روایت پلیس راهور از تصادف مرگبار اتوبان بابایی/ راننده و شهرداری ۵۰-۵۰ مقصرند/ تست الکل از متوفیان

مهر نوشت: رئیس پلیس راهور تهران گفت: در حادثه تصادف خودرو فاو در اتوبان شهید بابایی و مرگ سه جوان، راننده ۵۰ درصد و شهرداری نیز ۵۰ درصد مقصر شناخته شدند.

سردار سید تیمور حسینی در مورد جزئیات تصادف مرگبار بامداد امروز در اتوبان شهید بابایی که منجر به مرگ سه جوان شد، گفت: ساعت ۲ بامداد امروز یک دستگاه خودروی فاو مدل آسا در غرب به شرق اتوبان بابایی حوالی اتوبان صیاد شیرازی به علت ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه با پایه پل برخورد کرد و سه سرنشین آن از جمله راننده در دم جان باخته و یکی از سرنشینان که دختر جوانی بود به بیمارستان منتقل شد.

وی با اعلام اینکه از همان دقایق اولیه وقوع حادثه، کارشناس تصادفات پلیس راهور در محل حادثه حاضر شد، افزود: علت این حادثه بر اساس نظریه کارشناسان عالی تصادفات پلیس راهور، تقارن و ترکیب دو خطا است. بر این اساس راننده به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقیله ۵۰ درصد و براساس تبصره ۳ماده ۱۴ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، شهرداری تهران به علت عدم استفاده تجیهزات درست در محل تصادف ۵۰ درصد مقصر شناخته شد.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه قبلا از سوی پلیس راهور ایجاد گاردریل در این محدوده به شهرداری منطقه اعلام شده بود، افزود: در صورتی که محل حادثه مجهز به گاردریل بود این تصادف فقط جنبه خسارتی داشت و ۳ تن درپی وقوع آن فوت نمی کردند.

سردار حسینی با اعلام اینکه از پزشکی قانونی در خواست شده است که از متوفیان حتما تست سنجش الکل گرفته شود افزود: پلیس برخورد با تخلفات شبانه از جمله سرعت در بزرگراه ها را در دستور کار دارد اما رانندگی یک موضوع سیال است. اگر راننده ای در نقطه ای توسط پلیس کنترل شد تضمینی وجود ندارد که در نقطه دیگر مرتکب تخلف نشود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 567788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    مهاجرت به کلانروستای تهران رو کنترل کنید این چیزا هم کم میشه
    • امین A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
      6 2
      منم موافقم.با کم کردن امکانات در تهران و دادن امکانات به شهرهای کوچک وانتقال دولت به یک شهر دیگه میشه تهران رو کوچک کرد و به همون روستای سابق تبدیلش کرد.نمیشه که همه امکانات رو سرازیر به تهران کرد و گفت چرا مردم به تهران مهاجرت میکنن.اگر به شهرهای کوچک و روستاها برسن مهاجرت معکوس اتفاق میفته و مردم از شهر های بزرگ به شهر های کوچک و روستاها نقل مکان میکنن
    • بی نام IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
      1 2
      یکی از پسرها کشته شده رفیق من بود تا حالا لب به هیچ نزده بود حسام خداحافظ
    • بی نام IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
      2 0
      آفرین موافقم امین جان، همه شهرها و روستاها مال همه ایرانیاست.. مردم از شهرهای دیگه بخاطر نبود کار و امکانات مجبور هستن بیان اینجا، ماهم بخاطر نبود امکانات نمیتونیم بریم جای دیگه ... همه با هم تو این شهر بزرگ ولی کم امکانات گرفتار شدیم تو شلوغی بی جهت ... خدایش شهرای دیگه چیزی کم ندارن از تهران اگه بهشون میرسیدند ، مردم هم همه مثل همند ، خوب دارن.. بد دارن .. من مخلص همه دوستای غیر تهرانیم هستم که خیلی هم گل هستن... در ضمن توهین به دیگران یه مشکل روانی شده که گریبان اکثریت رو گرفته،، خدا شفا بده ...
    • ليلا IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
      1 0
      يكي از آقايوني كه كشته شده ساكن شميران بودند .. شما نمي دوني صحبت نكن
  • بی نام IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    121 9
    قاليباف حالا بره اونجا عكس بگيره
  • بی نام A1 ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    97 31
    باز هم ماشین بنجل چینی جان عده ای را گرفت،کاش میزان تقصیر کارخانه سازنده را هم می گفتید
    • ع ع برنایی US ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
      93 5
      با این طرز رانندگی ما ایرانیان غیور پورشه و بنتلی و رولزرویس و استون مارتین هم از دست ما جون سالم به در نمی برن چه برسه به بسترن چینی مگه تصادف شریعتی با پورشه یا همت و نیایش با بی ام دبلیو نبود که ماشینها تبدیل به آهن چرخ کرده شده بودن ؟؟ رانندگی ما ایرانیا بسترن و پورشه نمی شناسه ، همه رو به یه شیوه نابود می کنیم
  • بی نام IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    40 5
    حتما قالیباف هم پاسخگو است
  • بی نام A1 ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    70 8
    قالیباف به جای اینکه این همه دوربین ها و تجهیزات فوق پیشرفته جریمه کردن را از خارج بیاری و مردم را جریمه کنی از همون پول یک درصدش را برای همین خیابانها هزینه کن که اینجوری جوانها را به کشتن ندی....
    • بی نام A1 ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
      35 2
      من خودم از هشتاد درصد کارهای قالیباف شاکی‌ام اما راننده های ایرانی رو میلی متر به میلی متر هم چک و جریمه بکنی درست نمیشن واقعا بی فرهنگی در راننده ها بیداد می کنه و به جز توقیف خودروهاشون به مدت‌های طولانی فکر نکنم هیچ جوری بشه درستشون کرد.
  • رنجبر A1 ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    26 47
    عزیزم قالیباف مقصر نیست این راننده بی موالاته که خودش و دیگران رو به کشتن میده اخه بعضی هاشون باد میافته دماغشون هیچ کس حریفشون نیست تازه معلوم نیست چه کوفتی مصرف میکنند که از حالت عادی خودشون خارج میشند.
    • بی نام LU ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
      40 1
      البته بی مبالاتی یه چیز هست و موال هم یه چیز دیگه. یه کم بیشتر دقت جانم.
  • بی نام A1 ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    21 0
    180 ﺳﺮﻋﺖ ﻛﻮﺑﻴﺪﻩ ﺗﻮ ﺩﻳﻮاﺭ
  • بی نام IT ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    1 0
    بدترین نوع تصادف که در تست تصادفات کارخانه انجام میشه برخورد خودرو با یک مانع سخت بتنی با سطح مقطع بزرگ هست که در این حادثه این اتفاق برای خودرو بسترن دقیقا پیش اومده به نظرم شهرداری باید اطراف این ستونها را باید گارد ریل بذاره تا چنانچه خودرویی منحرف شد از شدت سرعت ان لا اقل کاسته بشه
    • بی نام A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
      0 0
      اون تست با سرعت 60 کیلومتر هست نه بالای 100 کیلومتر
  • بی نام A1 ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
    2 0
    برخلاف نظر جناب سرهنگ اگر راننده ای خلاف کند وبا او جدی برخورد شود دیگر خلاف نمیکند و بقیه هم از دیدن برخورد پلیس با او درس میگیرند. بحث در نوع برخورد است جریمه دویست هزار تومانی و خوابانیدن یکی دو هفته اتوموبیل کسی که خودرو چند صد ملیونی سوار شده و احتمالا چند خودرو دیگر هم در پارکینگ منزل خوابانده اثری ندارد. در کشورهای پیشرفته جریمه ها بسیار سنگین بوده و راننده را به حق به روانشناس حواله میدهند. چه اشکالی دارد برای برخی جرایم مجازات زندان در نظر گرفته شود؟؟؟
  • بی نام IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
    2 2
    اون ادمای بی ادبی که هر چی از دهنشون در میاد میگن فکر ما دوستای صمیمیشون که رخت سیاه تنمونه رو بکنن