تنها اشتباه دیکته بنا / سناریویی که آخرش را می‌دانست و انجامش داد

اگرچه هنوز دو شانس مدال کشتی فرنگی در المپیک مانده، اما از یاد نبریم که خود بنا قبل از المپیک گفته بود از این رقابت تمام تلاشش را می کند که یک طلا بگیرد!

آریا صالحی - خبرگزاری خبرآنلاین؛ پیش از اعزام تیم ملی کشتی فرنگی به مسابقات المپیک، محمد بنا که داشت با صدرالدین کاظمی صحبت می کرد، درباره حبیب الله اخلاقی گفته بود:«حبیب در خاک توان فن زدن ندارد و امتیاز نمی گیرد ، بدتر اینکه ساده هم امتیاز می دهد. برای همین به او گفتم اصلا در خاک نمی خواهم روی حریفان فن بزنی ، از تو در خاک امتیازی نمی خواهم. فقط سعی کن در خاک هم اشتباه نکنی و امتیاز ندهی.» توصیه هایی که در عمل در المپیک هم همین شدند. حبیب در خاک حتی یک امتیاز هم نگرفت و فقط یا توانست رقیبان را از تشک بیرون بیاندازد . او در رقابت با حریف روس خود در خاک فن خورد و باخت. هیچ امتیازی در خاک از هیچ حریفی نگرفت و فقط جاهایی امتیاز گرفت که توانست با زور بدنی، رقبایش را از تشک بیرون بفرست و در عمل هر جا که نتوانست و از نظر بدنی کم آورد ، هیچ تاکتیکی برای فن زدن نداشت. با این وجود حبیب انتخاب بهترین مربی کشتی کشورمان است. محمد بنا ، او که دانسته این انتخاب را داشت. درحالی که در این وزن ، کشتی فرنگی ایران یوسف قادریان جوان را هم داشت.


بنا تصمیم گرفت گزینه مورد نظر خودش را ببرد و البته او نتوانست نتیجه بگیرد. باید پذیرفت مسئولیت این تیم با محمد بنا بوده که خودش می دانسته کشتی گیری که می فرستد ، چه ویژگی هایی دارد و توانایی اش چه بوده است. بنا 4 سال قبل هم برای 84 کیلوی آن زمان، از بین اخلاقی و طالب نعمت پور ، انتخابش حبیب بود. کشتی گیری که آن دفعه هم نتوانست موفق باشد و این انتخاب کشتی طالب را نابود کرد ولی باز هم هر طور بخواهیم قضاوت کنیم ، حتی اگر اشتباه هم باشد ، یک اشتباه در ازای همه موفقیت ها و داشته ها و کرده های محمد بنا برای کشتی ایران ، هیچ نیست. او که خیلی ها نشسته اند تا ناکامی اش را ببینند و فریاد بزنند دیدید باد سوپرمن خوابید. او که حالا می گویند یکی از اعضای منتسب به تشکیلات کشتی هم در فضای مجازی علیه اش می نویسد و جو می سازد . اگرچه هنوز دو شانس مدالش در المپیک ماندند و از یاد نبریم که خود بنا قبل از المپیک گفته بود از این رقابت تمام تلاشش را می کند که یک طلا بگیرد !
بنا که در پایان کشتی های روز دوم در پاسخ به جمله خسته نباشید خبرنگاران گفته بود ، خسته چی؟ همه کشتی ها را باختن که خستگی ندارد ، نه درباره انتخاب حمید و نه عبدولی وباقی تیم، هیچ اشتباهی نداشته و نمی شود به او خرده ای گرفت و باید به انتخاب حبیب برای این وزنش هم احترام گذاشت اگرچه شاید یوسف اگر اینجا می باخت ، مطمئنا برای آینده تجربه بالاتری پیدا می کرد.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 567946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =