«سونامی اقتصادی» تعریفی بود که سعید فیروزگاه؛ رئیس کمیسیون عمران شورای شهر کرج از وضعیت اقتصاد کشور در اثر اعمال تحریم های ظالمانه ارائه کرد و اذعان داشت: در چنین بحرانی، مدیریت شهری و بخصوص شورای اسلامی شهرها به عنوان مراجعی که بار سنگین تصمیم گیری در شهرها را به عهده دارند، از اهمیت بسزایی برخوردار هستند تا با اعمال برنامه ها و رد یا تصویب طرح هایی که به اقتصاد شهر سامان می بخشند، موج های سنگین این سونامی را کنترل کرده و تحت اختیار خود در آورند.

به گزارش خبر آنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اجرای طرح های کلان عمرانی در این کلانشهر طی دوره چهارم شورا، تاکید کرد: مدیریت صحیح منابع برای تامین اعتبارات مورد نیاز، با اتخاذ تصمیمات شایسته شورایی و حمایت های این مجلس محلی در سال های اخیر صورت گرفت که ظهور و اجرای طرح های متعدد در شهر نتیجه آشکار آن است.
وی تصریح کرد: رکود اقتصادی و کاهش ساخت و ساز در شهر کرج که صدور پروانه ساخت و ساز را حتی تا مرز 80 درصد در سال های اخیر کاهش داد، معضلی بود که می توانست در صورت اتخاذ تصمیمات عجولانه و مقطعی در کنار عدم مدیریت صحیح منابع به فاجعه ای در اقتصاد شهرداری و شهر تبدیل شود.
این مسئول بیان داشت: تنظیم روابط میان سازندگان و مدیریت شهری، ایجاد راهکارهای موثر در دریافت معوقات، تامین منابع و روش های جدید کسب درآمد از پیشرفت های جدی مدیریت شهری کرج طی سه سال اخیر بود که بویژه به تحول و شکوفایی عمرانی شهر کرج منجر شد و توانست فصلی طلایی در این عرصه رقم بزند.
فیروزگاه با اذعان بر اینکه نگاه کلان شورا به موضوعات شهری در این دوران سرنوشت ساز بود، اجرای طرح های کلان و ملی مدیریت شهری در کرج را محصول همین نوع نگرش ارزیابی کرد.
این مسئول اضافه کرد: پیشبرد اهداف مدیریت شهری ایران کوچک در این ایام به اندازه ای بود که گره کور و بزرگ دولت برای اجرای برخی پروژه های ملی در کلانشهر توسط شهرداری کرج و مجموعه فرادستی آن شورای اسلامی شهر، گشوده شد.
احداث پل حصارک بعد از یک دهه انتظار
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج، ساخت پل حصارک را بخشی از این طرح ها عنوان کرد و ادامه داد: پل حصارک خواسته و انتظار یک دهه مردمی بود که پیوسته در این مسیر تردد داشته و با حرکت در اتوبان پرترافیک منطقه، تاوان محدودیت ها و در مواردی کم توجهی دولت ها به این امر را پرداخت می کردند.
فیروزگاه خاطرنشان کرد: این پروژه با توجه به قرارگیری بین دو شهر کرج و کمالشهر، از حیطه اجرایی مدیریت شهری ایران کوچک خارج بود، اما با توجه به اینکه خواست مردم اولی و برتر نسبت به همه شرایط بوده و دولت نیز ناتوان از پرداختن به این طرح حساس بود، این مجموعه وارد عمل شد و به رفع مشکل شهروندان و عابران در نقطه مذکور پرداخت.
وی تاکید کرد: مدیریت شهری کلانشهر کرج با درک نیاز مردم در منطقه، وارد عمل شد و فاز نخست پروژه را به رغم همه محدودیت های اقتصادی، ظرف مدت کوتاهی به انجام رساند.
این مسئول، از تکمیل فاز دوم این پروژه در آینده نزدیک خبر داد و اذعان داشت: موافقت شورای اسلامی شهر کرج با دریافت یکصد میلیارد تومان تسهیلات بانکی از سوی شهرداری کرج، آغازگر این جهاد عمرانی و تحول ترافیکی بود.
عضو شورای اسلامی شهر، تحقق اقتصاد مقاومتی با عملیاتی سازی بزرگترین پروژه عمرانی شهری و استانی که به عنوان یک ابرپروژه به اجرا در می آید را یکی از برجسته ترین اقدامات این مجموعه ذکر کرد و گفت: احداث بزرگراه شمالی که در ادامه اتوبان همت و با هدف روانسازی ترافیک در کل شهر کرج آغاز شده و کلنگ اجرای آن به زمین زده شده است، با کاهش بخش وسیعی از مشکلات مردم و کسانی که قصد تردد در مسیرهای دیگر شهرها و استان های کشور را دارند، نمونه ملموس اقتصاد مقاومتی خواهد بود.
وی، تصریح کرد: این پروژه، طبق پیش بینی های ما بیش از 40 درصد ترافیک داخل شهر را از طریق هدایت خودروهای عبوری به این مسیر، کاهش داده و صرفه زمانی و سوخت از آشکارترین مزایای آن می باشد.
رئیس و عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج، احداث 11 تقاطع غیرهمسطح و 22 پل که یکی از بزرگترین این پل ها روی رودخانه کرج احداث خواهد شد و دارای 80 متر ارتفاع می باشد را کار بزرگی ذکر کرد که انجام آن ظرف مدت پیش بینی شده( کمتر از چهار سال) به خودی خود به مثابه یک جهاد شایسته عمرانی و اقتصادی خواهد بود.
اهتمام کمیسیون عمران برای شکوفایی عمرانی شهر
به گفته فیروزگاه، نقش شورا و تصمیماتی که در کمیسیون عمران این پارلمان اتخاذ می گردد، در شکل گیری طرح ها قابل انکار نیست به طوری که اگر مساعدت و همراهی یکایک اعضای شورا با پیش رو قرار دادن شعار سال مبنی بر همدلی و همزبانی سرلوحه کار مجموعه نبود، تامین منابع و اعتبارات این پروژه و ایجاد جسارت لازم در شهرداری کرج برای احداث طرح، هرگز میسر نمی شد.
وی اذعان داشت: پژوهش در مدیریت ساخت و ساز و عمران شهری و رصد نقاط ضعف و قوت پروژه ها در کنار تاکید بر اجرای مهندسی ارزش در طرح های شهری نیز از اقداماتی بود که از سوی کمیسیون عمران شورا پیگیری شد.
این مسئول، اضافه کرد: در کنار این طرح های عظیم و فرا استانی، دیگر اقدامات عمرانی شهرداری کرج و شورای اسلامی شهر که به شکل گیری فصل طلایی عمران این کلانشهر انجامیده است، قابل انکار نیست.
وی بیان داشت: اجرای تقاطعات متعدد غیرهمسطح در شهر و بهره برداری مکرر از این پروژه ها که ضمن رعایت اصول و استانداردهای مهندسی، با سرعتی مناسب به اجرا درآمده، نویدبخش آینده ای آرامتر و خوشتر در عرصه ترافیک شهری است.
عضو کمیسیون ماده 100شهرداری کرج اضافه کرد: احداث و بهره برداری از ادامه بلوار ماهان به عنوان یک پروژه بسیار مهم و زیربنایی، اجرای تقاطعات غیرهمسطحی همچون شهدای دانش آموز، شهدای غواص، حافظ، پل مکمل حامی و تکمیل آنها، احداث تقاطع غیرهمسطح مهرویلا و بسیاری دیگر از فعالیت های عمرانی انجام گرفته طی سه سال گذشته از عمر شورای شهر کرج، کارنامه این مجموعه را در میان بسیاری از کلانشهرهای کشور شاخص و متفاوت کرده است.
این مسئول در پایان بیان داشت: اگرچه معضلات زیربنایی ایران کوچک این منطقه را مستعد ابتلا به بسیاری از دردهای ترافیکی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی کرده است که اجرای مکرر طرح های مرتبط نیز چنان که باید پاسخگوی نیاز منطقه نیست اما حرکت و تحول از هر نقطه ای که آغاز شود پایانش موفقیت و پیشرفت خواهد بود که شورای اسلامی شهر و شهرداری کرج با همین رویکرد فعالیت های خود را شروع کرد و تا پایان مدت استقرار در جایگاه خدمت و مسئولیت، به آن تداوم می بخشد.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 573479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =