ایسنا نوشت:نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و امام جمعه موقت شاهرود با انتقاد از برخی اظهارات در خصوص بالا بودن هزینه‌های دفاعی و پیشنهاد به کارگیری این منابع در جهت افزایش توان زیرساختی و اقتصادی کشور گفت: ترس امروز امریکا از ایران به خاطر توان موشکی ما است.

حجت الاسلام علی سعیدی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه در مدرسه قلعه شاهرود اظهار کرد: این اظهارات و نگرش عجیب از سوی برخی مسئولان، حکایت از وجود ضعف در انقلابی‌گری آنها است.

وی با اشاره اظهاراتی در خصوص توفیق کشورهایی همچون آلمان و ژاپن بعد از بر زمین گذاشتن سلاح و تمرکز بر فعالیت‌های دانش بنیان و اقتصادی بعد از جنگ جهانی تصریح کرد: این اظهارات ساده اندیشی و از اساس اشتباه است چرا که این کشورها بعد از شکست در جنگ جهانی به اجبار کشورهای پیروز از صنایع نظامی فاصله گرفتند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: آلمان و ژاپن بعد از شکست در جنگ اگرچه به اجبار از ساخت تسلیحات نظامی فاصله گرفتند اما آنها سالانه اعتباری بالغ بر 40 میلیارد دلار صرف هزینه‌های نظامی می‌کنند.

امام‌ جمعه موقت شاهرود این نگرش را ساده انگارانه ارزیابی و اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز یکی از مقتدرترین کشورهای منطقه و جهان است و کشورها و قدرت های جهانی از همین قدرت نظامی و توان موشکی ما واهمه دارند.

سعیدی با انتقاد از این نگرش که زمان انقلابی گری گذشته گفت: کسانی که این اظهارات را بیان می‌کنند از مبانی انقلابی گری فاصله گرفته‌اند.

خطیب نماز جمعه شاهرود با بیان اینکه قدرت بالای نظامی و توان موشکی نظام اسلامی مانع از حمله نظامی امریکا به ایران شد افزود: فرماندهان و مسئولان ارشد نظامی امریکایی خود علنا اعلام کردند که عدم حمله نظامی امریکا به ایران به خاطر همین توان بالای نظامی و موشک هایی است که به دست جوانان ایران اسلامی ساخته شده است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و امام جمعه موقت شاهرود به انتقاد از آنچه تغییر موضع برخی انقلابیون گذشته می خواند پرداخت و تصریح کرد: چه اتفاقی افتاده که آنها که دیروز انقلابی و ضدامریکایی ها بودند امروز خود را به دامان شیطان بزرگ می اندازند.

سعیدی با اشاره به تاکیدات مداوم مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت افزایش توان نظامی، تقویت انقلابی‌گری و هوشیاری در جنگ نرم با دشمنان نظام، از رهبری معظم انقلاب به عنوان یک رهبر تمام عیار انقلابی نام برد و گفت: رهبر انقلابی، مردمی انقلابی می‌خواهد و البته مردم ما مردمی انقلابی هستند و مردم انقلابی نیز دولت و مسئولان انقلابی می‌خواهند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به کرات در این باره هشدار داده‌اند افزود: مسئولان باید دغدغه‌های معظم له در بخش‌های مختلف را پیگیری کنند.

امام جمعه موقت شاهرود در بخش دیگری به سالروز فاجعه منا اشاره و اظهار کرد: شجره خبیثه ملعونه آل سعود لیاقت مدیریت حج را ندارد.

وی با بیان اینکه حاکمان سعودی کارنامه قطوری در خیانت و خباثت دارند به تعبیر شجره خبیثه ملعونه از سوی مقام معظم رهبری در خصوص سعودی ها اشاره کرد و افزود: این تعبیر حکیمانه و شجاعانه از سوی معظم له، یک عنایت الهی بود.

سعیدی به کاربرد این تعبیر از سوی پیامبر اعظم(ص)در خصوص بنی امیه در دوران صدر اسلام اشاره کرد و گفت: شجره خبیثه ملعونه آل سعود امروز روی اموی‌ها را سفید کرده و لذا این تعبیر با حاکمان سعودی همخوانی کامل دارد.

وی مردم ایران و مسلمانان را زخم خورده این شجره خبیثه ملعونه دانست و گفت: جنایات آل سعود و خیانت های آنها به امت اسلامی برکسی پوشیده نیست.

امام‌جمعه موقت شاهرود با اشاره به همراهی قدرت‌های به ظاهر حامی حقوق بشر و نهادهای بین المللی با جنایات سعودی‌ها، افزود: آل سعود با دلارهای نفتی دهان آنها را بسته است.

وی با اشاره به حذف نام عربستان از لیست سیاه سازمان ملل و اعتراف واضح دبیر کل سازمان ملل متحد اظهار کرد: با وجود جنایات سعودی‌ها در یمن اما سازمان ملل و نهادهای دیگر سکوت کردند چرا که آل سعود با دلارهای نفتی دهان آنها را بست.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: سکوت و چشم پوشی نهادهای بین المللی از جنایات سعودی ها سبب شده که در یک سال و نیم گذشته 7000 از افراد بی‌گناه غیرنظامی از جمله کودکان و زنان یمنی به شهادت برسند.

وی با اشاره به دو انتخابات مهم در سال پیش رو گفت: انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم و شوراهای شهر از اهمیت زیادی برخوردارند و مردم باید هوشیار باشند.

سعیدی با بیان اینکه باید به دغدغه‌های رهبری انقلاب در این خصوص توجه کنیم افزود: مردم نباید در خصوص انتخاباتی با این درجه از اهمیت، انفعالی عمل کنند.

وی با بیان اینکه مردم انقلابی ایران همواره در صحنه های مختلف حامی نظام و رهبری بودند گفت: همین روحیه و حضور سبب می شود که برابر دشمنی‌ها و خیانت‌ها آسیب ناپذیر باشیم.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 577393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =