نوشته اند.

سعید اکبری-خبرگزاری خبرآنلاین: واقعا کجای کاریم؟ کجای فوتبال دنیا هستیم؟ بماند از تمام بدبختی ها و بیچارگی های فوتبال؛ از لباس های بد کیفیت و چمن های نامرغوب و تماشاگران بیچاره و خبرنگاران بدبخت و مدیریت محشر و سایر موارد تا نتایج درخشان در آسیا و فوتبالی که هنوز علمش را به بی سوادی می فروشند. خیلی با این بحث ها کاری نداریم و صحبت مان با رفتاری است که انگلیسی ها کرده اند و بیش از پیش نشان داده اند فوتبال ایران کجای کار است و مسئولانش، کجای قصه. «پل پوگبا» گرانترین بازیکن تاریخ فوتبال سال گذشته در جام حذفی ایتالیا دو کارت زرد گرفت و محروم شد اما به دلیل جدایی از یونتوس، نمی شد محرومیتش در این کشور اعمال شود. انگلیسی ها که ظاهرا مرز و این چیزها حالی شان نیست، پس از چنین اتفاقی اعلام کردند پوگبا در اولین بازی فصل منچستر یونایتد به خاطر محرومیتش در فوتبال ایتالیا، بیرون نشست. تصور کنید؛ پوگبا در جام حذفی ایتالیا محروم شده و انگلیسی ها اینقدر قانونمند هستند که برای اولین بازی منچستر در لیگ جزیره، او را محروم کردند.
این خبر برای ایرانی ها گنگ و مبهم است. با خودشان فکر می کنند مگر ممکن است؟ طرف در ایتالیا محروم شده و با توجه به قوانین منحصر به فرد فوتبال ایران، چطور ممکن است در انگلیس محرومیتش را سپری کند؟ احتمالا انگلیسی ها نمی فهمند چه می کنند و بهتر نیست سراغ مسئولان کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران بیایند تا اینگونه دچار درماندگی نشوند؟ در فوتبال ایران، طرف را محروم می کنند، نمی دانند محرومیت را باید در جام حذفی اعمال کنند یا لیگ برتر. ابتدا می گویند از اولین بازی رسمی، بعد می فهمند شاید دردسرساز شود و در کسری از ثانیه، سریعا یک تبصره به قانون اضافه می کنند و می گویند منظور از اولین بازی رسمی می تواند لیگ برتر هم باشد و تصمیم نهایی بسته به نظر قانونگذار دارد!
به خاطر همین چیزهاست که هنوز بعد از سال ها فوتبال حرفه ای بدبخت هستیم. به خاطر همین «رابطه های» به جای «قانون» است که فوتبال ایران شده هزار تو و هر طرفش را می بندید، از یک طرف دیگر بیرون می زند. اینجا یک تماس تلفنی و یک «حاجی من بمیرم تو بمیری» قوی تر از تمام قانون هایی است که برای فوتبال نوشته اند.

252 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 567498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =