تصاویر | پیشرفت چینی‌ها در تولید خودرو ؛ از کجا تا کجا؟

اگرچه این روزها درباره خوب یا بد بودن خودروهای چینی صحبت‌های زیادی می‌شود اما شاید همه به اتفاق این نگاه را داشته باشند که چینی‌ها در تولید خودرو با سرعت باور نکردنی در حال پیشرفت هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، چانگان یک شرکت خودروسازی چینی است که در شهر چونگ‌چینگ قرار دارد. این شرکت در سال 1862 تاسیس شده و جنگ جهانی دوم باعث شد پایتخت آنها از نانجی تبدیل به چونگ‌چینگ شود.

در سال 1958 چانگان، فعالیت خودرو را در زمینه ساخت اتومبیل‌های جیپ آغاز کرد و اولین خودرویی هم که در چانگان تولید شد، در سال 1984 بود. البته به دلیل این‌که مردم محلی این کشور به سمت خودروهای وَن تمایل داشته، رویکردشان به سمت خودروسازی ژاپنی سوزوکی بوده است.

در حال حاضر چانگان، چهارمین خودروساز چین به شمار می‌رود و تعداد خودروهای تولیدی این خودروساز در سال 2014، به 10 میلیون دستگاه رسیده است. در سال 2015 نیز ظرفیت تولیدشان به یک میلیون دستگاه در سال رسیده است.

از جمله جدیدترین ساخته‌های سازندگان چینی که به‌تازگی روانه بازارهای دنیا شده است نیز چانگان CS 75 نام دارد. این خودرو در سال 2014 در بازار چین معرفی شد و گفته می‌شود طراحی آن به وسیله طراحان ایتالیایی انجام شده است.
61282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 583806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • برادر چانگ IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    15 0
    خودروهای چینی گذشته از کیفیت کم آنها ولی تقریبا توانستند به زیبایی خوب برسند و مشتری جلب کنند. ماشینهای ایران خودرو و سایپا هم بی کیفیتند و هم زشت. چرا ما مردم مسلمان باید اینقدر کم ذوق و بی انگیزه باشیم؟ ولی یک کشوری غیر مسلمان باید بتونه اینجوری ماشین طراحی و تولید کنه و فرت و فرت به مردم ما بفروشه و با پولش بره ناو جنگی و موشک و ... بسازه. در این دو سال اخیر واقعا ماشینهای چینی زیبا و نزدیک به کره ای و اروپایی شده اند. واقعا خودروسازی ایران داره کجا میره و چیکار میکنه؟ اگه تو کار بساز و بفروشه خب بره توی این کار. اگه ماشین سازه خب راه که براش بازه. چرا زورکی ماشین می سازه و مردم رو میکشه خب نساز...
  • م A1 ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    4 5
    معلوم نیست کدوم تاجری می خواد اینو وارد کنه اومدن قبلش دارن تبلیغ می کنند
  • رضا آشیان A1 ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    13 0
    صنعت خودرو سازی ما و کره جنوبی 45 سال پیش آغاز شد ما کجا و آنها کجا...
  • بی نام IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    6 0
    تقریبا مثل ما
  • آریا BY ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    5 15
    چینی چینیه حالا هر چی میخوان بزک کنند مفت نمی ارزه