وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که اعتقاد دولت کم کردن شکاف دیجیتالی و جلوگیری از مهاجرت روستائیان است از تجهیز همه روستاهای بالای 15 خانوار به اینترنت خبر داد .

به گزارش خبرآنلاین ، محمود واعظی با بیان این که خدمات اینترنت به روستائیان برای وبگردی نیست متذکر شد : با مجهز شدن روستائیان به اینترنت انها می توانند برای کالای خود از این طریق بازار یابی کرده و با علوم روز کشاورزی پیشرفته به جای شرکت در کلاس آشنا شوند . ضمن این که دسترسی به این فناوری از مهاجرت جوانان روستا به شهر نیز جلوگیری می کند .
وزیر ارتباطات در رابطه با توسعه اینترنت در روستاهای استان مرکزی گفت : 600 روستا در استان مرکزی تا حدود سه ماه آینده به اینترنت متصل می‌شوند، 257 روستا هم اکنون دارای اینترنت هستند و 218 روستا نیزدر سفر رئیس جمهور به استان مرکزی به این شبکه متصل می شوند و تا پایان دولت یازدهم همه روستاهای بالای 15 خانوار نیز از اینترنت برخوردار خواهند شد .
واعظی تصریح کرد : دولت بین 300 تا 350 میلیارد تومان برای اینترنت روستاها سرمایه‌گذاری می‌کند که این کار اگرچه صرفه اقتصادی ندارد اما این کار علاوه برکم کردن شکاف دیجیتالی جلوی مهاجرت افراد از روستا به شهر را می گیرد .
وی تصریح کرد: در حال حاضر ارائه خدمات به سوی اینترنتی شدن پیش می‌رود و ما باید تلاش خود را در راستای ایجاد سلامت الکترونیک در کشور مضاعف کنیم، آموزش‌های متعددی از طریق اینترنت انجام می‌شود و روستاییان نیز باید از این آموزش‌ها برخوردار شوند، برای بهره‌مندی روستائیان از خدمات الکترونیک، روستاها و مناطق محروم نیز پست‌ بانک ایجاد می‌کنیم تا با ارائه وام‌های کم‌بهره کسب و کارهای کوچک را رونق دهند.
وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: توجه به روستاها و مناطق محروم از خدمات تکنولوژی و اینترنت جزو سیاست‌های دولت است،
وزیر ارتباطات در پاسخ به پرسشی در زمینه مسترکارت ، با بیان این که مذاکرات در رابطه با ویژن کارت در ایران انجام شده است گفت : قرار بود که توزیع این ویژن‌کارت‌ها برعهده اداره پست باشد اما این ویژن‌کارت تبدیل به مسترکارت شده و تاکنون مذاکره‌ای در رابطه با مسترکارت انجام نشده است.
واعظی در پاسخ به خبرنگار ما در رابطه با بحث ورود سرورهای تلگرام از روسیه با اظهار بی اطلاعی از این موضوع گفت : از اینکه سرور تلگرام به ایران انتقال یابد مطلع نیستم . این که کسی یک دیتا سنتر بزرگ درست کرده واین خدمت کی و کجا بوده و در اظهاراتی مطالبی عنوان شده ، من هیچ اطلاعی ندارم که این موضوع قطعی شده یا نه .
وی در رابطه با ارتقاء پهنای باند در کشور با بیان این که یک کار گسترده در این رابطه انجام شده افزود : با تلاش‌های انجام شده توانستیم دو سال زیرساخت‌ها را به‌جلو آوریم که یکی از کارهای بزرگ ارتقا پهنای باند از 424 گیگ به 4000 گیگ است و اطمینان می‌دهیم که پهنای باند تا 10 هزار گیگ نیز ارتقا می‌یابد.
واعظی تقسیم کشور به 4 منطقه و مرکز تبادل ترافیک در تهران، تبریز، مشهد و شیراز را اقدام دیگر در راستای پهنای باند ذکر کرد و گفت : با این اقدام علاوه بران که پهنای باند داخل از باند خارج جدا شد تعرفه اینترنت را نیز کاهش دادیم.
وی تولید محتوای داخل را از دیگر برنامه‌های فناوری ارتباطات در کشور برشمرد و تصریح کرد : شبکه پهن باند کشور بیش از 6 برابر شده و زمینه‌ای فراهم شده تا فاز نخست شبکه ملی اطلاعات در هفته دولت افتتاح شود زیرا مردم بعد از دریافت شبکه ملی اطلاعات باید محتوای داخلی امن با کیفیت بالا و تعرفه پایین دریافت کنند و هدف ما این است که نرخ پهنای باند داخل را ارزان کنیم.
واعظی در پاسخ به پرسش فیلترینگ و بستن شبکه‌های مجازی گفت : بستن این شبکه‌ها که کاری ندارد و توان نمی‌خواهد اما رویکرد دولت دسترسی آزاد مردم به اطلاعات و حفظ حقوق شهروندی است و دولت اعتقاد دارد که مردم باید دسترسی به اطلاعات و محتوای سالم داشته باشند از این رو فیلترینگ هوشمند با همکاری دانشگاه ها طراحی شده تا موارد نامناسب را از شبکه‌ها فیلتر کند و باید توجه داشت که قصه فیلترینگ ایرانسل در سال 91 هیچ ارتباطی با فیلترینگی که توضیح دادم ندارد .
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با ارائه خدمات اینترنت در استان مرکزی نیز متذکر شد : در سه سال گذشته 2300 میلیارد ریال در حوزه ICT، دو هزار و 300 میلیارد ریال در استان مرکزی سرمایه‌گذاری شده که یک هزار و 100 میلیارد ریال آن در یک سال گذشته بوده و یک هزار و 900 میلیارد ریال دیگر نیز از امروز تا پایان دولت یازدهم سرمایه‌گذاری خواهد شد .

وی همچنین در ارتباط با دستاوردهای سفر به مسکو که سوال یکی از خبرنگاران بود گفت : در سفری که به روسیه داشتیم در همه ابعاد از جمله ماهواره توافق شد تا ماهواره ملی سنجش از راه دور با تمام شرایط مورد قبول ما ساخته شود ، که مذاکرات انعقاد قرارداد در حال انجام است
افتتاح اینترنت پرسرعت شهر اراک در سفر رئیس جمهور آخرین خبر وزیر ارتباطات در این نشست خبری بود .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 569663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =