۰ نفر
۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۴

خداوند تقدیر نظام خلقت را چنین قرار داده که جز با هدایت انبیای الهی و اوصیای آنان امور بشر سامان نمی‌پذیرد.

گر چه خدا انسان را مختار آفريده و به او اراده مستقل داده - و به همين سبب هم انسان مي تواند راه ضلالت را برگزيند - ليكن سعادت فردي انسان و اصلاح امور اجتماعي بشر جز با هدايت الهي و راهنمايي فرستادگان او ممكن نيست.

در طول تاريخ بسياري از انسان ها انبيا را نپذيرفتند و آنان را به قتل رساندند و اطاعت آنان از راهبردهاي شيطاني سرنوشتي جز ضلالت و گمراهي نداشت.

با رسالت خاتم پيامبران و اعلان عمومي وصايت امير مؤمنان نقطه عطفي در غدير خم شكل گرفت كه مي توانست نيكبختي جهان و جهانيان را به ارمغان بياورد ولي نخواستند و نگذاشتند.

و اين امتناع و خودداري از سراشيبي سقيفه به سقوط بزرگ در فاجعه عاشورا منتهي شد و صفحه اي سياه و تاريك در تاريخ جهان گشود.

از آن روز تا كنون همچنان بشر قرنهاست كه مي كوشد بدون هدايت الهي كار خود را سامان بخشد و بدون نور آسمان تاريكي زمين را برطرف كند و آشكار است كه نمي تواند.

تا بخشي از كار دنيا را روبه راه مي كند مي بيند كه در كار آخرت در مانده است و تا قدري از صورت جسم را مي آرايد مي فهمد كه از سيرت جان غافل شده است.

معني انتظار همين است كه بدانيم خودمان نمي توانيم مستقلا نجات بيابيم و بدون امداد غيبي و هدايت الهي و راهبري فرستادگان و برگزيدگان خداوند به نيكبختي و سعادت جامع و كامل برسيم.

و انتظار زماني به پايان مي رسد و فرج حاصل مي شود كه همه با تمام وجود اضطرار و درماندگي خود را باور كنيم و بپذيريم كه جز با امداد غيبي و ياري الهي كاري از پيش نمي بريم.

با استغنا و عدم احساس نياز چيزي اصلاح نمي شود و تا وقتي فكر مي كنيم خودمان مي توانيم كارهايمان را درست كنيم وضع همين است !

تصريح برخي روايات همين است كه اگر كسي غير از خاتم الأوصيا مهدي موعود عليه السلام -هر كه باشد - بتواند اين كار را به سرانجام برساند آن وقت انسان مي تواند ادعا كند كه "ديديد ؟ ما توانستيم بدون پيشواي برگزيده خداوند كار را به انجام برسانيم و عدالت را برقرار كنيم !" در حالي كه خداوند مي خواهد ما بفهميم اين كار تنها و تنها توسط آن امام موعود شدني است.

تنها زماني خداوند به درماندگي ما ترحم مي كند كه با تمام وجود به اضطرار و بيچارگي خود باور داشته باشيم و صادقانه به اين درماندگي اعتراف كنيم.

هر وقت سر خودپسندي هايمان به سنگ تجربه هاي ناكام خورد و دست از اميد هاي واهي به توان و قدرت خود برداشتيم و آدم شديم ! آن وقت خداوند هم درهاي رحمت خود را بر ما خواهد گشود و امام موعود را پس از قرنها انتظار بشر به سوي ما خواهد فرستاد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 582921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =