مرکز پزشکی هسته‌ای در بیمارستان تخصصی قلب همدان راه اندازی شد

این پروژه با هزینه 15 میلیارد ریال تجهیز شده و ظرفیت پذیرش 400 بیمار اعم از بستری و سرپایی را در طول ماه دارد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ بخش پزشکی هسته‌ای مرکز آموزشی و درمانی فوق تخصصی قلب و عروق فرشچیان به مناسبت هفته دولت و به عنوان تنها مرکز پزشکی هسته‌ای دولتی استان با حضور مسئولان استانی راه اندازی شد.


به گزارش خبر آنلاین، محمود رضا عراقی، معاون عمرانی استاندار همدان، در آئین افتتاحیه این مرکز، با اعلام اینکه طرح تحول نظام سلامت مشکلات بهداشتی و درمانی را بهبود بخشیده است گفت: بروزرسانی تجهیزات پزشکی به منظور بهره‌ بیشتر از هنر پزشکان حاذق و زبردست برای خدمت‌رسانی بیش از پیش به مردم از نتایج مثبت تحول نظام است.

محمودرضا عراقی از زحمات پزشکان و داروسازان که به صورت شبانه‌روزی در حال خدمت‌رسانی به بیماران هستند، قدردانی کرد و افزود: اجرای برنامه تحول نظام سلامت به عنوان برگ زرین عملکرد دولت تدبیر و امید به شمار می آید.

وی تاکید کرد: با اعتبارات خوب اختصاص داده شده به این طرح و تأمین تجهیزات مناسب، جلب مشارکت بخش خصوصی و ورود خیران، بخش عمده‎ای از مشکلات مربوط به حوزه‌های بهداشت و درمان استان بهبود یافته است.

دکتر حسن جلالوند، رئیس مرکز آموزشی و درمانی فوق تخصصی قلب و عروق فرشچیان نیز در این مراسم گفت: بخش پزشکی هسته‌ای با خریداری دستگاه گامااسکن از محل برنامه تحول نظام سلامت به ارزش 1.5 میلیارد تومان که 80 درصد منابع آن از وزارت بهداشت و درمان و 20 درصد از اعتبارات این مرکز تأمین شده، خرید، نصب و راه‌اندازی شد.

وی افزود: 13 سال از عمر مفید دستگاه گامااسکن در مرکز آموزشی درمانی اکباتان می‌گذشت که به دلیل مشکلات جا به جایی، تصمیم خرید دستگاه جدید با پیگیری‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گرفته شد و به دنبال امضای قرارداد با هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت، دستگاه گامااسکن در پایان اردیبهشت ماه امسال وارد کشور شد.

وی با بیان اینکه بخش پزشکی هسته‌ای مرکز آموزشی و درمانی فوق تخصصی قلب و عروق فرشچیان ظرفیت استقرار دو دستگاه را دارد، عنوان کرد: با توجه به مراجعات بالا و نوبت‌های طولانی انتظار، دستگاه گامااسکن مرکز آموزشی و درمانی اکباتان هم با هماهنگی‌های انجام شده و امضای قرارداد با شرکت نمایندگی، در آینده‌ای نزدیک به این مرکز منتقل می‌شود.

رئیس مرکز آموزشی و درمانی فوق تخصصی قلب و عروق فرشچیان به پذیرش ماهیانه 400 بیمار به صورت بستری و سرپایی در این مرکز درمانی با اولویت بیماران بستری اشاره کرد و افزود: با اضافه شدن دستگاه گامااسکن مرکز آموزشی درمانی اکباتان، ارائه خدمات به بیماران بستری و سرپایی با وجود سه متخصص طب پزشکی هسته‌ای با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

اصغر خانچرلی، رئیس بخش پزشکی هسته‌ای مرکز آموزشی و درمانی فوق تخصصی قلب و عروق فرشچیان از افزایش ظرفیت پذیرش بیماران تا دو برابر با راه‌اندازی دستگاه گامااسکن در این مرکز خبر داد.

وی یادآور شد: این دستگاه دو سر از آخرین تکنولوژی‌های تصویربرداری برخوردار است و زمان تصویربرداری هسته‌ای از 15 تا 20 دقیقه به 5 تا 7 دقیقه و در نتیجه زمان انتظار بیماران نیز کاهش خواهد یافت.

وی تأکید کرد: این دستگاه تنها دستگاهی است که در بخش دولتی استان فعال است و با توجه به تعداد بالای مراجعات به این مرکز لازم است تا علاوه بر انتقال دستگاه گامااسکن مرکز آموزشی درمانی اکباتان، دستگاه سوم نیز تهیه شود.

46

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 572890

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =