تابستان کمتر از دوهفته دیگر به پایان می رسد. سه ماه تعطیل که می‌تواند بهترین موقعیت برای مسافرت و حتی استراحت سالانه و تجدید قوا باشد. اما خیلی ها دوست ندارند تعطیلات تمام شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از لایف هکر؛ می‌دانید چطور باید از راهکارهای روانشناختی برای طولانی‌تر کردن تعطیلات استفاده کنید؟ البته بنا نیست به تعداد روزهای تعطیلات شما اضافه شود بلکه قرار بر این است تا از یک راهکار ساده برای طولانی‌تر احساس کردن تعطیلات استفاده کنید. خب، باید بدانید که نباید قدرت احساس را نادیده گرفت.

وقتی زیادی برنامه ریزی می‌کنید

اگر تعطیلات یک هفته‌ای برایتان اینقدر سریع می‌گذرد که احساس می‌کنید کلا دو روز بوده است به این معناست که شما زیادی برای تعطیلاتتان برنامه ریزی کرده‌اید. و دقیقا به همین دلیل کمتر در "لحظه" اوقات خود را گذرانده‌اید.

اگر می‌خواهید تعطیلات برایتان طولانی‌تر به نظر برسد،‌ باید روی کیفیت لحظاتی که قرار است برایتان خاطره شود تمرکز کنید نه روی کمیت و در واقع اندازه آن.

همه اینها اظهار نظر مارک ویتمن روانشناس است که در عنوان «روانشناسی چگونگی درک ما از زمان در اثر تعطیلات کلاسیک» بیان شده است:

دقایق ساعت‌ها و روزها وقتی طولانی‌تر احساس می‌شوند که خاطرات بیشتری از آنها ثبت شود. هر چقدر شما لحظات پر خاطره بیشتری را تجربه کنید، زمان برایتان کش‌دار تر می‌شود! اما هر چه بیشتر از اتفاقاتی که در حال وقوع هستند فاصله بگیرید، خاطرات کمتری هم ذخیره خواهید کرد. در واقع احساسات به خاطرات شما می‌چسبند.

ویتمن روانشناس به شما توصیه می‌کند برای اینکه خاطرات با کیفیتی بسازید، از برنامه‌ریزی بیش از حد پرهیز کنید تا مجبور بیشتر اوقات خود را در "لحظه" بگذرانید.

وقتی زمان زودتر می‌گذرد

ویتمن می‌گوید برنامه ریزی، گذر زمان را سرعت می‌دهد. چرا که چشم انداز ذهنی شما از قبل در آینده سیر می‌کند. شما نمی‌توانید روی اتفاقاتی که در "لحظه" در حال وقوع هستند تمرکز کنید چون تمام انرژی ذهنی شما صرف این می‌شود که بعدا قرار است چه اتفاقی بیفتد.

با این وصف برای تعطیلات بعدی پیش رو برنامه ریزی کنید اما اینقدر زمان باز و خالی هم باقی بگذارید که بتوانید بیشتر اوقات را در همان لحظه سپری کنید. به همین ترتیب است که تعطیلات شما طولانی‌تر و البته جذاب تر می‌شود.

قدرت احساس را دست کم نگیرید. همه چیز به همین سادگیست.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 576832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =