امام‌جمعه همدان: میانگین سن خودکشی در کشور پایین آمده است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، با بیان اینکه امروزه بشریت به دلیل بی دینی دچار گرفتاری جهل و نادانی شده است، گفت: بشر همواره اسیر نفس اماره بوده است و افزایش آسیب های اجتماعی از جمله بالا رفتن آمار طلاق، گرانی، احتکار، بی بند و باری، بیشتر به دلیل جهل و نادانی است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ آیت الله غیاث الدین طه محمدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در خطبه های عبادی سیاسی یکی از بدترین آفت های قرن که از کشورهای بیگانه وارد شده است را خودکشی دانست و گفت: میانگین سن خودکشی بسیار پایین آمده است.


وی با اشاره به افزایش آمار خودکشی در آمریکا و اروپا، یادآور شد: این معضل به دلیل افسردگی و بی دینی بروز پیدا کرده است.


امام جمعه همدان در خصوص سالروز بازگشت آزادگان دوران دفاع مقدس به وطن نیز خاطرنشان کرد: آزادگان اسوه های صبر و مقاومت هستند که با تحمل شکنجه ها دوران اسارت را پشت سر گذاشتند و عزتمندانه به کشور بازگشتند و امروز هر آزاده دریایی از معرفت است.

محمدی تاکید کرد: آزادگان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس با اشتیاق وارد میدان نبرد با دشمن شدند و برای دفاع از ارزشها جنگیدند که برخی از رزمندگان شهید، تعدادی از رزمندگان به درجه جانبازی و برخی هم به اسارت درآمدند.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس از همه شهرهای کشور جوانان و نوجوان زیادی در برابر دشمن ایستادند و از دنیا گذشتند و عزتمندانه و با صبر و تحمل، دوران اسارت را پشت سر گذاشته و سرافرازانه به وطن بازگشتند.

آیت الله محمدی با انتقاد از رواج بدحجابی در جامعه تصریح کرد: بدحجاب ها زمانی در جامعه منفور بودند اما امروز افراد بدحجاب افراد باحجاب را مسخره می کنند.

وی در خصوص فعال تر شدن مساجد نیز گفت: متولیان مساجد باید درب مساجد را باز نگه داشته و از این راه به اسلام خدمت کنند.

وی تاکید کرد: مسجد باید زمینه حضور مردم در مساجد را به روش ها متفاوت و با راه اندازی مراکز و کانون هایی مانند پایگاه بسیج، کانون فرهنگی هنری، مرکز قرآن و عترت، سایت اینترنتی فراهم کند.

وی افزود: مردم از این راه بیشتر و بهتر جذب مسجد خواهند شد و به ویژه جوانان با مشاهده پاسخ گویی امام جماعت به نیازها و خواسته های مختلف شان، با رغبت و انگیزه بیشتری در مسجد حضور خواهند یافت.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 569384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =