حسین شریعتمداری در سرمقاله امروز کیهان نوشت:

آقای هاشمی رفسنجانی در اظهارنظر تازه‌ای که از هاشمی اوایل انقلاب دور از انتظار و از رفسنجانی بعد از سال 88 بعید نبوده و نیست گفته است؛ «اگر می‌بینید آلمان و ژاپن این روزها محکم‌ترین اقتصاد دنیا را دارند، اینها بعد از جنگ جهانی دوم از اینکه نیروی نظامی داشته باشند محروم شدند... نیروهای نظامی بیشترین خرج کشورهای در حال جنگ را می‌بردند و از این رو با این اقدام پول‌هایشان آزاد شد و به دنبال کارهای علمی و تولیدی رفته و اقتصاد دانش‌بنیان برای خود درست کردند، لذا دیگر آسیب‌پذیر هم نیستند، این راه در ایران باز شده است و مدیران و دلسوزان و معلمان باید وارد این فضا شوند، مطمئنم دوره دوم دولت روحانی می‌تواند ما را به آنجا برساند»!

آقای هاشمی، پیش از این هم اظهارات مشابهی داشته است و چندماه قبل در توئیت خود نوشته بود «دنیای فردا، دنیای گفتمان‌هاست، نه‌موشک‌ها»!

درباره اظهارات آقای هاشمی رفسنجانی که -چه بداند و بخواهد و چه نداند و نخواهد - دعوت از آمریکا و سایر دشمنان تابلودار جمهوری اسلامی ایران برای حمله به کشورمان است، گفتنی‌هایی هست؛


1- ابتداء باید گفت برخلاف آنچه آقای هاشمی رفسنجانی مطرح کرده‌اند، ژاپن و آلمان به ترتیب با 41 میلیارد دلار و 36/7 میلیارد دلار هزینه نظامی سالانه در ردیف‌های هشتم و نهم کشورهایی قرار گرفته‌اند که بیشترین هزینه نظامی سالانه را دارند. در این فهرست آمریکا، چین، عربستان، روسیه، انگلیس، هند و فرانسه، رتبه‌های اول تا هفتم را به خود اختصاص داده‌اند. بنابراین اطلاعات ارائه شده از سوی ایشان درباره ژاپن و آلمان، غیرواقعی و بی‌اساس است و هزینه نظامی سالانه این دو کشور از بسیاری کشورهای اروپایی دیگر نظیر، ایتالیا و اتریش و... نیز بیشتر است.


2- محروم بودن ژاپن و آلمان از داشتن نیروی نظامی و ارتش مستقل به میل و اراده خود نبوده است بلکه بعد از جنگ‌جهانی دوم و شکست «دولت‌های‌محور» شامل ژاپن، آلمان و ایتالیا از متفقین، این دو کشور بالاجبار از داشتن نیروی نظامی و ارتش مستقل محروم شدند و تأمین امنیت خارجی آنها را متفقین برعهده گرفتند و این در حالی بود که ژاپن و آلمان به دو کشور تحت سلطه کامل بلوک غرب و مخصوصا آمریکا درآمدند که این سلطه از آن هنگام تاکنون ادامه دارد.


3- آقای هاشمی درباره پیشرفت‌های علمی آلمان و ژاپن هم، اطلاعات غیرواقعی و آدرس غلط داده‌اند، پیشرفت‌های این دو کشور به گواهی شواهد و نشانه‌های غیرقابل تردید ناشی از کار و تلاش بی‌وقفه، برنامه‌ریزی و مدیریت دقیق و مقابله با فساد بوده است، وگرنه چرا این پیشرفت‌ها در بسیاری از کشورهای دیگر که تحت سلطه آمریکا هستند دیده نمی‌شود؟ در آلمان فلان وزیر کابینه فقط به این علت که در یک سفر داخلی - و نه خارجی - همسر خود را نیز به هزینه دولت با خود برده است، از کار برکنار می‌شود.

4- چند ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، برخی از جریانات سیاسی که بعدها پرده نفاق را کنار زده و آشکارا به صف دشمنان پیوستند، شعار «انحلال ارتش» را سر دادند و روی آن اصرار فراوانی داشتند، تا آنجا که برخی از اعضای دولت موقت پیشنهاد می‌کردند جنگنده‌های «اف-14» را که پیش از این خریداری کرده بودیم به آمریکا پس بدهیم و... اصرار این جریانات با مخالفت شدید حضرت امام(ره) و یاران انقلاب روبرو شد و مدتی بعد که ارتش بعثی عراق با حمایت آشکار آمریکا به ایران حمله کرد، معلوم شد که آبشخور واقعی آن شعارها و آن اصرارها کجاست؟! و یا مدتی قبل از شبیخون ناکام آمریکا که در طبس زمین‌گیر شد، ضدهوایی‌های اطراف پایگاه نظامی منظریه قم را جمع‌آوری کردند. بهانه این بود که هزینه فراوان دارد بی‌آن که نیازی به آنها باشد! اما بعد از چند روز معلوم می‌شود که قرار بود آمریکایی‌ها بعد از حمله به لانه جاسوسی و آزادی جاسوسان، آنها را ابتداء به پایگاه منظریه قم ببرند و سپس از آنجا به سوی مقصدی بیرون از مرزهای ایران منتقل کنند.

اکنون باید پرسید در حالی که آمریکا و متحدانش بی‌وقفه ایران اسلامی را به حمله نظامی تهدید می‌کنند و به اعتراف خود، تروریست‌های داعش را برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران پدید آورده‌اند و از حضور نظامی و مستشاری مقتدرانه ایران در منطقه جیغ بنفش می‌کشند و... اصرار چندباره و مکرر آقای هاشمی رفسنجانی برای حذف برنامه موشکی ایران و محروم کردن کشور از نیروی نظامی با چه انگیزه‌ای صورت می‌پذیرد؟! اصرار آقای رفسنجانی اگر فقط یک‌بار بود - اگر چه باز هم نیاز به توضیح ایشان داشت، چرا که دعوت آشکار دشمن به حمله نظامی است- ولی می‌توانستیم با اغماض و احتمال «خطا» از کنار آن، عبور کنیم، ولی «خطا» وقتی تکرار می‌شود، نشانه «خط» است و از آنجا که پای جان و مال و ناموس مردم و استقلال و موجودیت کشور در میان است، باید به ملت توضیح بدهند که در پس اصرار ایشان چه ماجرای ناگفته‌ای هست و این توضیح از آن جهت ضروری است که اظهارات آقای رفسنجانی با هیچ منطق و معیار عقلی و شرعی نه فقط همخوانی ندارد، بلکه در تضاد و تقابل با عقل و شرع نیز هست.


5- باید از آقای هاشمی پرسید آیا بر این باور است که دشمنی و کینه‌توزی آمریکا و متحدانش علیه جمهوری اسلامی ایران، پایان یافته است؟! پاسخ این پرسش به یقین منفی است و این کینه‌توزی و دشمنی نه فقط نسبت به سال‌های آغازین انقلاب کاهش نیافته بلکه همه روزه بر میزان و شتاب آن نیز افزوده شده است تا آنجا که امروزه علاوه بر آمریکا، سایر متحدان غربی و حکومت‌های ریز و درشت منطقه‌ای تحت امر آمریکا هم آشکارا علیه ایران اسلامی به میدان آمده‌اند. حتی آل‌سعود فکسنی، زبان به رجزخوانی گشوده است. آمریکا پنهان نمی‌کند که تروریست‌های تکفیری را با هدف نهایی ناامن کردن جمهوری اسلامی ایران پدید آورده و به میدان فرستاده است و دهها نمونه دیگر از این دست که فهرست آن نیز به درازا می‌کشد. آیا جناب هاشمی از این واقعیت محسوس و ملموس بی‌خبر است؟! بدیهی است که نمی‌تواند بی‌خبر باشد! بنابراین پرسش بعدی آن است که با چه انگیزه‌ای در پی خلع‌ سلاح جمهوری اسلامی ایران است؟!


6- تصور کنید - فقط تصور کنید - که ایران اسلامی از نیروهای مسلح و کارآمد - نظیر آنچه امروز دارد - برخوردار نباشد و از موشک‌های بالستیک خود نیز به فرمایش حضرت هاشمی دست کشیده باشد! آیا در اینصورت نه فقط آمریکا، بلکه برخی از کشورهای فکسنی و کوچک منطقه که از انقلاب اسلامی دل خونی دارند، برای حمله به کشورمان کمترین تردیدی خواهند کرد؟ و آیا داعش که مدتهاست آرزوی ورود به ایران و انجام جنایاتی شبیه آنچه در عراق و سوریه مرتکب شده است را در سر می‌پروراند، حتی یک لحظه را برای ارتکاب آن جنایات هولناک از دست خواهد داد؟ اگر پاسخ این سوال منفی است و ایران در صورت خلع سلاح به یک لقمه راحت برای بلعیدن از سوی دشمنان ریز و درشت تبدیل خواهد شد -که خواهد شد- آیا می‌توان کمترین تردیدی داشت که اظهارات آقای هاشمی رفسنجانی ارسال کارت دعوت برای تروریست‌های داعش است؟!


2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 575245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 48
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    آنهایی که ادعا دارند هزینه نیروهای نظامی صرف تولید و پیشرفت علمی شود , از بادیگارد خودشان شروع کنند ؛ آنهارا مرخص کرده هزینه اش را صرف کارهای دانش بنیان کنند تا مردم ببینند و یاد بگیرند.
    • بی نام RO ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
      آقای هاشمی شما که از این لالایی ها بلدید در دوران بعد از جنگ و دولت به اصطلاح سازندگی چرا در این زمینه ها قدمی بر نداشتید
    • بی نام IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
      10 59
      دوست عزیز مگر نظام هزینه محافظت این اشخاص و رو میدن که از محافظان خودشون باید شروع کنند؟
  • کی هان IR ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    احسنت کیهان....
    • بی نام RO ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
      آقای هاشمی استدلال شما از ریشه در این قضیه نادرسته شما دارین دفاع مقدس ما از خاک سرزمینمون در برابر تجاوز صدام و اربابانش رو با کشور گشایی هیلتر و متهدانش مثل ژاپن یکی میکنی و بعد میگی ماهم بعد جنگ باید مثل اونا رفتار میکردیم
  • بدون نام ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    تمامش راخواندم وبه منطق حاج حسین شریعتمداری درود میفرستم. وازجناب هاشمی که خودراخیلی سیاس وکیاس میداندمتعحبم.اقای هاشمی بعدازخوراندن جام زهربه امام راحل ملت ودلسوزان نظام نخواهندگذاشت.به اهداف دشمن شادکنت برسی
  • بی نام A1 ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    داشتن ارتش قوی اولین قدم برای داشتن صلح پایداره
  • تعاربلبط A1 ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    خود کیهان هم قبول داره افکار جنگ طلبانه پوپولیستی باعث و بانی ترس کشورهای دیگه از ایران شده و این افکار از منظر جهانی محکوم به شکسته: «امروزه علاوه بر آمریکا، سایر متحدان غربی و حکومت‌های ریز و درشت منطقه‌ای تحت امر آمریکا هم آشکارا علیه ایران اسلامی به میدان آمده‌اند. حتی آل‌سعود فکسنی، زبان به رجزخوانی گشوده است. آمریکا پنهان نمی‌کند که تروریست‌های تکفیری را با هدف نهایی ناامن کردن جمهوری اسلامی ایران پدید آورده و به میدان فرستاده است.»
  • حامد IR ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    آقای شریعت مدار کسی که دنیا را به جنگ با ایران دعوت می کند جنابعالی و اطرافیان شما ست . این موضوع برای همه ملت و حتی خود شما و اطافیان جنگ طلب تان مبراست . دوم آیت الله بدون غرض ورزی و عین واقعه را می فرمایند . اۀان دنیا باید دنیای گفت و گو و صلح ثبات باشد نه جنگ طلبی و دشمنی با تمام دنیا .ایشان دونیا را به صلح و سازش دعوت کرده و برداشت شما سیاسی و بی معنی و فقط برای تضعیف ایشان است و بس .
    • بی نام RO ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
      24 64
      شما و امثال شما که دنیا رو به گفتگو به سمت ما دعوت کردین از برجام چه آبی واسه مردم گرم کردی افزایش اجاره خونه و گوشت و مرغ همین جدیدا داره پوست مرد رو میکنه
  • بی نام RO ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    روزنامه کیهان یک سری خواننده مخصوص خود دارد که تقریبا همفکر خودشان هستند هر چند گاهی یک نوش دارو برای زنده داشتن وخوش اینده این خوانندگان محترم باید تجویز کند که آنها شادو سرزنده شوند وبدانند که هنوز هستند وگرنه یک شخصیتی آنهم شخصی که نه تنها مردم ایران بلکه سیاست مداران دنیا برای او احترام قائلند یک مطلبی فرموده با اینهمه مطالب آنرا تفسیر میکنیم که یک جوری اورا بکوبانیم
    • بدون نام ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
      24 75
      شریعتمداری خارچشم شماهاورسواکننده اربابان شماهاست شما اول مقاله رابخون بعد.اکه انصاف داری نظربده. اقای متملق
  • بهنام A1 ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    درود بر حسین شریعت مداری عزیز
  • بی نام A1 ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    دشمن تراشی هزینه سنگینی رو دستمون گذاشته
  • حقگو IR ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    مقاله مستدل و متيني است.
  • بی نام IR ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    کیهان خودت بیشتر از هرکسی میدونی که اگر تو دامنت میسوزد آقای هاشمی دلش می سوزد
    • بدون نام ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
      18 62
      اقای هاشمی ودلسوزی هههههههههه ?!!!!???
  • خیشه A1 ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    به نظرم حق با کیهان است. خدایا عاقبت ما را ختم به خیر کن. خبر جان اگه جوابی داری به صورت مستند پاسخ کیهان را بده. کاش حجت الاسلام و المسلمین هاشمی رفسنجانی در گفته هایش دقت بیشتری داشته باشد.
    • بی نام A1 ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
      0 0
      نظرت بذار تو پستو واسه خودت نگه دار
  • بی نام A1 ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    74 14
    شما هردو تیغه های یک قیچی هستید که از اول با تند رویهاتون ریشه های اخلاقیات را هدف گرفتید و متاسفانه موفق هم شدید. این جنگهای شما جنگ دو طیف حریص و قدرت طلب است نه دو دلسوز انقلاب
  • عظیم IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    با اینکه با طرز تفکر آقای شریعتمداری زیاد هم عقیده نیستم ولی در مقاله بالا کاملاً درست میگه... حق با ایشونه...
  • uu A1 ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    آقای شریعت مداری اولا آقای هاشمی نه آیت الله هاشمی رفسنجانی دوما هم من ماندم که شما که انقدر نخبه هستید و شعور سیاسی بالایی دارید چرا اندر خم 1000 تیراژ روزنامه تان هستید و پیشرفتی در شما دیده نمی شود؟
  • بی نام A1 ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    93 22
    برداشت غلط با تفسیر غلطتر پناه بر خدا
  • بی نام A1 ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    امام خمینی : امیدوارم تمام مسلسها به قلم تبدیل شود
    • بدون نام ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
      12 28
      وحالا قلم شریعتمداری مسلسل وارسینه بدخواهان ایران را نشانه رفته وداره ماهیت درونیشون برای ملت برملا میکنه درودبرشریعتمداری
  • بی نام A1 ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    دمت گرم حاج حسین تا سیه روی شود هرکه دراو غش باشد خدا ازش نگذره که عین بچه ها حرف میزنه این چه دلیل بچه گانه ایست جناب آیت الله ؟ ا
  • بی نام A1 ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    20 94
    س.از جناب هاشمی چنین صحبت هایی بعید نیست و روز به روز با بالا رفتن سن ایشان ما شاهد حرف های عجیبی از ایشان هستیم. الآن برا بنده علت رد صلاحیت ایشان روشن شده
  • بی نام A1 ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    در آلمان فلان وزیر کابینه فقط به این علت که در یک سفر داخلی و نه خارجی همسر خود را نیز به هزینه دولت با خود برده است، از کار برکنار می‌شود........پس دوران احمدي نژاد چطور در سال چند بار فاميلي وار ميرفتند نيويورك و كسي هم چيزي نگفت؟
  • بینام IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    هاشمی رفسنجانی هرچه هست و هرکه،قابل قیاس با بازجوی بزرگواری مانند شما نیست.
  • بی نام A1 ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    کیهان جان مطمئنی آلمان و ژاپن تحت سلطه غرب هستند؟ مخصوصاً در مورد آلمان سؤال می کنم. البته آلمان که کلا خودش غربه یه مقدار سواد سیاسی و جغرافیاییتو بالا ببری، بدک نیستا در ضمن اینارویی که نوشتی، از تو ویکی پدیا برداشتی؟ پون بعید می دونم شما توی اون روزنامه محقق و متخصص داشته باشین. چهارتا حرف الکی نوشتن که متخصص نمی خواد
  • بی نام A1 ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    38 71
    واقعا ما نیروی نظامی نمی خواهیم وسط این همه درندگی و وحشی گری ؟چرا اینقدر ساده انگار شدیم ؟
    • بدون نام ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
      10 14
      ازهاشمی بپرس
  • بی نام A1 ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    76 16
    آقای شریعتمداری خود شما برای مردم و مملکت تا الان چه کاری انجادم داده اید ؟ روزنامه شما سالهاست وظیفش تخریب هست . یک مورد بفرمایید که آقای شریعتمداری دردی از این مردم دوا کرده باشن من هر روز کیهان میخونم و میخرم .
    • دلسوز انقلاب A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
      18 6
      لطفا دیگه کیهان نخر....حیف پول
    • بی نام IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
      21 6
      قربان دهنت گل گفتی
  • بی نام A1 ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    17 10
    دعوای هاشمی و کیهان کی قراره تموم بشه
  • بی نام A1 ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    49 9
    مردم خیلی دیگه براشون مهم نیست حسین شریعتمداری چی میگه هاشمی چی میگه شماها خودتو دارید گول میزنید
    • بی نام RO ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
      15 6
      همین تعداد بالای کامنت هایی که افرادی مثل شما زیر خبر مربوط به ایشون میزارن میزان صحت نظر شما رو نشون میده عاقلان دانند
  • بی نام GB ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    54 11
    کیهان نشینان حافظه تاریخی هیچ کس پاک نشده آنچه برای مردم مهم است و به آن تفکر رای می دهند این است که انسان ها قدرت تغییر داشته باشند و به جای تندروی های بی حاصل برای مردم ، منافع ملی برایشان مدنظر باشد. پس مردم همه را به یاد دارند ولی با این تفاوت که تغییر ها رو تشخیص می دهند .
  • بلاد A1 ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    64 21
    یکی ترمز حسین آقا رو بکشه
  • بی نام A1 ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    32 19
    درود بر هاشمی
  • ahmad A1 ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    25 28
    سلام در رد نظر اقاي هاشمي به بیانات ارزشمند رهبر فرزانه انقلاب بسنده می کنیم که ایشان فرمودن نیروی تهاجمی خودتون را افزایش دهید. سلامتی رهبر صلوات
  • محمد A1 ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    35 19
    توهم از نوع حسین بازجو .
  • ایرانی IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    33 17
    شیر اگر پیر شد باز هم شیره جناب آقای هاشمی همیشه با منطق صحبت میکنه درسته یک زمانی دردوره جنگ افکارشان جنگ ستیزی بود اما آقایان فراموش نکنیم جهان در دوره عصر تکنولوژی بسر میبره اگر فرمایشات ایشان را کاملا دقت میکردید به منظورشان پی میبردید که به پشتوانه قدرت قوی باید قدم در راستای پیشرفت علم دانش برده شود
  • بی نام IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    19 48
    درود به شرف حاجی شریعت. خاندان هاشمی فکر می کنند صاحب مملکت هستند و به جرات باید گفت عامل بسیاری از بدبختیهای ما اینها بوده اند
  • الکس A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    34 12
    آقای رفسنجانی به آلمان و ژاپن بعد از جنگ جهانی اشاره کردند نه حالا که می فرمائید در جایگاه 8 و 9 از حیث خرید سلاح هستند...این کیهان و مسولینش چقدر بیسوادند آخه
  • بی نام A1 ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    14 11
    من کمتر در طول چندین سال شنیده باشم کسی بگوید درود بر شریعتمداری این اولین باره دارم می شنوم جای تعجبه برام؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
  • sajad A1 ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    4 4
    حرف هاشمی نسبی درسته با توجه به اوضاع منطقه باید از لحاظ دفاعی قوی شد. ولی هزینه های تهاجمی ما در سوریه و یمن توجیه ایدویولوژیک دارد و بس