ایسنا نوشت: معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت از محیط زیست اظهار کرد: با تغییری که در آیین‌نامه بنیاد شهید ایجاد شد در صورت فوت محیط‌بان در مقابله با فرد متخلف، شهید محسوب می‌شود.

محمد مجابی گفت: در آیین‌نامه بنیاد شهید تغییری ایجاد شد که ما توانستیم محیط‌بانان را به عنوان شهید محسوب کنیم.

وی در ادامه افزود: روز ولادت هشتمین امام معصوم که یکی از القاب آن حضرت «ضامن آهو»است روز محیط‌بان نام گذاری شده است. در حال حاضر 2600 نیروی محیط‌بان داریم که علاوه بر این، تعدادی نیرو به عنوان همیار محیط‌بان با ما همکاری می‌کنند.
معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت از محیط زیست افزود: محافظت از 17 هزار هکتار اراضی ارزشمند که با اهمیت‌ترین ذخیره‌گاه برای حیات است و همچنین 5000 هکتار منطقه شکار ممنوع به عهده محیط‌بانان است، همچنین در هر جای کشورکه اقدامی خلاف قوانین محیط زیستی صورت بگیرد محیط‌بانان ملزم به ورود هستند.
وی در مورد اقداماتی که جهت رفاه حال بیشتر محیط‌بانان انجام شده است، گفت: 500 نفر از محیط‌بانانی که قراردادی بودند تبدیل وضعیت شدند تا از وضعیت استخدامی ثابت بهرمند شوند، همچنین میزان ضریب سختی کار آنها به سقفی که در قانون گذاشته شده بود افزایش پیدا کرد. از دیگر اقدامات انجام شده تنظیم لایحه حمایت ویژه از محیط‌بانان است که در دولت در حال رسیدگی است.
وی که در شبکه رادیویی ایران سخن می‌گفت ابراز امیدواری کرد که با این اقدامات، شرایط حمایتی برای محیط‌بانان فراهم شود و با متخلفینی که در حوزه محیط زیست تخلف می‌کنند برخوردهای شدیدی صورت گیرد.

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 568451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =