واحدمرکزی خبر نوشت: جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری روزانه خود گفت وتوی مصوبه اخیر سنای آمریکا در رابطه با عربستان سعودی از نگرانی رئیس جمهور از آثار بلند مدت این مصوبه بر امنیت ملی آمریکا ناشی می شود.

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی کاخ سفید؛ ارنست درباره احتمال رای دوباره کنگره برای رد وتوی رئیس جمهور آمریکا در رابطه با مصوبه سنا برای شکایت قربانیان یازده سپتامبر از دولت سعودی گفت: شکی نیست که ما نیز در این رابطه با شماری از نمایندگان از هر دو حزب در هر دو مجلس (سنا و نمایندگان) در حال مذاکره هستیم.

یکی از چالش های عمده در این مورد ابراز نگرانی شخصی و شمار آرایی است که داده می شود. با این حال این موضوع را می توانم با قاطعیت مطرح کنم که رد وتوی رئیس جمهور به این معناست که آمریکا به دنبال رویکردی کم تاثیر تر در مقابله با حامیان دولتی تروریسم است و می تواند باعث شود دیپلمات ها، نیروهای نظامی و حتی شرکت های آمریکایی در معرض شکایت از سراسر دنیا قرار گیرند.

وی گفت این عمده ترین نگرانی ماست و از دیدگاه دولتی، نگرانی ما نه فقط تاثیری است که این مصوبه می تواند بر روابط ما با عربستان داشته باشد بلکه تاثیری است که می تواند بر روابط آمریکا در سراسر دنیا داشته باشد.

البته من اولین سخنگوی کاخ سفید نیستم که می گوید ما علائمی متضاد از کنگره درباره مذاکرات خصوصی و بیان علنی مواضع در مسائل خاص دریافت می کنیم. سخنگوی کاخ سفید گفت البته این را نیز باید قبول کنیم که مسائل سیاسی در رابطه با این مورد نیز بغرنج هستند.

رئیس جمهور نیز چشم به بغرنج بودن ابعاد سیاسی نبسته است ولی اگر بر تاثیر بلند این اقدام بر امنیت ملی نگاه کنیم، می بینیم که همین امر باعث اتخاذ موضع رئیس جمهور در وتوی این طرح شده است. رئیس جمهور بیش از آنکه نگران خنثی شدن وتو و تعامل همیشگی وی با کنگره باشد، نگران تاثیر بلند مدتی است که مصوبه اخیر بر امنیت ملی می گذارد.

4949

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 582658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =