رئیس پلیس فتای استان اصفهان از دستگیری مجرم فضای مجازی به جرم هک یک هزار و ۵۰۰ گوشی آیفون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در نشست خبری به مناسبت هفته نیروی انتظامی ،با اشاره به افزایش ۱۱۵ درصدی کشف جرایم سایبری در اصفهان اظهار داشت: کارکنان پلیس فتای اصفهان از  بالاترین سطح فنی و توان تخصصی در کشف جرایم سایبری برخوردار هستند و در یک سال گذشته ۸۵ هزار جرایم سایبری و اقدام مجرمانه در فضای مجازی تئسط کارشناسان این مرکز رصد شده است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان با بیان اینکه در سال جاری 75 هزار فقره جرم در فضای مجازی رصد شده است، به افزایش پنج برابری اشراف به شبکه‌های اجتماعی در پلیس فتای کشور اشاره و  ابراز داشت: همچنین نظارت بر عرضه و توزیع کالاها از طریق اینترنت در یک سال گذشته با افزایش ۲۵ درصدی روبرو بوده است.

وی آگاه سازی شهروندان نسبت به جرایم ایجاد شده در فضای مجازی را از راهبردهای نیروی انتظامی عنوان کرد و گفت: در این راستا یکی از اتفاقات صورت گرفته شناسایی و برخورد با ترویج فرقه‌های انحرافی در فضای مجازی بوده که فعالیت گسترده‌ای را نیز داشته‌اند؛ فعالیت برخی فرقه‌های انحرافی در شهر اصفهان به صورت سازمان یافته انجام می‌شد که این عوامل شناسایی و با آنها مقابله شده است.

مرتضوی در ادامه با اشاره به کشفیات ویژه پلیس فتای اصفهان در شش ماهه اول سال 95 گفت:  دستگیری مجرمی در فضای مجازی به جرم هک یک هزار و ۵۰۰ گوشی آیفون از جمله مهمترین این موارد بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین شخصی  که با اسکیمر اطلاعات ۱۴۰ کارت بانکی شهروندان را کپی برداری و در اولین برداشت قصد سرقت داشت، در کمتر از 12 ساعت در یکی از استان‌های شمالی کشور دستگیر شد.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 584418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =