نخستین گردهمایی ایل بزرگ  رشنو در منطقه میانکوه شرقی پلدختر

نخستین گردهمایی ایل بزرگ در روستای طایی میانکوه شرقی از توابع شهرستان پلدختر تجلیل شد

اسما اسماعیل پور- خبرآنلاین لرستان: نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی در این گردهمایی گفت:شهدا در پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس با نثار جان خویش در سخت ترین شرایط و گذشتن از زندگی به همگان درس عزت ، شرف و مقاومت دادند .
به گزارش خبرانلاین لرستان ،سید حمید رضا کاظمی افزود: خانواده های شهدا سرمایه های نظام هستند که عزیزان خود را با صبر و بردباری در راه انقلاب اسلامی فدا کردند و باید با بصیرت در مسیر شهدا حرکت کنند .
وی گفت: طایفه رشنو ایل بزرگی است که در منطقه طایی از توابع شهرستان پلدختر هزار سال قدمت دارد و باعث افتخار شهرستان است و بقعه جد ما سید علی نیز در این منطقه قرار دارد .
در این گرهمایی همچنین جمعی از طایفه رشنو در نقاط مختلف استان های ایلام ، خوزستان و لرستان حضور داشتند منشور ایل رشنو به نام انسجام ، وحدت و میثاق با ولایت توزیع شد .
در بخشی از این منشورآمده است: گذشت ، عفو و بخشش موجب اتحاد و همدلی می شود و ایل رشنو خود را ملزم به رعایت آن می داند و همچنین از دروغ ، ریا و کج اندیشی دوری کنند .
دراین منشور افزوده شده است :فرهنگ هر ایل و قومی نشانه رشد و ترقی آن قوم و حکم شناسنامه آن قوم را دارد و حاصل آن موجب صلح و دوستی است .
در این منشور ، هدف اصلی چاپ کتاب تاریخ و جغرافیای ایل رشنو این است که بدون همکاری و همفکری همه کاری میسر نمی شود و بهتر است در یک کار فرهنگی به این امر مهم دست یابیم که این خواسته همه ما است .
در منشور ایل رشنو آمده است: چهره های سیاسی ، علمی ، اجتماعی ، فرهنگی و نخبگان ایل رشنو به این ایل و سایر مردم شناسایی و معرفی شدند.
در ادامه این همایش همراه با توزیع کتاب ایل رشنو و شاهنامه خوانی از خانواده های شهدا این ایل تجلیل به عمل آمد.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 580203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =