۰ نفر
۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۵

رییس اتحادیه مشاوران املاک پیش‌بینی کرد «در نیمه دوم امسال وضعیت بازار مسکن به سمت و سویی برود که شاهد سیر صعودی حجم معاملات باشیم.»

حسام عقبایی در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره وضعیت بازار مسکن اظهار داشت: «حجم معاملات خوشبختانه افزایش پیدا کرده و آمارها از وضعیت معاملات نیز این موضوع را نشان می‌دهد.»

وی در پاسخ به این پرسش که اوج معاملات مسکن به طور معمول در نیمه اول سال است، چطور این پیش‌بینی برای نیمه دوم سال وجود دارد؟ افزود: «این‌گونه نیست. ما سال‌هایی را داشتیم که معاملات در دی‌ماه چند برابر تابستان بوده است. برای مثال، در سال‌های 90 و 91.»

رییس اتحادیه مشاوران املاک تصریح کرد: «بعد از این همه مدت رکود، قاعدتا خیز خروج از رکود برداشته شده و بازار روند آرام خود را دارد طی می‌کند و افزایش حجم معاملات تقریبا از ابتدای سال وجود داشته است.»

عقبایی با بیان این‌که ما پیش‌بینی می‌کنیم این روند همچنان تا پایان سال ادامه داشته باشد، عنوان کرد: «من معتقدم فعلا رشد جهشی در حوزه مسکن نداریم و رشد ملایم معاملات در این حوزه را شاهد خواهیم بود.»

وی درباره تسهیلات مسکن خانه‌اولی‌ها نیز متذکر شد: «اساسا افزایش و ارائه تسهیلات بانکی یکی از عوامل تحریک تقاضا است و می‌تواند در بالا بردن قدرت خرید مردم و رونق در بازار مسکن موثر باشد.»

رییس اتحادیه مشاوران املاک ادامه داد: «اصلاح ارائه تسهیلات می‌تواند از راه‌های مختلفی صورت گیرد که یکی از آنها، کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن است.»

عقبایی خاطرنشان کرد: «این اقدام می‌تواند جاذبه ورود به بازار مسکن و حجم معاملات را افزایش یابد؛ اما به مفهوم این نیست که این سیاست به تنهایی باعث رونق بازار می شود.»

22535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 574010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 27
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دلال ملک A1 ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
    83 11
    میخواستم تشکر ویژه کنم اول از اون بابا که هشت سال اومد قیمت یه خونه بیست تومنی رو رسوند به دویست تومن بعدش هم این بابا که به جای اینکه دویست تومن رو برگردونه به بیست تومن داره وام میده به این کارگر و کارمندای مستضعف که دویست تومن رو ما جماعت دلال هولوپی مثل یه هولو حالش رو ببریم اون بندگان خدا هم تا آخر عمرشون با این وامه سرگرم میشن کار میکنند تا اقساط رو بدهند حوصلشون سر نمیره
    • باب لورد A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
      34 14
      شما زرنگی یا خوشگلی که فکر میکنی 200تومن برمیگرده به 20تومن یا داری بشکل طنز حرف میزنی
    • بی نام A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
      30 13
      تیتر خبر بیشتر شبیه آرزو دست نیافتی یک عده و دولت است.
  • بی نام A1 ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
    53 12
    عامل اصلی رکود مسکن همین بنگاه های املاک هستند قابل توجه جناب عقبایی پس خودتون را اصلاح کنید
    • ا A1 ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
      7 9
      بنگاهی سر پیازه یا ته پیازه ؟ مگر بنگاهی چه ابزاری دستش هست که بتونه قیمتهارو کنترل کنه ؟
  • بی نام A1 ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
    67 14
    با کدوم پول چرا جو الکی میدین ؟
  • اشکاوندی A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
    71 11
    سال‌های 90 و 91 سالهایی بود که گردن تمام بازارهای کشور در چمبره حرص و طمع دلالها و محتکران داشت دچار خفگی میشد اون سالها از سالهای جنگ به مراتب بدتر بود شما نمی توانید اوضاع آرام کنونی کشور را با آن روزهای تلخ برای اقشار ضعیف و روزهای جشن و شادی برای سودجویان و سوداگران مقایسه کنید انشاا... که دیگر آن روزهای تلخ در تاریخ کشور تکرار نشود اگر آرزوی رونق از نظر شما و دیگر شرکایتان بازگشت به آن دوران وحشتناک برای اقشار آسیب پذیر کشور است وای بر ما که اینچنین مسئولینی داریم
    • ا A1 ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
      10 4
      بنگاهی بدبخت هیچی دستش نیست . وقتی در کشور تورم 400درصد باشه آخر وعاقبتش بهتر از این نمیشه . دولت قبلی
  • محسنی A1 ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
    86 13
    چرا فکر میکنید رکود بد است رکود به مراتب از اوضاع قبلی بهتر است در سایه این رکود تولید کننده با آرامش از بابت ثبات قیمتهای مصالح به تولید می پردازد و خریدار میتواند محاسبه کند که با جمع آوری پس اندازهای اندکش تا چند سال دیگر می تواند صاحبخانه شود فقط پای دلالها و محتکران در این رکود می لنگد سوالی دارم شما آقای عقبائی از کدام یک از این سه دسته هستید
    • ا A1 ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
      0 8
      واقعا سوالت غلط غلط بود
  • بی نام IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
    67 12
    یکساله خونه 48متریم رو گذاشتم برای فروش، 10درصد ارزونتر از چیزی که خودم زمستون91 خریدم، دریغ از یک مشتری، یکی از دلایل رکود همین املاکی ها هستن، طرف زنگ میزنه میگه قیمت آخرت چنده، میگم فلان قدر، میگه من بالاتر میفروشم بیشترشو خودم بر میدارم، ما کارمندا با سالها پس انداز و دردسر و وام و... باید 100150تومن جور کنیم که یه آلونگ بخریم به خیال اینکه صاحب خونه شدیم، بعد این دوستان رو یه معامله 100میلیونی کمتر از 5تومن گیرشون بیاد سیر نمیشن، در حالی که هیچ کاری انجام نمیدن
  • بی نام A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
    39 11
    بیخودی جو الکی درست نکنید
  • بی نام A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
    61 11
    عامل بدبختی و افزایش قیمت همین دلالان و املاکیها هستند...باید راهی باشد که این دلالان از چرخه معاملات حذف شوند تا هم به نفع فروشنده و هم خریدار شود...
    • بی نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
      32 6
      باید فروشنده ها خودشون مستقیم با خریدار طرف بشن الآن فضای مجازی جای خوبیه برای این اتفاق رفتن به بنگاه بزرگترین اشتباهه
    • ا A1 ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
      5 12
      پس لطف کرده برید یکی یکی درب منازل را بزنید خونه بخرید
  • محمد A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
    79 9
    این دوست گرامی به طور متوسط هر 32 ماه یک بار مصاحبه میکند و خبر از خروج بازار مسکن از رکود و صف کشیدن مردم برای خرید خانه میدهد به این امید که مردم ساده تحت تاثیر جو روانی دوباره به بازار مسکن هجوم بیاورند و دوباره ملّاکان و دلال ها با املاک گران و قیمت های نجومی شان در بازار جولان دهند و عدم سود چند سال گذشته را جبران کنند. خوشبختانه در دولت روحانی تا امروز شاهد انفجار قیمت در هیچ بخشی از اقتصاد و به خصوص مسکن نبوده ایم... این دوستان نیز بهتر است به جای طمع کردن به سود بیشتر، خانه هایشان را با همان سودهای چند صد درصدی دوران احمدی نژاد بفروشند و خیال انفجار دوباره قیمت مسکن را نداشته باشند. تا اینجا که رکود در بازار مسکن، اتفاقا به نفع قشر عادی مردم بوده... و امیدواریم ادامه داشته باشد.
    • ا A1 ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
      2 17
      درست میفرمایید در عوض دولت روحانی هم از بس با کنترل تورم بازی کرده که بیکاری بیداد میکنه
  • بی نام A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
    32 6
    این رییس جان مشاوران املاک هر سال در ابتدای فصل بعدی این وعده و وعید را میدهد. اگر قرار است رونق مسکن به کام عدهای مشاوران املاک باشد امیدوارم هیچگاه این بخش رونق نگیرد. این قشر هیچ سودی برای این مردم و کشور نداشته و ندارند
  • امید IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
    19 9
    حرفی واسی گفتن ندارم.دلال ملک هرچی باید میگفت رو گفت.
  • بی نام A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
    38 7
    شما یک شبه مسکن را ده برابر کردید و قیمت کلانشهرها رو بالاتر از شهرهای اروپا بردید. چند سالی هم دلالها سر همدیگر کلاه گذاشتند. چند سالی هم زور میزنید که وام ها را بالاتر ببرید ولی مردم زیر بار قسط مادام العمری و سود کلان و کارمزد و ... نمی روند . دیگر این سیاه بازیها جایی در بین مردم ندارد و مردم ما خوب میفهمند که پول یامفت به کسی ندهند. مغز معیوب دارد کسی که بخواهد در شهر پر از آلودگی و ترافیک و ... خانه میلیاردی بخرد.
  • بی نام IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
    28 5
    قدرت خرید مردم عادی سقفی دارد. وقتی قیمت همه چیز از جمله مسکن بی حساب و کتاب بالا برود دیر یا زود آن بخش دچار رکود می شود. وقتی مشتی بساز و بفروش و معاملات املاکی ها بشوند متولی مسکن در کشور و وزارت مسکن عملاً هیچ کاره باشد اوضاع از این بهتر نمی شود.
  • بی نام A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
    8 4
    با سلام و تحیت، احتراما هر چند بنظر می رسد شما هم مثل آموزش و پرورش رابطه مستقمی با مردم دارید ولی فرق شما با آموزش و پرورش در صحت در گفته ها است لذا بهتر است قبل از اینکه به آمار معاملات به پردازید خرده به دریافت های کارکنان به غیر از رئیسان و معاونین و دریافت های کارگران به غیر از کارفرما ها و پیمان کاران و کسبه خرد به غیر از تجار و ... به پردازید و ببینید که آیا این دریافت ها حقوق و مزایا قابلیت باز پرداخت به بانک ها و یا هر موسسه ای که وام می دهد هست یا نه؟ تا کمی وجه اول خودتان بعد صنفتان مورد اقبال واقع شود ؟ هر چند شما در سخنوری کم بخواهید آورد ؟بدرود
  • رضا A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
    15 1
    هیچ خبری از خیز نیست حدود 30 در صد املاک خالی موندن این چند مشتری بخاطر نزول سود سپرده های بانکی یست که اون هم بزودی متوقف میشه چون اینا هدفشون سود کردنه وقتی متوجه شدن خریدار ومشتری ندارن رکود,مسکن در اینده بیشتر میشود,
  • بی نام A1 ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
    27 3
    من که 24 سالمه بیکارم وجدانن پول ندارم یه دست لباس درست حسابی بخرم چه برسه خونه
    • gg A1 ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
      8 0
      منم همینطور
  • مملی IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
    5 0
    ماکه همه چیز چینی دارییم. چندتا پیمانکار ازاونجا بیارن تا حداقل این یک کار را بعداز سی سال درست کنه ....اگه دزدا اجازه بدن.
  • شمیخ گلمیخی A1 ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    1 0
    برادران عزیز ،شما بایک مشتی ادمهای بی سواد املاکی روبروهستید .که درباره املاک نظرمی دهند ایاشمامی دانید علت رکودمسکن چیست .ای عقل کل های املاکی جواب بنده بدهید .بابای من پول توی دست مردم نیست .جوانان شغل ندارند. حالا ای شایعه کنید مسکن داره گران میشه کورخوندید شما ا ول برید دیپلمتان بگیرید بعد بیاییدنظربدهید بنده معتقدم املاک ازاین گرانتر نخواهد شد بااین وضعیت هم مردم پول ندارندبخرند.درحال حاضرفروشنده دربه دربه دنبال خریداراست .حاضراست زیرقیمت بازاربدهد امان از یک خریدار. برای اینکه بخواهید وضعیت مسکنتان رارونق بدهید.اول بایدماست ارزان بکنیم .هی دم ازتورم تک رقمی نزنیم. دوما این جوانان باید بهشان کاربدهیم وگرنه اگرسودوام مسکن به صفرهم برسه دردی ازمادوانخواهدکرد.