فرانسه برای نخستین بار پس از سال 1977 فیلمی از یک کارگردان غیرفرانسوی را به عنوان نماینده خود به اسکار فرستاد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تریلر انتقام‌جویانه «او / Elle» به کارگردانی پل ورهوفن به عنوان نماینده فرانسه در بخش فیلم‌های غیرانگلیسی‌زبان اسکار هشتادونهم به آکادمی علوم و هنرهای سینما معرفی شد.

مرکز سینمای ملی فرانسه به عنوان نهاد مسئول معرفی نماینده این کشور به اسکار دوشنبه 6 مهر خبر انتخاب «او» را به صورت عمومی اعلام کرد.

این فیلم نخستین تجربه فیلمسازی پل ورهوفن هلندی به زبان فرانسوی است. در این فیلم ایزابل هوپر نقش رئیس یک کمپانی بازی‌های ویدئویی را بازی می‌کند که دنبال انتقام از فردی متجاوز است.

«او» نخستین بار در بخش رقابت اصلی شصت‌ونهمین دوره جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و پس از نمایش به دلیل موضوع و البته بازی قدرتمند هوپر سروصدای زیادی به پا کرد.

فرانسه پس از سال 1977 هیچ‌گاه فیلم یک غیرفرانسوی را به اسکار نفرستاده بود. این کشور سال 1977 با معرفی فیلم «مادام رزا» به کارگردانی موشه میزراهی که او هم فرانسوی نبود جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان را از آن خود کرد.

سونی پیکچرز از 11 نوامبر «او» را در آمریکا اکران می‌کند. مرکز ملی سینمای فرانسه امیدوار است که علاوه بر رقابت برای اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان ایزابل هوپر را نیز به عنوان نامزد اسکار بهترین بازیگر زن مطرح کند.

آخرین بار سال 1993 فیلم «هند و چین» به کارگردانی رژیس وارنیه از سینمای فرانسه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان را دریافت کرد.

سینمای فرانسه در اسکار پیشینه‌ای درخشان دارد. در سال 2012 فیلم سیاه‌ و سپید صامت «آرتیست» به کارگردانی میشل آزاناویسوس در مراسم جوایز اسکار پنج جایزه از جمله جوایز بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد و بهترین کارگردان را از آن خود کرد.

سال گذشته فیلم «موستانگ» به کارگردانی دنیز غمزه ارگوون به نمایندگی از فرانسه در رقابت برای اسکار شرکت کرد و به جمع پنج نامزد نهایی نیز راه یافت اما در نهایت جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان به «پسر شائول» از مجارستان رسید.

مراسم هشتادونهمین دوره اهدای جوایز اسکار 26 فوریه سال 2017 در دالبی‌تئاتر هالیوود برگزار خواهد شد.

منبع: اسکرین‌دیلی / 26 سپتامبر

57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 583754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =