۰ نفر
۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
رایزنی فرهنگی مدیر سینمایی در چین

رییس سازمان سینمایی در چین گفت: «سینمای ایران با تکیه بر ارزشهای ملی توانسته است مخاطبان بین المللی جذب کند.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دکتر حجت الله ایوبی، رییس سازمان سینمایی کشور درسخنرانی خود در جشنواره فیلم راه آبریشم چین بر جایگاه موثر سینما در تعاملات جهانی تاکید و سینمای ایران را نشان پویایی فرهنگ و تمدن کشور معرفی کرد.

حجت الله ایوبی که در یک سفر شخصی به چین رفته بود، در ادامه سخنرانی خود، محور قرار گرفتن فرهنگ در تعاملات جهانی را نشانه عقلانیت دانست و گفت: «سینمای ایران با تکیه بر ارزش‌های ملی توانسته است مخاطبان بین المللی را جذب کند.»

معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جایگاه جهانی سینما کشور را نتیجه تدبیر ملی و توجه به آموزه‌های دینی عنوان کرد و علاقه‌مندی ایران برای شرکت در پروژه های بین المللی و تولید مشترک با رویکرد صلح و مقاومت در برابر زیاده طلبی را اعلام کرد.

در حاشیه برگزاری جشنواره فیلم راه ابریشم چین، حجت الله ایوبی، در دیدار با ژانگ هونگ سن، مدیر کل امور فیلم، رادیو، فیلم و تلویزیون خلق چین، راه‌های گسترش همکاری‌های سینمایی دوکشور را بررسی کردند.

رییس سازمان سینمایی در ادامه سفر خود در شهر پکن با معاون وزيرفرهنگ و رييس راديو و تلويزيون دیداری جداگانه داشت.

در این دیدار که رییس رادیو و تلویزیون چین ضیافتی را به افتخار حضور حجت الله ايوبي در چين ترتیب داده بود، الماسی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و رضا میر‌کریمی دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر نیز حضور داشتند، حجت الله ایوبی ضمن افتخار آمیز توصیف کردن موفقیت‌های سینما ایران، آن را شاخصه فرهنگیِ ملی عنوان کرد و گفت: «دو کشور باستانی ایران و چین می‌توانند ازطریق همکاری در بخش سینمایی، ضمن گسترش روابط فرهنگی بین المللی، به سینما دو کشور که در جهان شناخته شده‌اند،کمک شایانی کنند.

طرفین توافق کردند علاوه برساخت فیلم سینمایی «راه شیالوین» فیلم‌های دیگری نیز در دستور کارتولید مشترک قرارگیرد.

در این دیدار با مقامات سینمایی چین توافق شد؛ جشنواره جهانی فیلم فجر و جشنواره جهانی پکن برای ایجاد بخش مرور سینما دو کشور همکاری‌های لازم را داشته باشند.

همچنین مقرر شد، در جشنواره جهانی فجر سال آینده 5 نفر ازجوانان فیلمساز چینی به انتخاب وزارت فرهنگ آن کشور دربخش دارالفنون حضور داشته باشند و به انتخاب سازمان سینمایی 5 فیلمسازجوان ایرانی نیز در ورک شاپ‌های جهانی چین شرکت کنند.

پیش از این دکتر ایوبی با معاون وزیر فرهنگ چین تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک سینمایی را به امضا رسانده بودند که دراین سفر با طرف چینی توافق شد، ضمن تنظیم قرارداد نسبت به اجرایی شدن مفاد آن اقدامات لازم و سریع صورت گیرد.

در این جشنواره سه فیلم ایرانی در بخش‌های اصلی، مستند و انیمیشن حضور داشتند .

به غیر از انیمیشن« تهران 1500»بهرام عظیمی و مستند «جشن تکلیف » فیروزه خسروانی، فیلم «روز مبادا» به کارگردانی فائزه عزیزخانی هم در دو بخش بهترین فیلم و بهترین بازیگر زن، نامرد دریافت جایزه بودند.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 584029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =